Welke Nvidia- driver moet ik kiezen voor 980Ti- W8.1

Pagina: 1
Acties:

• Lootbox
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 02-12-2025
Gegroet Tweakers-leden,

De laatste paar dagen ben ik behoorlijk aan het lezen geslagen over de laatste NVIDIA-driver versies. De reden hiervoor komt door Battlefield 1. Battlefield 1 verplicht mij om mijn grafische kaart driver te updaten naar een meer recente versie. De 368.39 versie of hoger. Wat ik eigenlijk belachelijk vindt.

Mijn systeem en alle andere spellen draaien rock-solid op de 362.00 driver. Maargoed ik ben van plan mijn stoute schoenen aan te te trekken en een update uit te voeren. Dus begon met lezen op diverse fora. De legio aan voorbeelden met driver problemen met name de 372/373 en 375 reeks schrok mij echter af. NVIDIA lijkt het zelf ook niet meer te weten. 3x 375 versie-driver en 1x een 375-versie hotfix in minder dan een maand tijd. Laatste versies lijken zelfs problemen te hebben met gifs/filmpjes (in chrome met name), vasthouden van settings (met name color settings) en g-sync.

Kan iemand met een overeenkomende pc-setup mij adviseren?.

Case : Coolermaster Stacker 832
Motherboard : MSI Z97 Gaming 9 AC
Processor : I7-4790K 4.4Ghz + Corsair H80i
Graphic Card : Asus GTX980-TI Matrix 6GB
Memory : 4x4GB (16) Corsair Dominator 1600Mhz C8
HDD/SSD : Vertex 4 256GB and a couple of HDD's for Data.
Operating System : Windows 8.1 64-Bit
Power-supply : Coolermaster V850

Aangesloten op : Asus PG348Q 100Hz G-sync (34-inch) via DP. Nog een 29-inch Dell 2913WM via DVI er naast.

Bij voorbaat dank. _/-\o_

Als ik een installatie doe, is het custom : zonder Geforce Experience troep. Oude driver wordt verwijderd d.m.v. DDU in safe-mode.
Alle vormen van sleep/hibernate etc zijn gedisabled. Energie-modus op High-performance.
Fast Startup staat uit.

Meest gespeelde spellen:

1. World of Warcraft
2. Battlefield 4 (wil graag Battlefield 1 spelen)
3. Call of Duty BO3

[ Voor 14% gewijzigd door Lootbox op 03-11-2016 20:04 ]

• Turismo
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:52
Waarom probeer je het niet uit? Uiteindelijk zal een eigen test de bevestiging voor je zijn.

Kunnen wij wel advies gaan geven, maar een driver updaten en testen is nou niet het meest tijdrovende of complex klusje. Daarbij is DDU redelijk safeproof en houd je systeem clean.

Elke driver kent wel wat kinderziektes, maar wat je zovaak ziet, is wat bij de 1 werkt is bij de ander troep.

Gamebak Look Behind you, a Three Headed Monkey!

• Lootbox
Turismo schreef op donderdag 03 november 2016 @ 20:40:
Waarom probeer je het niet uit? Uiteindelijk zal een eigen test de bevestiging voor je zijn.

Kunnen wij wel advies gaan geven, maar een driver updaten en testen is nou niet het meest tijdrovende of complex klusje. Daarbij is DDU redelijk safeproof en houd je systeem clean.

Elke driver kent wel wat kinderziektes, maar wat je zovaak ziet, is wat bij de 1 werkt is bij de ander troep.
Dank voor je reactie.
Ik probeer het trial-en-error gedeelte zoveel mogelijk te vermijden, vraag dus naar wat ervaringen van andere.
Het is begrijpelijk dat de ene driver beter of minder goed werkt op verschillende systemen. Veel ervaringen tegenwoordig zijn allemaal met Windows 10 en niet Windows 8.1. 8)7

• freaky35
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 24-01 23:55
waarom heb je windows 8.1 op dit systeem?

Als je bf1 wilt gaan spelen,dan zal je haast wel 375.63 of hoger moeten gebruiken,bij mij werkt 375.70 het best met die game,naar mijn idee.

Ik heb een heel erg vergelijkbaar systeem,behalve de monitor dan :) ,maar dat werkt prima op windows 10 vandaar :) .

[ Voor 77% gewijzigd door freaky35 op 03-11-2016 21:24 ]

• Lootbox
freaky35 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 21:21:
waarom heb je windows 8.1 op dit systeem?

Als je bf1 wilt gaan spelen,dan zal je haast wel 375.63 of hoger moeten gebruiken,bij mij werkt 375.70 het best met die game,naar mijn idee.

Ik heb een heel erg vergelijkbaar systeem,behalve de monitor dan :) ,maar dat werkt prima op windows 10 vandaar :) .
De vraag omtrent W8.1 is een beetje off-topic maar zal hem wel beantwoorden. Ik was één van de early adopters van Windows 10. En het beviel toen voor geen meter. Problemen met drivers (met name met audio en aangezien ik 7k aan audio-equipment er aan heb hangen van profesionele microfoon tot buizenversterker externe dac etc was dit een behoorlijk issue) (had alle drivers inclusief bios geupdate toen der tijd) problemen met cortana toen en Intrusive Apps/Privacy-gezeik, Windows Updates die zomaar gepushed worden (en kan dat niet zomaar uitzetten alleen via alternatieve methoden) en zo kan ik nog wel doorgaan.

Het heeft mij doen besluiten om weer een clean install van Windows 8.1 te doen. De keren dat ik opnieuw die irritant Windows-10 Nag KB moest verbergen was bijna niet meer te tellen. Bleef van de hide-weer actief worden. Schijt Microsoft met toen hun aggresieve update-beleid. Als ik zo de nieuwsberichten volg is dat geen slecht besluit. Veel hebben problemen met de Anniversary update in games en zelfs met hardware waaronder webcam's/camera's. Zelfs latency problemen (Hibernate/Sleep/ Performance Power issues) met de 10-serie kaarten en NVIDIA drivers. DirextX 12 werkt in veel games niet of zorgt voor stabiliteitsproblemen en heeft totaal geen toegevoegde waarde. Het kost vaak meer FPS dan het oplevert zelfs. En zit er nu niet echt op te wachten om weer een clean-W10 install te doen. Kost mij veel tijd om alles weer in te richten. Windows 8.1 draait prima met classicshell op dat systeem.

Ik heb nu afgelopen zaterdag nog een tweede high-end systeem gebouwd. Ik heb deze wel de voordeel van de twijfel gegeven om Windows 10 te installeren. Maar indien het nog steeds niet bevalt rol ik ook terug naar Windows 8.1 op deze. _/-\o_. Moet overigens alle drivers en Windows Updates nog installeren op deze. Maar was zondag ziek geworden voor een paar dagen. Staat nu op de planning voor aankomend weekend. Maar ook met dat systeem ben ik er nog niet uit welke NVIDIA driver te installeren ;). Denk gewoon de 375.70 voor deze.

spec's tweede systeem :

Computer-Build Mini-ITX 24/7 PC

Case : Lian Li Q36-Black
Motherboard : Asus Z170l Gaming Pro (Mini-ITX)
Processor : I7-6700k + H100i v2
Graphic Card : MSI GTX1080 Gaming X
Memory : Kingston HyperX Savage 2133Mhz 16gb 2x 8GB)
HDD/SSD : Samsung 950 Pro 512GB
Operating System : Windows 10 64-Bit
Power-supply : Be Quiet Dark Power Pro 11 550-watt

[ Voor 24% gewijzigd door Lootbox op 04-11-2016 05:33 ]