SFC vind corrupte files, DISM kan het niet oplossen.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Registratie: December 2006
  • Nu online
Beste medetweakers,

Op onderstaande systeem merkte ik sinds een tijdje dat het langzaam opstartte bij een cold boot.
1x op reset drukken verhelpt dit, alsmede een restart vanuit Windows 10 zelf.

Ook de windows update KB3197954 faalt constant met Fout 0x80070776

Ik heb sfc /scannow vanuit een administrator prompt laten draaien en deze vind corrupte bestanden.
Helaas kan sfc ze niet oplossen.
"Windows resource protection found corrupt files but was unable to fix some of them.... bla bla"

Ik heb geprobeerd om dit met DISM op te lossen:

dism /online /cleanup-image /restorehealth
dism /online /cleanup-image /startcomponentcleanup
dism /online /cleanup-image /source:esd:f:\sources\install.esd:1 /limitaccess (Windows 10 64 bits ISO gedownload en gemount met DaemonTools.)

Geven allemaal de foutcode 1726, cannot execute RPC.

Via google kwam ik bij instellingen van RPC bij services.msc uit.
Ik heb gekeken naar de RPC instellingen in services.msc en RPC draait gewoon en ook staan de opstartinstellingen hiervan goed.

Checkdisk vind geen fouten, mentest 86+ vind geen ram fouten, en SMART (Crystaldiskinfo) vind geen bijzonderheden.

Ik heb zelfs al geprobeerd om een herstel installatie te doen met behoud van mijn apps en instellingen.
Ook daarna blijft SFC corruptie vinden en werkt DISM niet.
Voor de herstel installatie kreeg ik ook een hoop andere (Anders dan error 1726) foutmeldingen terug van DISM.

Helemaal opnieuw installeren heb ik natuurlijk weinig zin in en ik hoop dat dit nog te repareren is.
Ik ben ook bang dat ik dan Windows 10 niet meer kan activeren omdat deze installatie nog uit de "gratis upgrade' tijd is.

Het systeem:

Windows 10 pro 64 bits.

Asus Striker 2 Extreme
Q6600
2x4gb Kingston Hyper X Beast
Crucial M4 128gb
Corsair builder CX 430
ATI 4890

[ Voor 5% gewijzigd door HugoBoss1985 op 04-11-2016 13:31 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Clavis
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 17:11
Eenmaal geactiveerd activeerd W10 zichzelf na de eerste installatie. Daar hoef je niet bang voor te zijn.

http://www.bleepingcomput...indows-repair-all-in-one/

Probeer dit eens. Kies dan voor de opties:

Reset services
Clean MS Store
Repair corruption

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Nu online
Clavis schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 13:35:
Eenmaal geactiveerd activeerd W10 zichzelf na de eerste installatie. Daar hoef je niet bang voor te zijn.

http://www.bleepingcomput...indows-repair-all-in-one/

Probeer dit eens. Kies dan voor de opties:

Reset services
Clean MS Store
Repair corruption
Dat is een geruststelling, desnoods maak ik er een schone installatie van.

Ik ga je opties proberen.

Overigens krijg ik nu met dism.exe /online /cleanup-image /scanhealth error 1910 "Kan de opgegeven objectexporter niet vinden."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 26-05 13:24
Wat als je een chkdsk /r en dergelijke draait vanaf de setup (via dvd/usb) van Windows?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 02-06 10:08
Ik zou beginnen met een chkdsk /f op je C: schijf en dan je computer opnieuw opstarten het lijkt er meer op dat er wat bitjes fout staan op je schijf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HugoBoss1985
  • Nu online
rafler schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 15:00:
Ik zou beginnen met een chkdsk /f op je C: schijf en dan je computer opnieuw opstarten het lijkt er meer op dat er wat bitjes fout staan op je schijf.
Ik heb dat gedaan en opnieuw opgestart.
Het lijkt erop (hier had ik nog geen ervaring mee) dat chckdsk bezig is met scannen tijdens het laden van windows. (Het opstarten blijft een tijd staan bij het windows logo.)

Ik heb even opgezocht hoe ik nu het log van chkdsk kan bekijken.
Via eventviewer ga ik naar "windows-logboeken", "toepassingen" en filter ik op "chkdsk".
Vervolgens zie ik alleen maar logs van eerder scans van vandaag.
Ik heb het twee keer geprobeerd.

Overigens kan ik het systeem niet eens resetten naar fabrieksinstellingen.
Ik was hier nu een beetje klaar mee en had besloten om de boel maar opnieuw te installeren, maar zelfs dat lukt niet eens.
Hij begint met het terugzetten en na een paar procent gaat hij wijzigingen ongedaan maken om vervolgens de melding te geven dat het systeem niet teruggezet kan worden.

sfc /scannow geeft nog steeds fouten aan en kan die niet repareren.

Ik ben nu een usb windows 10 opstart schijfje aan het maken, eens kijken of het resetten van windows daarmee lukt.

Zojuist heb ik ook nog even HDtune op de bewuste pc gezet en een quickscan vond geen slechte sectoren op de ssd.

[ Voor 5% gewijzigd door HugoBoss1985 op 04-11-2016 17:34 ]

Pagina: 1