Nieuwe installatie zonder Apple ID

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• choastech
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 17-08 12:07
Hallo mede tweakers,

Vandaag heb ik voor het aller eerst een Macbook Air onder mijn neus gekregen en ik moest hem maar eventjes opnieuw installeren vanuit het bedrijf, nu komt het probleem ik heb lopen zoeken op het web en iedereen heeft het erover dat je een Snowleopard of Leopard cd nodig hebt voor het opnieuw installeren van Apple zonder Apple ID?

maar deze Macbook heeft blijkbaar Mavericks 10.10 erop staan, en ik heb geen Apple ID en ik kan nergens vinden hoe ik zonder Apple ID kan installeren, zover ik hier gevraagd heb blijkt er geen "IT" Apple ID te zijn.

Hoe kan ik dit oplossen zonder gebruik te maken van een Apple ID?

Alvast bedankt,
Chaos

Beste antwoord (via choastech op 07-11-2016 09:03)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

HeatWave schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 14:58:
Diskmaker X downloaden, de installer van OS X downloaden, USB stick maken, booten ervan en klaar :).

Voor de installer van OS X gewoon de Air opstarten, naar de App store gaan, de installatie laten downloaden maar niet starten, dan staat hij als App in je Applicatiefolder, daarvanuit kan Diskmaker X hem gebruiken om een bootable USB te maken.
Zonder AppleID kan je niets in de app store of internet recovery. OS X kan alleen gedownload worden als je een AppleID hebt dus.

@OP

Leen een andere Mac van iemand die zn AppleID heeft ingelogd en maak daar de installatie USB op. Anders kan het niet (legaal).

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Diskmaker X downloaden, de installer van OS X downloaden, USB stick maken, booten ervan en klaar :).

Voor de installer van OS X gewoon de Air opstarten, naar de App store gaan, de installatie laten downloaden maar niet starten, dan staat hij als App in je Applicatiefolder, daarvanuit kan Diskmaker X hem gebruiken om een bootable USB te maken.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Khallouki
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-10 19:10
Voor de nieuwste os:

Je kunt gewoon recovery mode opstarten (cmd+r). Vervolgens krijg je een menu. Kies dan Disk Utilty en format de bootpartitie. Vervolgens installeer je de os d.m.v. dezelfde menu in het begin.

De recovery download dan een kopie van de nieuwste os.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mobby1971
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 01-10 15:08
Volgens mij dien je voor het downloaden in zowel de recovery als de store een apple id te hebben. Wellicht kun je de installer via een torent binnenhalen?

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

HeatWave schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 14:58:

Zonder AppleID kan je niets in de app store of internet recovery. OS X kan alleen gedownload worden als je een AppleID hebt dus.

@OP

Leen een andere Mac van iemand die zn AppleID heeft ingelogd en maak daar de installatie USB op. Anders kan het niet (legaal).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joon
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 01-10 12:59
nelizmastr schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 18:56:
[...]

@OP

Dit is niet helemaal waar, sinds macOS Sierra is een AppleID optioneel voor het downloaden hiervan.
De App store openen en op de download knop drukken is dus genoeg.

Als je bij een reseller naar binnen loopt met een 8GB usb stick zouden ze waarschijnlijk de installer zelfs voor je erop zetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eitot
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
Als het een MacBook Air Late 2010 of later is, kun je gebruik maken van Internet Recovery. Mogelijk moet je eerst nog een firmware-update laden als een toestel van vóór 2011 is. Internet Recovery herstelt altijd het oorspronkelijk systeem, waarmee je vervolgens in de App Store een nieuwe versie kunt downloaden. Mocht de Air nog met een DVD of USB-stick geleverd zijn en heb je deze niet, kun je Snow Leopard ook nog bij Apple kopen: https://www.apple.com/nl/...mac-os-x-106-snow-leopard.

[ Voor 5% gewijzigd door Eitot op 07-11-2016 00:25 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Eitot schreef op maandag 07 november 2016 @ 00:23:
Als het een MacBook Air Late 2010 of later is, kun je gebruik maken van Internet Recovery. Mogelijk moet je eerst nog een firmware-update laden als een toestel van vóór 2011 is. Internet Recovery herstelt altijd het oorspronkelijk systeem, waarmee je vervolgens in de App Store een nieuwe versie kunt downloaden. Mocht de Air nog met een DVD of USB-stick geleverd zijn en heb je deze niet, kun je Snow Leopard ook nog bij Apple kopen: https://www.apple.com/nl/...mac-os-x-106-snow-leopard.
Het probleem is dat dat niet meer werkt. Lion t/m Mavericks geven een fout dat de app niet beschikbaar is. Daarnaast moet je voor internet recovery inloggen met een AppleID die het desbetreffende OS in de aankopen heeft staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eitot
  • Registratie: Juli 2015
  • Niet online
nelizmastr schreef op maandag 07 november 2016 @ 07:29:
[...]

Het probleem is dat dat niet meer werkt. Lion t/m Mavericks geven een fout dat de app niet beschikbaar is. Daarnaast moet je voor internet recovery inloggen met een AppleID die het desbetreffende OS in de aankopen heeft staan.
Voor Internet Recovery is geen Apple ID vereist. Het heeft verder ook niets met Lion of Mavericks te maken, er wordt op dat punt het oorspronkelijke systeem geïnstalleerd, net zoals dat bij een DVD het geval was.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Nu online

nelizmastr

Goed wies kapot

Eitot schreef op maandag 07 november 2016 @ 10:25:
[...]

Voor Internet Recovery is geen Apple ID vereist. Het heeft verder ook niets met Lion of Mavericks te maken, er wordt op dat punt het oorspronkelijke systeem geïnstalleerd, net zoals dat bij een DVD het geval was.
Zo te lezen heb je nooit internet recovery gebruikt. Zodra je aangeeft OS X opnieuw te installeren met een gewiste schijf vraagt-ie direct om een AppleID. Recent nog gecheckt op mijn 2015 MBP en laatst ook nog gedaan op een 2011 13" MBP. Theorie is leuk, maar praktijk is waardevoller. :O

Pagina: 1