Toon posts:

Inbellen met Infrarood?

Pagina: 1
Acties:
  • 115 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geen idee hoe het precies werkt. Kan iemand van jullie me de werkwijze uitleggen van het inbellen op een laptop via de IR en een Nokia 7110

Alles is ge-enabled. Ik heb de tel. hier niet liggen, dus ik kan het nog niet testen...maar klopt het dat ik hem niet kan selecteren als modem (bijv bij internetopties-verbindingen als je een nieuwe account wil gebruiken?) Ik zie daar nl alleen mijn netwerkkaartjes en gewone modems (heb er 2 ;-)

Kunnen jullie ook even uitleggen hoe het in zijn werk gaat als ik wil inbellen? En moet je een speciaal abbo hebben of kan ik gewoon op mijn standaard WXS abbo inbellen? (024-******)

bedankt!

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
je moet infrarood modem drivers voor je nokia downloaden, en dan kan je hem instellen bij je inbelverbinding, let er wel op dat hij het kerngetal wel draaid ! Het wil prima tenminste met een 6210 :) !

Verwijderd

Modemdriver voor de nokia 7110 ophalen bij forum.nokia.com en je telco provider moet data ondersteunen. Werkt niet bij pret-pay abbo'tjes

• kieskes
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 08:51
voor de siemens s35 heb ik helemaal geen driver nodig :?

werkt perfect, alleen beetje traag hoor :Z

• Woef
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
6210 niet :)
43.1 Kb :) !!!!!!!
beter dan die 9,6 Kb van alle andere telefoons :P

• renzo4000
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20-08 14:15
en toen werd je weer wakker ! ... 43kb/s tuurlijk !!!! daar is mening isdn en adsl'er nog jaloers op

PVOUTPUT | 5400W | 15 PANELEN 360W ZUID 38° | ENPHASE ENVOY S | MICRO OMVORMERS 290W

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:27

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Op vrijdag 29 juni 2001 18:57 schreef renzo4000 het volgende:
en toen werd je weer wakker ! ... 43kb/s tuurlijk !!!! daar is mening isdn en adsl'er nog jaloers op
Ik heb die 6210 ook. Maar ik zie hier wat foute dingen gezegd worden:
-Het is ten 1e 43kbit ipv 43kbyte, da's al heel wat langzamer :) 56k snelheid komt er wel in de buurt, maar ja...
-Het is een paar keer zo duur als normaal, hij bundelt gewoon een aantal verbindingen tot 1 verbinding....
-Het werkt in Nederland (nog) niet volgens mij, in ieder geval niet met mijn BEN Extra abonnement, en zover ik heb gelezen ook met andere providers niet, maar als iemand het wel werkend heeft, wil ik het graag weten :)

Dus HSCSD (High Speed Circuit Switched Data) is nog niet jé van hét maar als het werkt is het wel handig, alleen een beetje prijzig :(

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Verwijderd

Op vrijdag 29 juni 2001 19:03 schreef B_O_S_S het volgende:

[..]

Ik heb die 6210 ook. Maar ik zie hier wat foute dingen gezegd worden:
-Het is ten 1e 43kbit ipv 43kbyte, da's al heel wat langzamer :) 56k snelheid komt er wel in de buurt, maar ja...
-Het is een paar keer zo duur als normaal, hij bundelt gewoon een aantal verbindingen tot 1 verbinding....
-Het werkt in Nederland (nog) niet volgens mij, in ieder geval niet met mijn BEN Extra abonnement, en zover ik heb gelezen ook met andere providers niet, maar als iemand het wel werkend heeft, wil ik het graag weten :)

Dus HSCSD (High Speed Circuit Switched Data) is nog niet jé van hét maar als het werkt is het wel handig, alleen een beetje prijzig :(
neem dan geen ben!!!! L :D L

Verwijderd

BEN zuigt gewoon zoooooo ontzettend errug he .... en waarom wil je met je telefoontje internetten?? Alleen degenen met laptops lijkt het me wel handig ...
Ik weet niet hoeveel mensen er op dit forum een laptop hebben, maar volgens mij niet de meerderheid >:)
In de trein lijkt het me wel lachuh!!
ICQ moet het dan natuurlijk wel gewoon doen .... hehehe ... lekker ICQ in de trein :D :D :D

• [BoSS]
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 22:27

[BoSS]

Geen woorden maar daden!

