Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

Nieuwe pc voor MS Flight simulator home cockpit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mijn vraag:
Graag advies over de aankoop van een nieuwe pc die als server dienst gaat doen in een Flight Simulator home cockpit in een netwerk met 2 pc's, server en client.
Na 10 jaar trouwe dienst staat de client op instorten. Dat betekent dat de huidige server "doorschuift" , de client wordt en er moet een nieuwe server komen.

Relevante software en hardware die ik gebruik:
- Ms Flight Simulator(FSX) op de huidige server, ik switch naar Prepar3d van Lockeed Martin wat in feite een geupdate versie is van FSX.
- De kern van deze software is 10 jaar oud en sterk processor afhankelijk. Een goede videokaart is ook een must.
- De nieuwe server stuurt 6 beeldschermen aan, 3 via een Matrox 3H2GO. De clientpc stuurt 2 beeldschermen aan.
- Veel hardware randapparatuur (joke, throttles, pedals, com/nav. app, hardware switches enz) via 4 USB2 hubs met 14 gebruikte aansluitingen.
- Circa 120 GB aan scenery's die vragen om een hoge laadsnelheid.

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Dit is wat ik tot nu toe bij elkaar gesprokkeld heb, graag suggesties/ wijzigingen .

Processor: i 7 6700 Skylake ( overklokken tot 4,7 GHZ?) 350,-

Koeling: Vloeistofkoeling? Mugen 80,-

Moederbord: Asus Z 170-P 125,-

Geheugen: 8 GB Corsair 2400 50,-

Videokaart 1: Nvidia GTX 1070 8 GB GDDR5 500,-

Videokaart 2: Nvidia GTX 1050 Ti ? 170,-

HD 1: 512 GB SSD Samsung Evo 960 250,-

HD2: 512 GB SSD Samsung EVO 960 250,-

Voeding: 750 watt Corsair 125,-

Behuizing: Cooler Master HAF 912 100,-

Muis/toetsenbord : Geen, heb ik al.

Totaal 2100,-

• Inrage
  • Registratie: Maart 2011
  • Laatst online: 17-10 17:25
Handleiding Pricewatch

Handig om een lijstje te posten en dus ook handig voor anderen die dat willen bekijken.
Je prijzen zijn eerder een ruwe (hoge) schatting dan de realiteit.

Je kiest voor dure SSD's, in de praktijk ga je weinig verschil merken tov een vorige generatie of tov een Crucial MX300.

Goedkope waterkoeling is meestal slechter dan een deftige luchtkoeling.

Verwijderd

Topicstarter
Dag,

Sorry, eerste keer dat ik op Tweakers net iets plaats.
Wat heb ik fout gedaan?
Heb het zaakje verstuurd en dacht dat het daarmee geplaatst was. Kon inderdaad niets terug vinden.
Hoe herstel ik dat alsnog?
Dank voor je opmerkingen.
Hans

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 09:56

br00ky

Moderator Harde Waren
Door de handleiding aan te klikken, te volgen en het lijstje dat je daaruit verkrijgt hier te posten.

Verwijderd

Topicstarter
sorry hoor, maar het gaat toch nog fout.
wenslijst gemaakt, knop RML generen geklikt, krijg dan de wenslijst RML output, maar kan nergens een te kopiëren RML code ontdekken?????

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Gewoon op de normale manier van tekst kopiëren en plakken.

Bij voedingen gaat het trouwens om de kwaliteit en prestaties. Je kunt dus beter een goede 400W halen dan een matige 750W zoals je nu hebt. Zie ook mijn sign.

[ Voor 62% gewijzigd door -The_Mask- op 05-11-2016 17:35 ]

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Wat is de resolutie van de monitoren/projectors die aangesloten zijn op de 3H2Go?

Verwijderd

Topicstarter
De Matrox stuuurt 3 19"schermen aan met een resolutie van 3840x1024 voor de 3 schermen. Dus 1280 x 1024 per scherm.

• Luxicon
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 18-07-2021
Verwijderd schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 17:29:
sorry hoor, maar het gaat toch nog fout.
wenslijst gemaakt, knop RML generen geklikt, krijg dan de wenslijst RML output, maar kan nergens een te kopiëren RML code ontdekken?????
Er staat in de handleiding volgens mij nergens dat die knop er is? Er staat dat je de code zelf moet selecteren, en dan zelf gaat kopiëren. Ik neem aan dat je langer dan vandaag een computer gebruikt en weet dat je een tekst kan kopiëren? De reden is dat je dan een nette lijst in beeld krijgt en niet losse flodders tekst, dat ziet er erg onoverzichtelijk uit, en bovendien kunnen anderen niet makkelijk je product nakijken (door op de link te klikken).

PS. 8GB RAM geheugen is wat aan de lage kant, daar zou ik sowieso 16GB van maken, maar verder een mooie basis! Qua waterkoeling zijn er ook (wel duurder) betere mogelijkheden. Maar waar je voor in ruil veel betere kwaliteit en mogelijkheden terug krijgt. Dat kan wel vanaf zo'n € 150,- voor een mooi kant-en-klaar setje, die ook uit te breiden is etc.... Misschien niet wat je zoekt, maar die goedkopere zijn erg beknopt om het zo maar te zeggen.

[ Voor 23% gewijzigd door Luxicon op 06-11-2016 20:19 ]

...

Verwijderd

Topicstarter
Helemaal eens met jouw opmerking dat zo'n losse floddertekst er niet uitziet!
Dat komt omdat ik het op een gegeven moment zat was toen het niet lukte die RML code te generen/kopiëren.
Het zal ongetwijfeld aan mij liggen als oude (69) computergebruiker, maar lees even verder.

Ga naar handleiding Pricewatch, daarin staat het volgende:
"-stap 3:Ga naar je profiel/wensenlijst.
-stap 4:Ga naar de knop "RML generen" , helemaal onderaan de wensenlijst.
Die genereert automatisch de code van de tabel, die je gewoon kunt kopiëren.
-stap5: tabel kopiëren CTRL+C en plakken CTRL+V."

OK, allemaal gedaan, maar er verschijnt geen code die gekopieerd kan worden, dus ..........
zal ik wel iets verkeerd gedaan hebben, maar wat dan???
En oh ja, ik weet dus hoe te knippen en plakken.

Dank voor je verdere opmerkingen, heb intussen besloten om inderdaad 16 GB Ram in te zetten.
Waterkoeling of een goede luchtkoeling ben ik nog niet helemaal uit.

• -The_Mask-
  • Registratie: November 2007
  • Niet online
Verwijderd schreef op maandag 07 november 2016 @ 12:41:

OK, allemaal gedaan, maar er verschijnt geen code die gekopieerd kan worden, dus ..........
zal ik wel iets verkeerd gedaan hebben, maar wat dan???
En oh ja, ik weet dus hoe te knippen en plakken.
Eerst al de tekst wel geselecteerd? Dus alles selecteren (bijvoorbeeld door CTRL+A), dan kopiëren (bijvoorbeeld door CTRL+C) en dan hier in een bericht plakken (bijvoorbeeld door CTRL+V). Als je standaard de muis gebruikt voor selecteren, kopiëren en plakken dan kan het ook, werkt hetzelfde als met bestanden op computer selecteren, kopiëren en plakken.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Verwijderd

Topicstarter
Inmiddels is e.e.a. mij duidelijk, zal de leeftijd wel zijn, bedankt.
Pagina: 1