Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:06
Ik ben door een familielid gevraagd om uit te zoeken wat de mogelijkheden zijn om zijn Mac Pro (mid 2010) te voorzien van een SSD.

De mac wordt professioneel gebruikt voor grafische vormgeving, denk hierbij aan progamma's als Photoshop en Indesign.

Volledige specs:
2 X 2,4 GHz Quad Core Intel Xeon
16GB 106 MHz DDR3
ATI Radeon 5870 1GB
2 x 1TB HDD
Mac OS Sierra

Mijn eerste gedachte was:
- Samsung 850 PRO 1TB SSD
- Mount

Tot ik ontdekte dat de sata poorten in deze Mac sata 2 / 3GB/s zijn. Mijn vraag:
Heeft het alsnog nut om voor een duurdere PRO SSD te gaan, i.v.m. steady state performance, of volstaat een goedkopere SSD ook?

[ Voor 0% gewijzigd door homemix25 op 04-11-2016 12:46 . Reden: typo ]

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-05 22:01

HeatWave

Back to my tweakersroots!

Ik heb er een Samsung SM951 icm een PCIe adapter inzitten, werkt als een malle. Wel even goed opletten dat ze compatible zijn, Macroumors heeft een prima sectie mbt de Mac Pro en diverse uitbreidingsmogelijkheden.

Een "normale" SSD werkt ook natuurlijk, alleen dus niet zo snel als het zo kunnen, maar heeft weldegelijk zin in een Mac Pro, maar het hoeft dus idd dan niet de allerduurste te zijn.

A gentle wave of heat flows over the GOT forum | Specs!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:30
Zou een goedkopere SSD nemen, deze zijn al snel zat voor wat er mee gedaan wordt, en wat de Mac Pro kan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:28
Gezien de leeftijd van de macbook pro, gaat de ssd deze wellicht overleven. In dat geval is het weer niet zo erg als de macbook de ssd niet ten volle benut, je haalt de ssd er immers weer uit om verder te leven elders.

Gewoon kijken of je een goede deal ziet ergens, en anders kan je altijd nog voor de goedkopere gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave

HeatWave

https://eshop.macsales.co...WC/Mercury_Accelsior/RAID

Is wel prijzig, maar kant en klaar :).

En dik sneller dan een normale SSD.

Of dit dan : http://www.sonnettech.com/product/tempossd.html

Kan je wat goedkopere SSDs gebruiken.

Er is nog zat te maken van de Mac Pro hoor, USB 3.1c is ook prima mogelijk bijv.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• livranca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 18:30
dcl! schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 14:00:
Gezien de leeftijd van de macbook pro, gaat de ssd deze wellicht overleven. In dat geval is het weer niet zo erg als de macbook de ssd niet ten volle benut, je haalt de ssd er immers weer uit om verder te leven elders.

Gewoon kijken of je een goede deal ziet ergens, en anders kan je altijd nog voor de goedkopere gaan.
Het gaat hier niet over een MacBook Pro, maar over een Mac Pro.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dcl!
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 20:28
livranca schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 14:12:
[...]

Het gaat hier niet over een MacBook Pro, maar over een Mac Pro.
Streepje door book, de rest van het verhaal blijft gewoon staan :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KDL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 31-07 11:25

KDL

homemix25 schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 12:46:

Mijn eerste gedachte was:
- Samsung 850 PRO 1TB SSD
- Mount
Als dit makkelijk binnen het budget past, gewoon doen!
512GB zou ook kunnen natuurlijk voor OS en programmas zelfs 240 genoeg...

ondanks Sata2 zul je met SSD toch wel zeker merkbaar snelheidsverschil meemaken tov HDD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• homemix25
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 23:06
Dat een SSD verschil gaat maken ben ik ook zeker van, maar mijn vraag is of de meerprijs van de PRO t.o.v. goedkopere SSD's het ook waard is als hij op een SATA 2 poort aangesloten wordt.

"Time changes everyting." "That's what people say, it's not true. Doing things changes things. Not doing things leaves things exactly as they were." - Dr. Gregory House

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HeatWave

HeatWave

homemix25 schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 00:19:
Dat een SSD verschil gaat maken ben ik ook zeker van, maar mijn vraag is of de meerprijs van de PRO t.o.v. goedkopere SSD's het ook waard is als hij op een SATA 2 poort aangesloten wordt.
Niet echt dus, maar zoals ik al schreef, je kan prima een net so snelle als niet snellere SSD aan je Mac Pro toevoegen. Dat scheelt echt enorm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pandanl
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17-07 22:17
Als het gaat om een snelle response van het systeem zelf (booten en opstarten van apps) dan is een simpele ssd prima, en maakt het ook niet uit dat het maar sata 2 is.

Maar wanneer je transfer snelheden belangrijk vind zal je moeten gaan kijken naar een PCIe adapter die SATA3 SSD's ondersteund of zoals HeatWave al aangaf een PCIe kaart met een M.2 ssd, let wel op dat je een AHCI versie neemt zodat je er ook vanaf kunt booten.
Pagina: 1