Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• playon1955
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 16-08 01:32
Na de grote Windows 10 update (Home edition) van afgelopen zomer heb ik opnieuw een systeemkopie van mijn C partitie gemaakt. Via menu Windows 10 zelf (beveiligng en herstel ;backup Win 7).

Gisteren wilde ik deze systeem terug plaatsen. In het verleden regelmatig op mijn computers gedaan,
Nu ik een vrij nieuwe laptop heb (Asus N551JB) is er vooral met het BIOS van de computers veel veranderd.
Bij het terug plaatsen van mijn systeem kopie kwam ik er keihard achter dat mijn verouderde kennis nodig bijgespijkerd mag worden. Ik kwam via mijn herstelchijf keurig bij het punt dat ik op mijn netwerkschijf de herstelmap mag aangeven, maar vervolgens werd mij keurig mede gedeeld dat er geen kopie kon worden hersteld omdat deze kopie met een systeem met behulp van oude BIOS instellingen zou zijn gemaakt en dat dit niet mogelijk zou zijn op door UEFI gecontroleerd systeem.

Waar ging het mis?
Ik heb een systeemkopie gemaakt op mijn laptop die op dat moment door het UEFI Bios werd beheerst.
Dit kopie is keurig op een netwerkschijf vastgelegd. Waarom wordt herstelpoging afgebroken vanwege een BIOS/UEFI confilct ?

...

Relevante software en hardware die ik gebruik
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
...