Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag
Wat is een geschikte camera voor het beginnen van een YouTube kanaal, waarmee ik ga reizen en dus onderweg ga filmen (camera moet dus niet te zwaar zijn), waarmee ik mooie beelden kan opnemen en waar ik eventueel foto's mee kan maken (minste prioriteit), grootste focus ligt bij de film kwaliteit en het geluid.

Relevante software en hardware die ik gebruik
Voor de software om te editen gebruik ik Final Cut Pro (Macbook) en Sony Vegas Pro (Windows)

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Na een aantal reviews te lezen/bekijken kwam ik op de Canon 70D body uit echter is deze veels te duur (800eu).

Mijn budget ligt tussen de 0eu en de 400eu.

Alvast bedankt! :)

Alle reacties

• Tomas_
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 03-11 13:36
Is geluid belangrijk?

Wellicht is dit een goede voor je: Canon EOS M3 + EF-M 15-45mm IS STM
Wel iets boven je budget.

De Canon EOS M10 Zwart + 15-45mm f/3.5-6.3 is ook zeker een optie en ruim binnen budget. Grote sensor.
Deze mist alleen de microfoon ingang, dus je bent aangewezen op de interne mic voor geluid.

reviews: Canon EOS M10: minimalistische instapsysteemcamera

Deze heeft ook een opklapbaar scherm zodat je jezelf kunt zien tijdens het vloggen.

[ Voor 144% gewijzigd door Tomas_ op 04-11-2016 13:58 ]

Verwijderd

Topicstarter
Geluid vergeten te vermelden, ook zeer belangrijk. Microfoon moet op camera aanwezig zijn en zeker goede opneem kwaliteit hebben.

Bedankt voor je suggesties.

• Tomas_
Bij een systeem camera kom je dan snel bij een ouder model:

pricewatch: Panasonic Lumix DMC-G6 + 14-42mm F/3.5-5.6 Zwart

Waarbij je nog een externe microfon moet hebben.

Bij DSLR kom je op een Nikon d3300 kit maar dan moet je de reviews even lezen. Volgens mij zijn die noet zo goed in video.

Misschien is tweedehands een optie.

[ Voor 4% gewijzigd door Tomas_ op 04-11-2016 14:03 ]

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 05-11 23:40

Barrycade

Through the...

Joh, geluid zit op iedere camera die kan filmen. Maar ik weet niet of je ook filmpjes gaat schieten buiten en dat je dan nog gaat praten ook. Dan kan je wel vergeten dat je verstaanbaar bent door de wind die de boel komt verzieken.

Dus je bent ook een paar tientjes kwijt aan een externe mic. Je camera moet dan ook een mic ingang hebben of je moet het geluid over je filmpjes willen plakken en dus je geluid extern opnemen.

Maar ga je selfies nemen of ga je je omgeving filmen? Want bij de eerste wil je dan ook een omklap schermpje hebben. In het 2e geval is dat niet zo belangrijk.

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor de suggesties beiden.
Om een beter beeld te creëren van wat ik van plan ben zou je even door de volgende video kunnen scrollen:

YouTube: i QUIT - BEST DECISION OF MY LIFE

Hier zit eigenlijk alles in verwerkt met wat ik ook wil (uiteraard voor onder water ander type toestel nodig) maar wat hij doet op zijn YouTube kanaal kan je als voorbeeld zien.

• Tomas_
Hij heeft er zelfs een vlog gemaakt over de apparatuur hij gebruikt heeft ;-)

YouTube: HOW TO VLOG (CAMERA + EQUIPMENT)

In de description staat een lijst. oa GoPro, Canon G7x en Panasonic GH4.

[ Voor 17% gewijzigd door Tomas_ op 04-11-2016 14:18 ]

Verwijderd

Topicstarter
Nu je het zegt, apart dat mij dat niet is opgevallen.. Die zal ik ook eens even gaan bekijken.
Pagina: 1