Toon posts:

duron/abitkt7/goldenorb

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Boyz

Ik heb laatst een duron 600 MHz met een Abit KT7 mobo en een golden orb cooler gekocht.

nou ben ik klaar om te tweaken , hoe moet ik dit doen ? en hoe hoog kan ik komen en hoe hoog kan ik met de fbs.
Ohja mijn duron is niet gelocked... alle L1 bruggetjes zijn solid
heeft er iemand ervaring?

help me.

Verwijderd

Gewoon proberen zou ik zeggen.

Het tweaken gewoon via de bios van je KT7. Met die Gorb moet je de 800 wel halen en misschien nog wel meer.

Heb er (nog) geen ervaring mee, maar krijg deze week mijn KT7. Heb vorige week m'n Duron 700 binnen gekregen. Nu nog een Golden Orb.

Waar heb je de KT7 en Golden Orb besteld en is je Gorb een socket 370 uitvoering of een socket a?

Verwijderd

Topicstarter
ik heb de kt7 gekocht bij sww en de golden orb is een socket A.
Ik zit er nog over te denken om een peltier te gaan gebruiken.
De Gorb komt van regenboog electronica Fl 69,-
welke FSB moet ik gaan gebruiken.

• Daan
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-09 21:06
Als hij niet gelocked is kun je gewoon de multiplier veranderen in de BIOS in de KT7. Dat mag geen enkel probleem zijn. Probeer je multiplier gewoon es op 6,5 te zetten zodat hij een snelheid van 650MHz behaalt.
Als dat is gelukt weer verder gaan naar de 7,0. Als dat goed gaat weer verder gaan enz. enz. Totdat je bij een multiplier setting komt waarop hij onstabiel wordt en misschien zelfs niet eens post. Dan ga je een stapje of 2 terug met de multiplier en ga je verder met FSB tweaken naar bijvoorbeeld 110.
Kijken offie stabiel, ja: ga dan per MHz verder met de FSB en probeer em zover mogelijk te clocken totdat hij onstabiel wordt, dan weer een stapje terug en klaar is kees. Je zult dan als het goed is wel bij de 850-900 komen. Als je goede koeling hebt haal je dat wel.

Nou succes!

Verwijderd

Vaag, volgens de Regenboog site hebben ze alleen maar Socket 370 Gorb's. Toch niet dezelfde versie als de socket A.

En ik heb ook een KT7 bij SWW besteld, maar die is nog niet binnen. Ze zeiden tegen mij dat hij deze week pas leverbaar zou zijn, dus dan vind ik het vreemd dat ze jou wel een KT7 kunnen leveren.