Toon posts:

Hoe van een Promise ATA100 ---> een Raid maken???

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb een Promise ata100 controller, en nu schijnt daar een raid controller van te maken zijn...

Hoe???

Greetz B-)

• NiMu83
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 18-08-2025

NiMu83

AFCA

gebruik de search effe...daar moet het ergens tussen staan...

Voetbal is de belangrijkste bijzaak in het leven.

• No13
  • Laatst online: 21-04 18:20

No13

/me was here

http://www.weethet.nl/dutch/hardware_promiseultra100.htm staat een uitleg.....

korte samenvatting:
2 pootjes van je bios chip doorhalen en naar de 2e ide connector lussen, bios flashen, weerstandjes bijsolderen en hij werkt (ik heb er een dus spreek uit ervaring ;) )

alleen mijn Win2k werkt pas weer zonder bsods nadat ik em MET Promise FastTrack geinstalleerd had :)

HOOOO, bijna vergeten: Mijn kaart werkte pas nadat ik de draadjes volgens die tekening verkeerd om vastgemaakt had (per ongeluk de 1e keer verkeerd gedaan maar toen ik ze later wou wisselen werkte de kaart niet meer....terug gewisseld en hij werkt perfect :7 )

Verwijderd

Topicstarter
Thanx... Ik zal es gaan knutselen...

Laterz B-)

• Tmaster
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 03-05 12:35
wij nederlanders zijn echt goed in het "NIET"lezen van manuals en handleidingen he
ik mag toch aanmemen dat je een mainboard boekje er bij hebt gekregen?
daar staat keurig stap voor stap in hoe je dat moet doen!.
jumpertje op je moederbord om zetten. harde schijven aansluiten op die ata100 dus..
in je bios nog ff aangeven dat ie raid moet geven ipv ata100 en dan met cntrl + f of s dat weet ik zo niet uit mn hoofd, kun je de promise bios in.. daaar kun je dan een array samenstellen/aanmaken.

maareuh ut staat er allemaal in !

• No13
  • Laatst online: 21-04 18:20

No13

/me was here

Eeehm, over dat niet lezen zul je wel gelijk hebben

ALS je nl wel gelezen had zag je dat het om een PCI kaartje ging en daar krijg je geen mobo boekje bij

• Bulldog
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Hoi, dit topic is verplaats naar [url="/listtopics.php/21"]Opslagmedia & I/O Controllers[/url] :)

• Juicy
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17:20
Op vrijdag 29 juni 2001 17:15 schreef Tmaster het volgende:
wij nederlanders zijn echt goed in het "NIET"lezen van manuals en handleidingen he
ik mag toch aanmemen dat je een mainboard boekje er bij hebt gekregen?
daar staat keurig stap voor stap in hoe je dat moet doen!.
jumpertje op je moederbord om zetten. harde schijven aansluiten op die ata100 dus..
in je bios nog ff aangeven dat ie raid moet geven ipv ata100 en dan met cntrl + f of s dat weet ik zo niet uit mn hoofd, kun je de promise bios in.. daaar kun je dan een array samenstellen/aanmaken.

maareuh ut staat er allemaal in !
Inderdaad, ik snap niet hoe je deze opmerking durft te maken ... Dit is nu echt een typisch voorbeeld van NIET kunnen lezen |:(

-

Verwijderd

alsof het omsolderen in een officiele manual zou staan |:( :+

(wat gebruik ik die :+ toch vaak :? :Y) )
Pagina: 1