Achterste case fan werkt maar soms

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakenkanon
  • Registratie: April 2012
  • Laatst online: 24-09 08:04
Mijn achterste case fan doet het driekwart van de tijd niet. Aan sluiten op moederbord (SYSFAN_1) of PSU (molex) maakt geen verschil. De fan is niet semi-passive, en is ingesteld op altijd aan in de bios. Mijn vraag is dus: weet iemand een oplossing?

Case: pricewatch: Sharkoon DG7000 Rood
Moederbord: pricewatch: MSI B150 GAMING M3
PSU: pricewatch: Sharkoon WPM600 Bronze

[ Voor 3% gewijzigd door drakenkanon op 04-11-2016 20:00 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erw
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 22:58

Erw

Is hij niet gewoon defect?

Als hij het niet doet, geef hem eens een zetje...

Eagles may soar, but weasels don't get sucked into jet engines

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakenkanon
Een zetje geven helpt niet. En ik wil het liefst eerst alles proberen voor ik garantie ga claimen (PC is pas een maand of 1,5 oud). De fan is namelijk onderdeel van de case, en de verkoper nam er geen genoegen mee als ik de fan los schroef, ze willen dan de hele case terug. Dat is natuurlijk erg vervelend, omdat ik dan mijn hele build er weer uit moet gaan halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 20:11
Om welke fan gaat het? Ik heb een vermoede dat je gewoon voor een paar euro een andere fan kan kopen.

Als zelf direct op molex niet werkt is hij gewoon stuk en zal hij terug moeten. Of je koopt voor x euro een nieuwe fan.

En als eens direct contact gehad met sharkoon? Nu weet ik niet hoe sharkoon met hun garantie is. Maar Corsair stuurt je op basis van een filmpje gewoon een nieuwe toe.

[ Voor 27% gewijzigd door loki504 op 04-11-2016 20:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakenkanon
Het gaat om de fans die al in de case (Sharkoon DG-7000) zaten, dus als die al los te bestellen zijn zou ik zo snel niet weten hoe ik achter meer specifics kom. Ik weet alleen dat het 140mm fans zijn met rode leds.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
drakenkanon schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 20:15:
Het gaat om de fans die al in de case (Sharkoon DG-7000) zaten, dus als die al los te bestellen zijn zou ik zo snel niet weten hoe ik achter meer specifics kom. Ik weet alleen dat het 140mm fans zijn met rode leds.
Iedere andere 140mm fan kan er gewoon in. Met of zonder leds maakt ook niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

alleen al het heen en weer sturen vd totale case is duurder dan een paar van deze fans. Het is dan ook erg vreemd dat ze dit van je eisen. De fan heeft feitelijk niets met de case van doen en zou zo los aangeboden moeten kunnen worden lijkt me

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De behuizing opsturen naar de leverancier, Alternate?, kost je bijna net zoveel als een nieuw fan plus dat je geen behuizing hebt voor je systeem en dus eigenlijk niet te gebruiken. Voor achteneenhalve euro krijg je van Azerty een stille casefan met rode led pricewatch: Cooltek Silent Fan 140 Red LED thuisgestuurd.
Een andere optie is één van de twee frontfans naar achteren te verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Micktator
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 22:21
Plug m eens op een connector waarop de andere fans wel werken, dan sluit je dat in ieder geval uit. Ook al even aan het kabeltje gewiebeld? Kan met alle gemak van de wereld een kabelbreuk zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Ray schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 20:19:
alleen al het heen en weer sturen vd totale case is duurder dan een paar van deze fans. Het is dan ook erg vreemd dat ze dit van je eisen. De fan heeft feitelijk niets met de case van doen en zou zo los aangeboden moeten kunnen worden lijkt me
Nee ze worden mee gelevert met de Case. En daarom onderdeel van de case. Dat je hem er makkelijk uit kan halen en goedkoper is om alleen een nieuwe fan te sturen doet er voor een bedrijven niet om. Ik zou er zelf ook niet zo aan trekken en gewoon een nieuwe fan kopen.

En OP. Haal de fan er uit. Er staat altijd wel iets van een serie nummer/type sticker op de fan. Aan de hand daar van kan je de zelfde kopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 13-08 01:28

Ray

loki504 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 08:13:
[...]

Nee ze worden mee gelevert met de Case. En daarom onderdeel van de case. Dat je hem er makkelijk uit kan halen en goedkoper is om alleen een nieuwe fan te sturen doet er voor een bedrijven niet om. Ik zou er zelf ook niet zo aan trekken en gewoon een nieuwe fan kopen.

En OP. Haal de fan er uit. Er staat altijd wel iets van een serie nummer/type sticker op de fan. Aan de hand daar van kan je de zelfde kopen.
Ik snap je punt maar ze zijn zonder problemen los te maken vd case. Als ik mijn auto de sigaretten plug (bestaan die nog ?) stuk is hoeft toch ook mijn auto niet terug naar de importeur (vergelijking klopt niet 1:1 maar je snapt mijn punt neem ik aan)

het is dus voor de leverancier commen sense (en goedkoper) gewoon te zorgen voor een fan. Het kan wel degelijk. Ik had ook een server case cube waar ook een onderdeel vd deur stuk was. Dan krijg je toch echt alleen een deurtje opgestuurd en hoeft niet de hele case heen en weer

[ Voor 15% gewijzigd door Ray op 06-11-2016 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loki504
Uiteraard zijn er bedrijven die wel "nadenken" Maar vaak genoeg moet toch echt het hele zooitje terug. Hoe krom het ook is. Zo was er bij Ikea een deuk in een deurtje. Helaas was alleen de deur terug brengen geen optie. En moest de hele kast terug...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• drakenkanon
De gemiddelde winkel zal niet vervangende onderdelen verkopen, dus ze zullen wel niet makkelijk een losse casefan bij de leverancier kunnen bestellen. Ik heb een nieuwe besteld, eens kijken of dat dan wel werkt.
Pagina: 1