Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
beste mensen

ik ben nieuw hier en heb een vraag over een ip camera

heb een jaar geleden een elro c903ip.2 aan geschaft maar
Nu camera op zijn plaats en software op nieuwe laptop.
Niets werkt.
Camera aansluiten – groene lampje gaat aan – na 10 sec.
oranje lampje aan – na 40 sec weer uit en blijft uit.
Geen oranje lampje, ook niet knipperen.
Met ELRO IPCamera Tool geen camera te zien.
Resetknop van camera heeft geen effect.
Wat kan er aan de hand zijn en hoe op te lossen?
Kan de camera nog op een andere manier gereset worden?

hopelijk is er een oplossing want zit nu zonder camera

ps hij heeft gewerkt voor een lange tijd maar heb heb hem en paar maanden in de doos gehad wegens verhuizing
groetjes jeffrey

Beste antwoord (via Verwijderd op 04-11-2016 20:23)

• Herby
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 17-01-2022

Herby

Stalknecht

Jeffrey961 ik heb geen flauw idee waar jij gekeken hebt ;) vertel eerst eens welke onderdelen er nou mee gemoeid zijn, dus je router/modem en eventueel andere netwerkapparatuur en post eens een screenshot (of uitvoer) van ipconfig/all

Daarnaast heb ik het vermoeden dat je met verhuizen bent overgestapt van internetprovider (of iig een nieuw modem hebt ontvangen) en daarmee dus een andere lokale netwerk range bent gaan hanteren (van bijv 192.168.1.x naar 192.168.10.x ) en je IP cam staat ws hard ingesteld.

Ik heb vorig week nog een buitencamera moeten resetten en die duurde ruim 30! seconden voordat de reset ging werken, heb dus geduld!

[ Voor 11% gewijzigd door Herby op 04-11-2016 19:21 ]

Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrTre
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 13-09 15:59
Komt de camera wel in je DHCP? Je kunt inloggen op je router en daar zou ergens iets van DHCP tabel moeten staan.

Je kan ook 'Netscan' gebruiken om je netwerk af te zoeken naar de camera.
Mocht dat niet helpen denk ik dat ie overleden is... :-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mrtre

Bedankt voor u reactie maar hij geeft bij dhcp niks aan wel mijn laptop enzo maar niet de ip camera

Groetjes jeffrey

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Herby

Herby

Stalknecht

Jeffrey961 ik heb geen flauw idee waar jij gekeken hebt ;) vertel eerst eens welke onderdelen er nou mee gemoeid zijn, dus je router/modem en eventueel andere netwerkapparatuur en post eens een screenshot (of uitvoer) van ipconfig/all

Daarnaast heb ik het vermoeden dat je met verhuizen bent overgestapt van internetprovider (of iig een nieuw modem hebt ontvangen) en daarmee dus een andere lokale netwerk range bent gaan hanteren (van bijv 192.168.1.x naar 192.168.10.x ) en je IP cam staat ws hard ingesteld.

Ik heb vorig week nog een buitencamera moeten resetten en die duurde ruim 30! seconden voordat de reset ging werken, heb dus geduld!

[ Voor 11% gewijzigd door Herby op 04-11-2016 19:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hi herby

Bedankt voor u reactie

Ben niet overgestapt van modem maar hij zit aan een router heb een aparte router op mijn modem aangesloten ik ga ff een paar foto's maken maar hij geeft niks aan ik post ze zo groetjes jeffrey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
hi herby

ff een vraagje hoe moet je een foto uploaden ?

groetjes jeffrey

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Herby

Herby

Stalknecht

Tweakers geeft trouwe gebruikers de mogelijkheid een fotoalbum te maken, maar gezien je 4 posts heb je daar nog geen karma voor ;) ,dus gebruik je favoriet, t is mij eender.

Pagina: 1