Ubiquiti AC-AP Lite snelheid

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quentin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-05 13:33
Ik heb in mijn nieuwe huis 3 Ubiquiti's AC-AP Lite's opgehangen.
Alledrie bedraaid aan het netwerk.

Ik heb een Ziggo 200/20 Mbps account.

Aangezien de Ubi's 300Mbps op 2,4 en zelfs 867 op 5 GHz kunnen halen had ik verwacht dat ik, net zoals op de bekabelde PC's via speedtest op 200/20 zou komen.
Het gekke is dat ik in de kelder en op zolder als 1m afstand van de Ubi op 120/20 Mbps kom maar ik de woonkamer op 1m afstand slechts tot 50/20Mbps.

Los van dat ik nergens de 200 haal begrijp ik ook niet waarom ik in de woonkamer een veel lagere snelheid haal dan op zolder en in de kelder.

Ik kan me nog voorstellen dat er in de woonkamer meer storende apparatuur staat maar op 1m afstand in directe lijn mag ik toch gewoon max snelheid verwachten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:17
Misschien dat de wifi op je apparaat gewoon niet zo snel is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quentin
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-05 13:33
Zucht, hoe simpel kan het zijn.

Ik had niet verwacht dat mijn iPhone 6 de belemmerende factor zou zijn.
iPad Air 2 haalt idd de volle 200/20 snelheid.

Ben er ook achter waarom de woonkamer trager is, ik denk dat de signalen teveel overlappen en ik dus stiekem nog met de kelder verbonden was.
Even wifi aan en uit op de tel en nu ook in woonkamer 120Mbps
Moet nog eens wat gaan finetunen.

Dank!

[ Voor 8% gewijzigd door Quentin op 04-11-2016 13:05 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• analogworm
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 00:17
Ja soms is het leven niet zo moeilijk. Volgens mij kan je het overstappen naar de volgende ap ook beïnvloeden door je uitzendkracht lager te zetten. En, wat ik er tenminste over gelezen heb, zitten er in de Ubiquiti ook nog een paar opties om overstappen te forceren.

Alhoewel op iedere verdieping een ap idealiter perfect zou moeten werken zou ik bij wijze van test toch eens kijken hoe de verbinding is met een AP op een centrale lokatie en de rest uit. Dan weet je ook ongeveer hoe je overlap is en zou je vandaaruit ook kunnen bepalen of je misschien met minder AP's kan/moet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:06

Nox

Noxiuz

smartphones hebben vaak een fors mindere wifi-chipset, ook maar 1x1 terwijl laptops vaak al 2x2 of 3x3 streams hebben. Op 5GHz is channel width ook een dingetje, op 80mhz haal je fors meer dan op 40 of 20.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW