Gebruik installatiebehuizing montageplaat

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBrag
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 22-06 23:30
Hi,

Ik heb onlangs een installatiebehuizing besteld met toebehoren (https://www.spelsberg.nl/...10090501/Productsheet.pdf) zoals een DIN-rail en een montageplaat.
De DIN-rail snap ik, maar de montageplaat (https://www.spelsberg.de/no_cache/produkt/an/18600501/) vraag ik me af wat hiervan de bedoeling precies is. Is het de bedoeling dat je je schakeling hier gewoon op schroeft?

Ik wil namelijk een schakeling met Raspberry Pi in de deze behuizing huisvesten inclusief antennes (wordt een Wi-Fi scanner).

Voor de DIN-rail had ik https://www.conrad.nl/nl/...-3-b-pcduino-1380372.html gekocht, maar dat past helaas niet op de rail, dus ik zat erover te denken om dan maar de Pi op de plaat te schroeven als alternatief.

Is dit een goed idee of is dit niet waar die platen voor zijn?

Beste antwoord (via McBrag op 04-11-2016 07:40)

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 02:38
Normaal gesproken monteer je surface mount componenten op zo'n montage plaat, bijvoorbeeld een rij kroonstenen als je een junctionbox achtig iets maakt. Maar direct een pcb er op gaat ook prima met wat spacers er tussen.

DIN-rails zijn altijd wat lastig als je er geen ervaring mee hebt want er zijn meerdere soorten van die over het algemeen gewoon DIN-rails genoemt worden.
TS 35 is degene waar industriele componenten over het algemeen gebruik van maken als er niks gespecificeerd wordt. Bij jouw behuizing is TS15 en NS35 als DIN-rails vermeld. TS15 past inderdaad niet met TS35 componenten. Het verschil tussen NS35 en TS35 kan ik zo snel niet vinden, behalve dat fabrikant Phoenix Contact hun DIN-rails zo noemt.

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• MewBie
Normaal gesproken monteer je surface mount componenten op zo'n montage plaat, bijvoorbeeld een rij kroonstenen als je een junctionbox achtig iets maakt. Maar direct een pcb er op gaat ook prima met wat spacers er tussen.

DIN-rails zijn altijd wat lastig als je er geen ervaring mee hebt want er zijn meerdere soorten van die over het algemeen gewoon DIN-rails genoemt worden.
TS 35 is degene waar industriele componenten over het algemeen gebruik van maken als er niks gespecificeerd wordt. Bij jouw behuizing is TS15 en NS35 als DIN-rails vermeld. TS15 past inderdaad niet met TS35 componenten. Het verschil tussen NS35 en TS35 kan ik zo snel niet vinden, behalve dat fabrikant Phoenix Contact hun DIN-rails zo noemt.

*beeeeep*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroen3
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 21:27
Je schroeft je componenten op de bodemplaat. Op die manier kun je hem opbouwen voordat hij in het kastje verdwijnt. Daarnaast kun je de bodemplaat op maat laten maken voor grotere aantallen.
Op die wijze blijft je kast ook waterdicht.

Voorbeeld van een grotere kast:
http://www.centroidcnc.co...new_cabinet_wide_1600.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBrag
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik was hierover niet helemaal zeker aangezien sommige montageplaten van staal zijn en het me geen goed idee leek om hier direct spul op te schroeven (die van mij is een soort houtachtig). Dus gewoon wat spacers en het kan, duidelijk.

Ik heb inderdaad de ns35 rail gekocht, 7,5 mm hoog en iets van 3,5 mm breed en 108 mm lang. Was op zich de goede rail, maar te kort. Ik ga het nu met de montageplaat doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MewBie
McBrag schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 07:46:
Bedankt voor jullie antwoorden. Ik was hierover niet helemaal zeker aangezien sommige montageplaten van staal zijn en het me geen goed idee leek om hier direct spul op te schroeven (die van mij is een soort houtachtig). Dus gewoon wat spacers en het kan, duidelijk.

Ik heb inderdaad de ns35 rail gekocht, 7,5 mm hoog en iets van 3,5 mm breed en 108 mm lang. Was op zich de goede rail, maar te kort. Ik ga het nu met de montageplaat doen.
In grotere kasten is de montageplaat over het algemeen inderdaad van metaal gemaakt en dan moet je oppassen met het direct monteren van een pcb met spacers. Dan moet je namelijk spacers hebben die de pcb isoleren van de montageplaat. Jouw montageplaat is van isolerend materiaal dus je hoeft je niet druk te maken om waar je spacers van gemaakt zijn zolang je geen kortsluiting op je pcb veroorzaakt.

In grotere kasten monteer je ook altijd de DIN-rails op de montage plaat zoals in de link van jeroen3 te zien is. Jouw kastje heeft waarschijnlijk 4 montage punten voor de montageplaat in de hoeken en halverwege nog 2 montage punten voor de DIN-rail.

*beeeeep*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McBrag
MewBie schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 15:37:
[...]
Jouw kastje heeft waarschijnlijk 4 montage punten voor de montageplaat in de hoeken en halverwege nog 2 montage punten voor de DIN-rail.
Klopt helemaal.

En dank voor de opheldering.
Pagina: 1