[Win10] Task scheduler parameter syntax?

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17:05
Ik heb een dagelijkse sync nodig via de task scheduler. Momenteel heb de volgende parameter opgegeven
<Actions Context="Author">
<Exec>
<Command>C:\snapraid\snapraid.exe</Command>
<Arguments>sync -l synclog.log</Arguments>
</Exec>
</Actions>
Dat ging goed maar nu blijkt dat log bestand terecht te komen in windows32 en niet in de map van het programma.

Dus ik heb geprobeerd om dat als volgt op te lossen: sync -l 'c:/snapraid/synclog.log'

Echter als ik op OK druk krijg ik elke keer de melding: "An error has occured for Task snapraid Sync. Error message: One or more of the specified arguments is invalid".

Vervelend genoeg krijg ik deze foutmelding nu ook als ik de originele parameter opgeef. Weet iemand de correcte notatie? (Als ik er op Google krijg ik resultaten met batch bestandjes.)

[ Voor 3% gewijzigd door sdk1985 op 03-11-2016 23:54 ]

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

sdk1985 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 23:52:
...(Als ik er op Google krijg ik resultaten met batch bestandjes.)
Dan down je die batch bestandjes toch en pleurt ze in notepad

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Ik leer liever de syntax van de task scheduler dan dat ik voortaan als ik een command wil meegeven een batch bestand moet maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snake
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 07-03-2024

Snake

Los Angeles, CA, USA

Kan je de working directory van de task niet aanpassen zodat deze in zijn eigen map draait?

Ook is het eigelijk slecht dat de applicatie in zijn eigen map schrijft, deze moet eigelijk read only zijn.

Moest dit allemaal niet werken, werkt dit dan:

code:
1
sync -l "c:\snapraid\synclog.log"

Going for adventure, lots of sun and a convertible! | GMT-8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:26

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

sdk1985 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 23:52:
Dus ik heb geprobeerd om dat als volgt op te lossen: sync -l 'c:/snapraid/synclog.log'

Echter als ik op OK druk krijg ik elke keer de melding: "An error has occured for Task snapraid Sync. Error message: One or more of the specified arguments is invalid".

Vervelend genoeg krijg ik deze foutmelding nu ook als ik de originele parameter opgeef. Weet iemand de correcte notatie? (Als ik er op Google krijg ik resultaten met batch bestandjes.)
Tja, als je slashes gebruikt voor paden, terwijl Windows met backslashes werkt dan vraag je gewoon erom. Slashes worden namelijk gebruikt om parameters mee te geven bij veel programma's. En anders wat Snake doet, quotes gebruiken. Dat is sowieso een goed idee, want paden kunnen ook spaties bevatten en dan gaat het fout omdat het wordt gezien als een nieuwe parameter.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sdk1985
Het probleem is ondertussen opgelost. De error had niets te maken met de syntax.

Wat bleek er aan de hand te zijn: Ik kon elke task die ik had aangemaakt niet aanpassen zonder de foutmelding te krijgen, ook al zaten er helemaal geen arguments op.

De oorzaak bleek te maken te hebben met de username. De user popup is standaard username, password. Dit werkt niet. Als je dit vervangt is PCNAME/username, password dan kan ik daarna wel de taak aanpassen. Daarna was het eigenlijk zo voor elkaar.

[ Voor 8% gewijzigd door sdk1985 op 12-11-2016 14:24 ]

Pagina: 1