Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 835357

Topicstarter
Mensen, ik hoop dat ik jullie lastig mag vallen met een Windows reset probleem met mijn ASUS laptop (R417M)

Na het resetten van Windows 10 kreeg ik na 45% een bericht dat het resetten was mislukt. Na nog een keer proberen zelfde probleem. Toen in menuopties gekozen voor 'via netwerk proberen' (of zoiets, ja ik ben leek :'( ). Vanaf dat moment blijft de laptop hangen bij het ASUS logo op het begin. Kan wel in de BIOS komen, maar heb geen flauw idee hoe ik vanuit hier iets kan beginnen (wederom: leek).

Na wat rondzoeken bij topics rond soortgelijke problemen wel uitgekomen op oplossing om via bootable USB windows te herinstalleren. Kwam alleen waarschuwing tegen dat voor een dergelijke herinstallatie een productkey nodig heb, hetgeen niet meegeleverd is met mijn voorgeinstalleerde laptop...

Kortom: Ik weet het effe niet meer. Zijn er hier nog tips voor deze leek in nood?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincery
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:55

Sincery

YEAP !

Je kan gewoon een Windows 10 USB stick maken, en je laptop hiermee vers installeren.
Ik zag het laptop model wat jij hebt wordt geleverd met een Windows 10 versie.
De Windows 10 licentiecode staat in je BIOS, deze word automatisch geactiveerd tijdens de installatie.

[ Voor 17% gewijzigd door Sincery op 03-11-2016 21:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Ik had idd een Rebootable USB klaar gemaakt, maar toen kwam ik de volgende waarschuwing tegen op https://www.microsoft.com...ows-usb-dvd-download-tool

"Devices Pre-Installed with Windows
Before using operating system copies from this site for install, re-install or recovery on devices with pre-installed operating systems, see your device manufacturer or reseller for the customized drivers and applications specific to your machine. Using operating systems copied from this site for install, re-install or recovery may void your support agreement with your manufacturer or reseller. Any drivers or programs that were installed by the device manufacturer or reseller may be removed during installation."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sincery
  • Registratie: Oktober 2012
  • Laatst online: 19:55

Sincery

YEAP !

Dat klopt.

Maar dat is voor machines waar Windows 10 niet origineel mee kwam. Daarvoor heb je wel een losse licentie nodig.
Bij laptops die fabrieks-uit met Windows 10 wordt geleverd zit het licentienummer altijd verwerkt in het BIOS, je hoeft je geen zorgen te maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Cool @Sincery, ik ga ermee aan de slag! Ik laat weten wanneer het gelukt is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Beunhaas91
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 28-06 09:01
Je hoeft dan ook geen licentiecode in te voeren, de installatie zal je BIOS 'uitlezen' en zonder tussenkomst van jou als gebruiker wordt 't voor je geregeld. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Topicstarter
Gelukt! Inmiddels via bootable USB windows 10 geherinstalleerd. Kreeg alleen helemaal op het einde een popup met de boodschap: "this version of boot camp in not intended on this"

geen idee wat dit betekent?
Pagina: 1