Toon posts:

Luidsprekers

Pagina: 1
Acties:
  • 163 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Heya,

Mijn luidsprekers gaan bladeren :( De rand scheurt :( :( Kan ik die rand lijmen of zijn mijn boxen nu gaar??? De luidsprekers komen uit de zomer van 1999 JBL tlx 5000

Mijn garantie is al verlopen :(

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

audiolab doet die dingen reconen voor niet al te gek veel geld. :)

kijk maar eens op www.audiolab.nl. Ook kan je ze naar een technische dienst van een hifizaak brengen, dan sturen zij het vaak naar audiolab.

maareh.. op speakers zit toch echt vijf jaar garantie hoor. :?

ps, hier om precies te zijn:
Afbeeldingslocatie: http://www.audiolab.nl/indexpic/luidsprekerreparatie.jpg

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• Baklap
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

Op vrijdag 29 juni 2001 16:59 schreef Konijn het volgende:
Heya,

Mijn luidsprekers gaan bladeren :( De rand scheurt :( :( Kan ik die rand lijmen of zijn mijn boxen nu gaar??? De luidsprekers komen uit de zomer van 1999 JBL tlx 5000

Mijn garantie is al verlopen :(
Het is idd errruug snel Konijn ! Ik zou er geen vrede mee hebben of eeuuhh te veel gebeukt ? >:)

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 29 juni 2001 17:11 schreef JvS het volgende:
audiolab doet die dingen reconen voor niet al te gek veel geld. :)

kijk maar eens op www.audiolab.nl. Ook kan je ze naar een technische dienst van een hifizaak brengen, dan sturen zij het vaak naar audiolab.

maareh.. op speakers zit toch echt vijf jaar garantie hoor. :?

ps, hier om precies te zijn:
[afbeelding]
5 jaar garantie? Mijn boxen komen van de Grote één :( en die is nu failliet |:(

Maar mijn boxen kostte 200 piek per stuk, ik weet niet hoeveel zoiets gaat kosten bij dat bedrijf.

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 29 juni 2001 17:14 schreef Baklap het volgende:

[..]

Het is idd errruug snel Konijn ! Ik zou er geen vrede mee hebben of eeuuhh te veel gebeukt ? >:)
Heheh >:)

• JvS
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:40

JvS

Ik heb hem zelf ook

Op vrijdag 29 juni 2001 17:18 schreef Konijn het volgende:

[..]

5 jaar garantie? Mijn boxen komen van de Grote één :( en die is nu failliet |:(
Bel anders de importeur even (nummer kan je wel achterhalen door raf te bellen of op www.jbl.com te zoeken ofsow). Kijken wat ze voor je kunnen betekenen.
Maar mijn boxen kostte 200 piek per stuk, ik weet niet hoeveel zoiets gaat kosten bij dat bedrijf.
Dat hangt van de diameter af. Ik geloof dat het echt tientjeswerk is. (20-50 piek ofsow). Bel ze even op, zou'k zo zeggen

4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp

• randje
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online

randje

LOiK

K3Nker de Ple#ris t#fuszooi,
mijn bNs speakers zagen er _PRECIES_ zo uit
ik had niets te doen dus ging ik ze maar verder slopen

kan je ze nog laten maken als je alleen nog de magneet en dat metalen 'geraamte' nog hebt :?

het zijn oude speakers, en ik kan ze nog wel nieuwe kopen bij speakerland, maar ze zijn 125 piek per stuk, en toch wel te duur voor zulke oude dingen die waarschijnlijk niet eens meer zo toppie klinken.

|:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:( |:(

• Tomas Zwinkels
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 29-11-2021

Tomas Zwinkels

graancirkels in m'n sokke

hmm.. ik zou der gewoon nieuwe betere (lees geen jbl) speakers inzetten.. dan kenne ze er wel weer ff tegenaan... voor goedkopere speakers is reconen eigelijk z'n geld niet waard...

Heaven is overrated... -[Al 4.5 jaar hetzelfde Usericon]- ::Trots op zijn pasieve Got gedrag::

Verwijderd

Op vrijdag 29 juni 2001 21:27 schreef digitaldead het volgende:
hmm.. ik zou der gewoon nieuwe betere (lees geen jbl) speakers inzetten.. dan kenne ze er wel weer ff tegenaan... voor goedkopere speakers is reconen eigelijk z'n geld niet waard...
Dat zou ik dus niet doen. De kast is namelijk om de speaker heen ontworpen. Dus als je je klankbeeld wilt behouden moeten er speaker in met exact dezelfde eigenschappen. En dat is zoeken naar een speld in een hooiberg.

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

maar wat about zelfbouwspeakers?

dan maak je toch zo'n kast en dan kijk je welke speaker zich erin thuisvoelt (kan je beter andersom doen eigenlijk, maar zo kan het ook)

stel je voor, je maakt een kast die precies zelfde eigenschappen heeft als die kast van hem, dan kan je toch ook andere speakers erin stoppen?

of misschien veranderd het klankbeeld wel in een positieve manier,

of is dit niet mogelijk?

Verwijderd

Op vrijdag 29 juni 2001 22:17 schreef Randy het volgende:
maar wat about zelfbouwspeakers?

dan maak je toch zo'n kast en dan kijk je welke speaker zich erin thuisvoelt (kan je beter andersom doen eigenlijk, maar zo kan het ook)
Idd; andersom
stel je voor, je maakt een kast die precies zelfde eigenschappen heeft als die kast van hem, dan kan je toch ook andere speakers erin stoppen?
Alles kan, maar het klinkt het beste als je kast op je drivers is afgestemd.
of misschien veranderd het klankbeeld wel in een positieve manier,

of is dit niet mogelijk?
Als de kast optimaal is voor een bepaalde speaker, is de frequentiecurve zo vlak en breed mogelijk. Als je een speaker in een te grote kast plaatst, krijg je een piek in de curve, ofwel een bonkerig geluid. Als je een speaker in een te kleine kast plaatst, komt er bijna geen geluid uit.

• Thefirstikke
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online
Op vrijdag 29 juni 2001 21:56 schreef Flippit het volgende:

[..]

Dat zou ik dus niet doen. De kast is namelijk om de speaker heen ontworpen. Dus als je je klankbeeld wilt behouden moeten er speaker in met exact dezelfde eigenschappen. En dat is zoeken naar een speld in een hooiberg.
exact. heb het ook ooit eens geprobeerd bij een oude speaker.... nieuwe woofer in de kast, maar het klonk voor geen meter (wist ik eigenlijk al van te voren)

• randje
  • Niet online

randje

LOiK

ahaa, thxs :)
Pagina: 1