Ik ben bezig om een programma te schrijven met processing. Aan dit programma wil ik graag een random titel toevoegen die om de 30 sec of elke keer dat het programma opnieuw gestart wordt verandert.
Ik heb hier de draw met 2 functies. De functie drawData() wordt constant getekend en daardoor helpt een delay toevoegen aan de randomtitel (natuurlijk) niet.
Het probleem is dus: met deze code wordt de titel constant vernieuwd, en een delay toevoegen werkt niet. Is er iemand die me op weg kan helpen?
Ik heb hier de draw met 2 functies. De functie drawData() wordt constant getekend en daardoor helpt een delay toevoegen aan de randomtitel (natuurlijk) niet.
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
| void draw() { background(245,243,237); drawData(); randomFunction(); } void randomFunction(){ String[] words = {"Dit is titel 1", "Dit is titel 2" }; int index = int(random(words.length)); text(words[index],20,20); } |
Het probleem is dus: met deze code wordt de titel constant vernieuwd, en een delay toevoegen werkt niet. Is er iemand die me op weg kan helpen?