Wat moet ik ongeveer hebben?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awesem
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 20-09 18:50
Hi jongens,

Ik ga binnenkort mijn studentenhuis uit en heb eindelijk wat geld te besteden. Ik ben een complete audio-noob maar ik heb begrepen dat een surround systempje naast je tv toch een minimum is tegenwoordig.

Het hoeft voor mij geen Sonos-systeem te zijn, maar ik wil er wel wat meer aan uitgeven (200-300 euro).

Wat ik graag allemaal zou kunnen:
- Home theater achtig geluid bij een film
- Een device waar ik mijn tv op heb aangesloten, maar ook met telefoon muziek op af kan spelen (wifi / BT)

Wat chill zou zijn:
- Een extra box in een andere ruimte (de keuken). Kan ik deze verbinden aan het systeem dmv wifi of BT? Ben lui qua kabels trekken :P

Thanks guys!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 16:43

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Welkom op GoT :)
Het is je eerste post dus ik zal je vergeven dat je in het verkeerde subforum zit. We hebben namelijk ook een compleet aankoopadviesforum voor consumentenelectronica. En guess what voor vraag jij stelt ;)

Wat je allereerst moet hebben is wat eigen vooronderzoek. Dat verwachten we hier namelijk sowieso: eerrst eigen inzet, dan hulp vragen :)

Ten tweede: een hoger / dubbel budget. Voor jouw budget haal je een stel melkpakjes die klinken naar blik en dan kun je je geld net zo goed in je zak houden :)

Ten derde: zet eens op een rijtje wat je er mee wilt doen. Verhouding films / muziek. Voor alleen films koop je iets anders dan voor muziek en film.

Ten vierde: luiheid kent ook zijn prijs. Wireless Sonos spul is mooi maar duur en zeker geen surround voor jouw budget. Dan haal je misschien net 1 speaker :X En hoe vaak zet je die muziek in de keuken aan? Zou denk ik persoonlijk gewoon een simpele BT speaer in de keuken droppen, ben je dr ook :)

Inhoudelijk: surround achtig neigt naar soundbars. Kun je doen, maar het is en blijft gemaakt geluid en geen echte surround Of die BT hebben weet ik niet, dat moet je onderzoeken. Aansluitingen voor een tweede speaker ook, al vraag ik me sterk af of die er uberhaupt zijn, gezien het beoogd gebruik van een Soundbar. Kijk eens in de Pricewatch, daar kun je redelijk filteren :)

Tot slot: ik zou lekker doorsparen voor een fatsoenlijke home cinema. Kost je misschien 1000 euro maar dan kun je ook een stuk beter genieten. Maar in voorkomend geval oraten we over een heel ander aanschafadvies ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:01

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Aud > cea

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-10 21:11
Kijk 2e hands dan kun je nog wel wat leuks kopen voor dat geld.
Zal niet al te modern zijn natuurlijk een versterker die 4k ondersteund kan je wel gaan schudden, maar dat ondersteunen ze pas sinds 2015 ofzo.
Dus niet te lui zijn en zoeken in vraag en aanbod ha ha

V&A aangeboden: Wharfedale Diamond 10.1 boekenplank luidsprekers

V&A aangeboden: Denon AVR-1909

zo kun je al een mooie stereo weergave krijgen, veel beter voor muziek dan een 5.1 set met piepspeakers.

Dit kwam ik als eerste tegen in v&a wat mij wel aanstond dus zelf wat beter gaan zoeken is aan te raden ha ha, je kan er een losse bluetooth ontvanger bij zetten zoiets bijvoorbeeld.

https://www.whinkel.nl/lo...MG467joj9ACFZUK0wodhAsLyA

en het spul is weer redelijk modern geworden :) hdmi heeft de versterker zelfs ook nog.

https://www.amazon.com/De...anufacturer/dp/B001BKND5W

dus 2e hands kun je best shoppen, een nieuwe versterker met bleutooth kost al meer dan je complete budget.

[ Voor 78% gewijzigd door Goofy1978 op 04-11-2016 20:39 ]