Extra fan voor in de case

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Rickoo97
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 13-01 12:45
Beste mensen van tweakers!

Sinds kort begin ik te merken dat mijn pc nogal gauw warm word en dat de koelers van de gpu als een gek gaan blazen, nu heb ik gelezen op internet dat je dat kan verhelpen als je in je case extra koelers stopt.

Nu heb ik een case van cooler master( https://www.alternate.nl/...l/product/1051490?lk=9309 ) alleen weet ik niet welke koelers ik moet kopen en hoeveel ik erin moet stoppen? Zouden jullie mij wat tips kunnen geven en bepaalde koelers aanbevelen? :)

Met vriendelijke groet,

Rick

Alle reacties

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

Wat heb je allemaal in de kast gebouwd ?

Alles al eens schoongemaakt van stof ?

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

• Rickoo97
Hackus schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 12:19:
Wat heb je allemaal in de kast gebouwd ?

Alles al eens schoongemaakt van stof ?
Ik heb laatst nog alles schoongemaakt in de kast.

In mijn kast zit een:
GPU: Sapphire HD7950 3GB GDDR5 met boost
Moederbord: Asrock 970 Pro3 R2.0
CPU: Amd FX-6300 black edition
Hardeschijf: SATA 1TB (merk weet ik niet meer)
Power: Cooler Master B500

Verwijderd

Dat zal idd best warm worden met één casefan. Een 140mm fan in het front plaatsen zal heel veel schelen. Bijvoorbeeld een pricewatch: Enermax T.B. Silence Manual UCTB14A, 140mm of pricewatch: Nanoxia Deep Silence 1400 rpm, 140mm.

• Rickoo97
Verwijderd schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 13:23:
Dat zal idd best warm worden met één casefan. Een 140mm fan in het front plaatsen zal heel veel schelen. Bijvoorbeeld een pricewatch: Enermax T.B. Silence Manual UCTB14A, 140mm of pricewatch: Nanoxia Deep Silence 1400 rpm, 140mm.
Dankje ik zal is kijken welke handig is om te nemen :)

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

AMD gear wordt warmer is bekend, goed koelen dus .
in de link naar je case staat onderaan een fan, kijk wel waar je hem plaatst ivm luchtstroom

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Verwijderd

Hackus schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 16:35:
AMD gear wordt warmer is bekend, goed koelen dus .
in de link naar je case staat onderaan een fan, kijk wel waar je hem plaatst ivm luchtstroom
Dit is helemaal niet waar. Pure generalisering. Vroegere Intel cpu's (2 a 3 jaar terug) konden met stock koeler gemakkelijk 80 graden c worden, terwijl amd processors rond de 60 graden tegen de limiet aan lopen.

Verder is het bij videokaarten puur een kwestie van welke aftermarket koeler zit er op. Als je bijvoorbeeld ene hybridekoeler neemt, zal er door de radiator veel minder hitte in je case gedumpt worden.
Pagina: 1