Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digitair
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:57
Ik ben op zoek naar verdere ideeën om de phone van mijn dochter aan de praat te krijgen. Dit betreft een Samsung Galaxy S4 mini die ineens helemaal dood is.

Even wat feiten op een rij:
- Phone start niet meer op middels de power button.
- Met het aansluiten van de lader brand er geen led.
- Andere S4 mini accu geprobeerd, start niet op
- Huidige accu in andere S4 mini geprobeerd, die phone start gewoon op. (Geen accu probleem lijkt me)
- Recovery of downloadmode werkt niet met de VOL +/-, Home en Power button
- Aansluiten aan de PC geeft geen verandering: geen led, geen melding op de PC

De enige optie die ik nog kan bedenken is een USB Jig proberen, maar die weerstand moet ik eerst kopen en ff solderen.Dat wordt ws morgen of het weekend pas.

Heeft iemand nog andere ideeën die ik kan proberen?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 834453

Probeer eens de accu eruit te halen en dan de aan knop 10 seconden in houden terwijl de accu eruit is dit zorgt er voor dat eventuele stroom in het stroomcircuit eruit gaat en dat kan het probleem oplossen.

Nog iets wat een engelsman zegt op een ander forum is dat je op de achterkant van de telefoon zacht-matig moet slaan aantal keren. Doe dit wel met voorzichtigheid.
The power button on my S4 started acting up, so I took the battery out. When I put the battery back in it wouldn't come back on. I would get a second of the start-up screen and the vibration and then it would shut down. When plugged into a computer it, the PC wasn't recognizing it and the charging light wouldn't come on either.

I spoke with a co-worker of mine who had an S3 at one point and told me how she fixed the problem when that happened to her. Apparently, you have to bang on it. I know it sounds stupid, but the power button is stuck and you have to get it un-stuck. People have broken their phones doing this, so please be careful. I banged mine on a softer surface—a 3 ring binder set on a desktop. And I didn't bang on it with the screen side down because I didn't want to shatter the screen. I cupped my hand over it so the screen wouldn't make contact with anything while I was beating on it. Lastly, I tapped the side of the phone (where the power button is at) onto the desktop a few times at kind of an angle (not flat with the countertop), and avoiding the power button itself—and it worked!!!!

So, my advice is to gently beat on it! LOL
Dat is zijn verhaal.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rens-br
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 20:54

rens-br

Admin IN & Moderator Mobile
Digitair schreef op donderdag 03 november 2016 @ 18:49:
Heeft iemand nog andere ideeën die ik kan proberen?
Ik ben niet zo thuis in dit specifieke apparaat, maar het lijkt me dat er gewoon een essentieel component is overleden.

Je hebt in ieder geval alle stappen al gedaan die ik normaal zou aanraden, dus ik verwacht dat het toestel gewoon echt overleden is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Digitair
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:57
Bedankt voor de reacties. Het heeft helaas niet geholpen.
Ik probeer nog de USB jig, maar veel hoop heb ik niet.

Het is denk een gevalletje RIP.