Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Twhomp
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 28-09 16:52

Twhomp

Stayin' Alive

Topicstarter
Aangezien het maar 5 afleveringen zijn en vrij specifiek gericht op fotografie, dit topic in FVW gezet ipv FTM

We kennen allemaal de talentenseries en verkiezingen, zoals Next Top Model of talentenshow nummer 2314.

Maar er was nog niks waarbij fotografen is de spotlight stonden.

Tot nu:
Afbeeldingslocatie: https://www.adorama.com/col/UIimages/top-photographer/nigel-header-right.png

Adorama doet een kleine poging: 5 afleveringen, 5 kandidaten, gepresenteerd door Nigel Barker.

Op de Adorama site staat specifiekere info:
http://www.adorama.com/g/top-photographer

De eerste aflevering staat online:

Wat vinden jullie?
Wie gaat de $50k winnen?

[ Voor 9% gewijzigd door Twhomp op 03-11-2016 19:39 ]

Weet van alles een beetje en van een beetje alles!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Topicstarter
Ik ben de aflevering nu aan het kijken.
Ze laten er geen gras over groeien: 5 kandidaten introduceren en gaan.

Na 5 minuten is het al gear uitzoeken en schieten maar.

edit:
Leuk om eens de fotografen aan het werk te zien behind the scenes, ook hoe ze (wel of niet) omgaan met het onderwerp. Normaliter zie je op youtube/TV alleen de gepolijste, verkorte workflows. Nu zie je ook de fouten en awkwardness, dat is wel leuk :)

edit2:
Jammer dat ze het foto-uitkiesproces niet meer toelichten: laat de meeste (alle behalve de echt mislukte) eens zien. En waarom kiezen ze voor die ene foto en niet die andere. Dat vind ik juist interessant. Net zoals we hier op GoT kritisch kijken naar foto's.

edit3:
Eens met degene die naar huis gaat. Het is jammer dat de serie niet langer is: een paar afleveringen iedereen veilig en dan knallen. Het gaat wel snel zo.

Wat ik me wel afvraag: Waarom moeten ze met een 1D/5D schieten? Waarom niet met hun eigen cam/lenzen? Dat je de studio en belichting moet gebruiken, vooruit, kan ik begrijpen. Maar stel je bent Canon totaal niet gewend? Sta je meteen op achterstand, zeker met tijdsdruk.

Conclusie:
Ik zit on the fence. Het is het standaard format, maar het voelt rammelend en willekeurig aan. We zullen zien.

[ Voor 94% gewijzigd door Twhomp op 03-11-2016 19:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twhomp

Twhomp

Stayin' Alive

Topicstarter
En aflevering 2 is online:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ventieldopje
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 27-09 12:02

Ventieldopje

I'm not your pal, mate!

Ik zag de titel en ik dacht, what? De (ex) drummer van Dimmu Borgir top fotograaf? Maar dat is Nicholas Barker :Y)

Carry on.

[ Voor 5% gewijzigd door Ventieldopje op 09-11-2016 15:02 ]

www.maartendeboer.net
1D X | 5Ds | Zeiss Milvus 25, 50, 85 f/1.4 | Zeiss Otus 55 f/1.4 | Canon 200 f/1.8 | Canon 200 f/2 | Canon 300 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Karel V
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 29-09 21:51

Karel V

Een simpele ziel

Leuk om te zien. Maakt goed duidelijk dat fotografie om zowel techniek als gevoel en sociale vaardigheden gaat.

Niet specifiek voor fotografen, maar misschien ook wel leuk omdat het dicht bij beginnende hobbyisten staat: het perfecte plaatje.

The old Lie: Dulce et Decorum est Pro patria mori

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iocalhost
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-07 18:39
Leuke serie, wel vergelijkbaar met Het perfecte plaatje, maar dan op hoger niveau en harder commentaar.

Aflevering 3 is inmiddels ook online:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Iocalhost
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 11-07 18:39
Episode 4 ook online:
Pagina: 1