Toon posts:

Email opmaken in HTML

Pagina: 1
Acties:
  • 558 views

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil sollicitatiebrieven (samen met bijlages) versturen als HTML in gmail. Nu heb ik her en der zitten kijken maar de opmaak is eigenlijk nooit goed als ik de inhoud kopieer en het in gmail plak. Ik heb Microsoft Word gebruikt (opslaan als html werkt ook niet goed) maar ik zoek nu andere software. Iemand een idee?
Ik heb gelezen dat html in email soms anders getoond kan worden dan in een browser en dat mag vanwege de belangrijkheid van de email absoluut niet gebeuren.

Online software kan ik niet gebruiken i.v.m. privacy gevoeligheid van de content. Ik zoek een goed en het liefst ook gratis en klein softwareprogramma waarmee ik dit kan realiseren.

Alvast bedankt voor jullie hulp.

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Het is al even terug, maar op deze manier bewerk je gewoon de HTML met een inspectie tool (ikzelf gebruik firebug icm ff) YouTube: How to Create a HTML Email in Gmail

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
In de Devschuur® hebben we 't over zélf programmeren. Zoeken naar kant-en-klare oplossingen kun je prima zelf (Waar vind ik...?). Verder ben je minimaal 1 keer eerder op onze Quickstart gewezen; veel verder ga ik niet terugzoeken want dat is een moeite die jij, gezien je topicstart, ook niet wilt nemen ;)

Inhoudelijk, ondanks dat ik daarmee dan toch nog meer moeite doe dan jij hebt gedaan: Ik kan een lang verhaal kort maken: blijf er zover mogelijk bij vandaan tenzij je weet wat je doet (en dat is, haast, een vak apart). Kopiëren/plakken vanuit Word is zo'n beetje 't ergste wat je kunt doen en ik kan je garanderen dat 't er in elke mailclient "anders" (lees: in 99% van de gevallen gaar) uit komt.

Wat is er mis met wat alinea's tekst, her-en-der misschien een kopje of wat "opsommingsbolletjes" en 't daarbij laten? Moet 't allemaal echt zo 'fancy'? Ik zou me zelfs afvragen of je je (of je clientele's?) kansen niet drastisch verlaagt met dergelijke opsmuk. Hou 't to-the-point, zakelijk en strak. Niks geen fancy fonts, tabellen, vage tekstomloop om figuren en weet-ik-wat. Meer dan een stuk of 3, 4, 5 'basis-opmaak' zaken die ik hierboven benoem en die zowat elke mailclient standaard biedt heb je écht niet nodig (en zelfs die bieden vaak al "te veel"; blijf bij kleuren en lettertypes anders dan de default vandaan bijvoorbeeld).
Herby schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 20:22:
Het is al even terug, maar op deze manier bewerk je gewoon de HTML met een inspectie tool (ikzelf gebruik firebug icm ff) YouTube: How to Create a HTML Email in Gmail
OMG wat een hillbilly methode :X Sowieso wil je geen <body> tag in je HTML hebben, maar wie ben ik...

[ Voor 34% gewijzigd door RobIII op 05-11-2016 01:20 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

Dit topic is gesloten.