Q3 demo's omzetten naar AVI

Pagina: 1
Acties:

• DaRKoNe
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 17-11-2025
Ik heb de search gebruikt maar niks zinnigs kunnen vinden... (of ik heb niet goed gezocht) Maar ik wil dus weten hoe ik de Recorded Demo's in Q3 (*.dm3 files) om kan zetten naar AVI of MPEG...

Verwijderd

Dit bewijst dan maar eens een keer dat de search niet heilig is :)

Yahoo ! trouwens wel want daar vondt ik de volgende link ; http://dynamic.gamespy.com/~ns/ubb/Forum1/HTML/000999.html

• DaRKoNe
Wow... that's some tricky sj*t... :P
eerst allemaal screenshots nemen... dan omzetten naar AVI/MPEG en als je er nog geluid bij wilt hebben kun je nog weer eens een soortgelijk ritueel volgen... :(

Nou jah... proberen kan geen kwaad...
Als er nog andere methodes zijn hoor ik t graag

• zAb
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17-01 12:46

zAb

Net

In principe neem je die screens dus tijdens het spelen of (beter aan te raden) tijdens het afspelen van een demo, q3 zorgt erdan voor dat je HD gevuld wordt met screens. Die kan je dan in een avi creator tot een filmpje flansen, en le voilla.

.

• DaRKoNe
Ik heb net ff gedaan wat er op dat forum stond en heb voor 1min 49sec film aan screenshots genomen... Heb alles omgezet naat MPEG en toen ik naar de grootte van het MPEG bestand ging kijken schrok ik toch wel ff... 1,41 GB Dit is me toch net iets te groot... volgende keer toch maar ff DivX selecteren... :P

Verwijderd

Op vrijdag 29 juni 2001 16:59 schreef TJEERDOO het volgende:
Dit bewijst dan maar eens een keer dat de search niet heilig is :)

Yahoo ! trouwens wel want daar vondt ik de volgende link ; http://dynamic.gamespy.com/~ns/ubb/Forum1/HTML/000999.html
ik heb die link al tig hier gepost. Eidelijk iemand die deze link ook past.

• DaRKoNe
Zijn er dan geen andere oplossingen??? bijv *.dm3 -> AVI/MPEG converters???

• Servowire
  • Laatst online: 13-08-2025

Servowire

prutser:~#

Op vrijdag 29 juni 2001 22:23 schreef DaRKoNe het volgende:
Zijn er dan geen andere oplossingen??? bijv *.dm3 -> AVI/MPEG converters???
:D

met papier mache kun je alles maken!!

• DaRKoNe
Op vrijdag 29 juni 2001 22:26 schreef Servowire het volgende:

[..]

:D
Ik weet dat t lachwekkend is :+ maar t was maar een suggestie... als ik DivX selecteer voor t omzetten is alles blauw bij mij en das volgens mij ook niet goed... :P
Vandaar de vraag of je de demo file ook rechtstreeks om kon zetten in een AVI/MPEG bestand... zou wat makkelijker zijn...

* DaRKoNe is nogal lui komt net van z'n werk :+

• DaRKoNe
hmmm het omzetten lukt nu wel... hij wordt niet al te groot (de output file) maar nu zoek ik nog een goed proggie om WAV files mee te editten... Iemand een suggestie??

• DaRKoNe
nvm... heb al wat gevonden... :P
Waar de Search allemaal wel niet goed voor is... ;)

Verwijderd

Ik doe nadat ik de TGA screenshots heb verwerkt tot een avi file alles met VirtualDub om hem verder te comprimeren.
Voor een demo van zo'n 2 tot 3 min krijg ik dan zo'n 9 mb groot avi bestand met een zeer goede kwaliteit en goed geluid.

De codec Huffyuv gebruik ik bij het overzetten van de screenschots naar een avi file en met VirtualDub het verder comprimeren naar DivX low motion.

Het belangrijkste is dat je genoeg schijfruimte hebt.

• DaRKoNe
Op zaterdag 30 juni 2001 18:53 schreef ctrl-alt-delete het volgende:
Ik doe nadat ik de TGA screenshots heb verwerkt tot een avi file alles met VirtualDub om hem verder te comprimeren.
Voor een demo van zo'n 2 tot 3 min krijg ik dan zo'n 9 mb groot avi bestand met een zeer goede kwaliteit en goed geluid.

De codec Huffyuv gebruik ik bij het overzetten van de screenschots naar een avi file en met VirtualDub het verder comprimeren naar DivX low motion.

Het belangrijkste is dat je genoeg schijfruimte hebt.
Daar was ik inmiddels ook al achter... ;)
2000 screenshots = 1,89 GB :P
Thnx for the info...

Verwijderd

De grote van je movie wordt ook bepaalt door
de resolutie die je gebruikt om screenshots te maken en het aantal kleuren. Het verschil tussen 16 en 32 bit kleuren en textures is dus wel even een verschil!
Pagina: 1