Hallo zoals je in mijn spec's kan zien heb ik een abit k7ta zonder raid controller nouw is mijn of je echt performence krijgt.Dus is het geld waart om een promise fasttrak kaart te kopen.
Verwijderd
een onboard raid controller zal altijd een stukje proccessor gebruik hebben...
een los kaartje neemt hier een flink stuk van over!
ik merk het verschil in iedergeval wel !
een los kaartje neemt hier een flink stuk van over!
ik merk het verschil in iedergeval wel !
Verwijderd
Je kan ook de edit knop gebruiken hoor 
Antwoord op je vraag: Theoretisch gaan je hardeschijven 2 keer zo snel als je 2 identieke schijven gebruikt met RAID 0 ("Striping"). Meestal komt het neer op een winst van 75%, niet gek dus!
Voorwaarde is wel dat je twee exact dezelfde schijven gebruikt. Een IBM van 30GB en een Maxtor van 30GB kun je serieuze problemen mee krijgen, terwijl het bij andere mensen gewoon goed kan lopen.
Promise FastTrack 100 TX2 is een goede optie. Ik zou nooit voor onboard RAID gaan, maar dat is een persoonlijke ervaring
2*IBM 40GB (GXP60) met Promise FastTrack 100 is een hele leuke configuratie.
Voor het werken en installeren van windows heb je wel altijd de drivers nodig, maar daar genoeg over in de handleiding.
Antwoord op je vraag: Theoretisch gaan je hardeschijven 2 keer zo snel als je 2 identieke schijven gebruikt met RAID 0 ("Striping"). Meestal komt het neer op een winst van 75%, niet gek dus!
Voorwaarde is wel dat je twee exact dezelfde schijven gebruikt. Een IBM van 30GB en een Maxtor van 30GB kun je serieuze problemen mee krijgen, terwijl het bij andere mensen gewoon goed kan lopen.
Promise FastTrack 100 TX2 is een goede optie. Ik zou nooit voor onboard RAID gaan, maar dat is een persoonlijke ervaring
2*IBM 40GB (GXP60) met Promise FastTrack 100 is een hele leuke configuratie.
Voor het werken en installeren van windows heb je wel altijd de drivers nodig, maar daar genoeg over in de handleiding.
maar het maakt dus ook niet uit dat ik een 20 gig en 30 gig schrijven heb.
daar bedoel ik mee de schrijven hoefen niet exact twee de zelfde grrote te zijn.
want als ik dus een fastrak koop of een ultra100 kaartje en die dan omzet naar een fastrak dan zet die 30 en 20 dus samen en dan wordt het een schrijf van 25.
correct me if im wrong please.|:(
daar bedoel ik mee de schrijven hoefen niet exact twee de zelfde grrote te zijn.
want als ik dus een fastrak koop of een ultra100 kaartje en die dan omzet naar een fastrak dan zet die 30 en 20 dus samen en dan wordt het een schrijf van 25.
correct me if im wrong please.|:(
Verwijderd
You're wrong 
Allereerst kun je echt beter exact dezelfde schijven gebruiken. Dus ook niet van een ander merk, dat bedoelde ik te zeggen met mijn voorbeeld. Ook een verschillende grootte is niet aan te raden, als je een 20GB en 30GB schijf hebt dan heb je per schijf 20GB (het laagste telt dus). Plus dat je ernstige problemen kunt krijgen omdat het niet twee dezelfde schijven zijn (bij sommige mensen werkt dit echter wel vlekkeloos). Maar die 10GB verlies heb je sowieso.
Het beste kun je twee nieuwe schijven kopen. 2* IBM 60GXP 40GB of 60GB, hele mooie schijven!
de 40GB kost 425,= en de 60GB kost 625,= ongeveer. Promise FastTrack weet ik niet uit mn hoofd, 240,= dacht ik.
Allereerst kun je echt beter exact dezelfde schijven gebruiken. Dus ook niet van een ander merk, dat bedoelde ik te zeggen met mijn voorbeeld. Ook een verschillende grootte is niet aan te raden, als je een 20GB en 30GB schijf hebt dan heb je per schijf 20GB (het laagste telt dus). Plus dat je ernstige problemen kunt krijgen omdat het niet twee dezelfde schijven zijn (bij sommige mensen werkt dit echter wel vlekkeloos). Maar die 10GB verlies heb je sowieso.
Het beste kun je twee nieuwe schijven kopen. 2* IBM 60GXP 40GB of 60GB, hele mooie schijven!
de 40GB kost 425,= en de 60GB kost 625,= ongeveer. Promise FastTrack weet ik niet uit mn hoofd, 240,= dacht ik.
Verwijderd
Het is misschien handig als je weet hoe RAID werkt.Op vrijdag 29 juni 2001 17:34 schreef ajax4ever het volgende:
en oja kan het ook met een fasttrak dat je raid niet hoeft te gebruiken.
bv als je space te kort komt.
Als je twee 40GB schijven gebruikt met RAID 0 (Striping) dan heb je 2*40 = 80GB ruimte, plus 2 keer zo snel.
Anders zouden niet zoveer tweakers RAID gebruiken natuurlijk
mmmm laat dan maar denk ik of ik zou het op een of andere manier kunnen testen ik heb dus een maxtor 20 gig ata100 7200 en een wd cavier ata 7200.
erg jammer
erg jammer
[topic=173111]
Promise Ultra 100 => FastTrack
beetje offtopic maar wel handig
Promise Ultra 100 => FastTrack
beetje offtopic maar wel handig
Verwijderd
Voor jou waarschijnlijk minder interessant. RAID moet je bij het begin aanschaffen, of je moet twee nieuwe HDDs willen aanschaffen.
Voor mij nooit genoeg ruimte, dus deed ik het laatste
Voor mij nooit genoeg ruimte, dus deed ik het laatste
het is absolute onzin dat een losse bv promise kaart beter zou werken als dat ie onboard op je plank zit,ook onboard zit ie gewoon op je pci bus aan gesloten en dat is altijd slot 2 dus een losse print kost je alleen een extra slot.
Pagina: 1