Op vrijdag 29 juni 2001 19:09 schreef Bill_Gatjes het volgende:

[..]

neem dan geen ben!!!! L :D L
Waarom geen BEN ??
-Redelijk goede service (voor zover ik heb meegemaakt, heb al 2 jaar BEN en service is iig beter als Dutchtone en Telfort, en ook de service van Libertel en KPN is ook niet altijd perfect...
-Vrij goedkope abonnementen (75 piek voor 300 belminuten...)
-Goede dekking waar ik woon (hartje randstad) en ik ga niet zovaak uit de randstad, maar als ik daar wel kom is de dekking ook best redelijk...
Op vrijdag 29 juni 2001 19:10 schreef Daryath het volgende:
BEN zuigt gewoon zoooooo ontzettend errug he .... en waarom wil je met je telefoontje internetten?? Alleen degenen met laptops lijkt het me wel handig ...
Ik heb een Pocket PC, ook goed ?? Internetten in de trein (mail checken enzo) gaat prima, en heb je tenminste ook nog wat te doen ;)

20x 170 Wp (Solar Frontier) op ZZO / 54 graden

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb een ongelooflijk goedkope laptop in DLD voor iemand gehaald en wil daarvoor even deze verbinding instellen. Die kerel heeft nl vrij weinig verstand van computers in het algemeen!

Maar ik zat zelf ook voor mijn tijdelijke werkplek en stage veel in de trein en dan kan het je 's avonds veel tijd schelen omdat je al je (internet) werk af hebt!

MAar goed, allen bedankt voor de reactie...de software had ik al gedownd, dus ik denk dat het dan geen problemen moet opleveren!

TNX!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Op vrijdag 29 juni 2001 19:13 schreef B_O_S_S het volgende:

[..]

Waarom geen BEN ??
-Redelijk goede service (voor zover ik heb meegemaakt, heb al 2 jaar BEN en service is iig beter als Dutchtone en Telfort, en ook de service van Libertel en KPN is ook niet altijd perfect...
-Vrij goedkope abonnementen (75 piek voor 300 belminuten...)
-Goede dekking waar ik woon (hartje randstad) en ik ga niet zovaak uit de randstad, maar als ik daar wel kom is de dekking ook best redelijk...
[..]

Ik heb een Pocket PC, ook goed ?? Internetten in de trein (mail checken enzo) gaat prima, en heb je tenminste ook nog wat te doen ;)
http://www.fokzine.net/news.fok?id=3057 >:)

• mad-max
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 29-07-2022
Nu wordt er meteen op Ben gezeurd en ik ben ook niet weg van Ben maar heeft iemand dan ook nog een nuttige opmerking over het feit dat je geen BEN moet nemen om HSCD te gebruiken??

Is er dan een telco die het WEL aanbiedt? Anders gaat het hier dus nog nergens over en heeft het geen fuck te maken met het onderwerp!?

Asus P4PE, P4 2.4 @ 2.8Ghz, 1024 Mb PC2700, Maxtor 120 Gb + 80Gb 7k2, Asus v7700 Deluxe Geforce 2GTS, Plextor 24x10x40 CD-Rw, Nec DR-1100a DVD+Rw, 19" Iiyama, APC Backups 500EI Noodstroom

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 20:00
effe ON-toppic als je die modem-drivers van je 7110 (staan ook op de bijgeleverde cd van je telefoon) kun je die modem gewoon selecteren als een gewone modem.
Mijn ervaring is dat het complete nummer in het te kiezen nummer moet zetten dus niet appart kengetal en netnummer. en er is best email op te halen en als je het echt wil ook nog wel internet maar je moet er niet teveel van verw8en

• Stoffel
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 25-05 17:40

Stoffel

Engineering the impossible

Ik heb een nokia 8210 en een toshiba laptop, en ik kan dus niet inbellen...

Mijn laptop herkent de telefoon wel, ook als modem, en hij beweert zelfs dat hij inbelt, maar hij doet niks!

Ik kan wel gewoon sms via de laptop=>telefoon sturen, dus de verbinding werkt wel...

Iemand een idee wat dat zou kunnen zijn :?

• barrymel
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 11-08 23:27

barrymel

BarryMel

hoi,

ik heb de Nokia 9210 die heeft ook HSCSD

maar KPN ondersteund het nog niet en ook geen 1 andere Nederlandse provider

en ze zijn het volgens mij ook niet van plan

en Ben is zeker bagger :) ik heb het ook gehad, het was al bagger maar het is alleen maar erger geworden

Barry

BarryMel

• harryslinger
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10-06 20:00
Op zaterdag 30 juni 2001 18:45 schreef _-SToFFeL-_ het volgende:
Ik heb een nokia 8210 en een toshiba laptop, en ik kan dus niet inbellen...

Mijn laptop herkent de telefoon wel, ook als modem, en hij beweert zelfs dat hij inbelt, maar hij doet niks!

Ik kan wel gewoon sms via de laptop=>telefoon sturen, dus de verbinding werkt wel...

Iemand een idee wat dat zou kunnen zijn :?
modem te snel ingesteld?
Pagina: 1