Vraag

• Niels Beute
  • Registratie: Maart 2016
  • Laatst online: 08-01 08:01
Beste Tweakers leden,

Ik heb laatst een Asus R9 290 gekocht, maar krijg het beeld maar steeds niet aan de praat!
De kaart maakt ook erg veel kabaal naar mijn mening ik weet niet of dit normaal is, maar in ieder geval heeft iemand enig idee wat het kan zijn?

Alvast bedankt!

Alle reacties

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Geeft eerst eens wat meer informatie over je systeem, hier kunnen we weinig mee.

Eerste obvious vraag, heb je de 6 en 8 pins van de kaart wel beide aangesloten?

• Niels Beute
Ja beide zijn correct aangesloten!
Hierbij wat specs:

AMD FX 8320
MSI 970 AM3+
Cooler Master 850w
16gb RAM

• Sp3ci3s8472
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 09:44

Sp3ci3s8472

@ 12 graden...

Dat is inderdaad beter :). Al een keer slot van de kaart gewisselt?

Indien je nog niet de laatste bios versie hebt op je moederbord update deze eens.

Verwijderd

Wat was je vorige videokaart?

• Niels Beute
GTX 770

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09-2025
Wat heb je geprobeerd, kom je wel in de bios maar niet in windows?

• Niels Beute
Ik kom in totaal niks, het is opstarten, kaart begint als een malle te draaien, en vervolgens geen enkele post.

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 21:09

Nemesizz

Untouchable

Oude kaart erin, BIOS (van moederbord) updaten, dan de R9 weer proberen.

Bij sommige moederborden moet je de BIOS updaten om wat recentere kaarten (Radeon HD7000 en later, en GeForce kaarten van ongeveer dezelfde leeftijd) te laten werken.

Neem overigens aan dat de R9 290 2e hands is? Weet je zeker dat die wel werkte toen je de kaart kocht?

• Elmo_b
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 29-01-2025
Kaart in een anders systeem proberen.
En als het een reference kaart is dan is herrie normaal..... heb er 2 gehad en zijn net opstijgende straaljagers :)

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 22:03

MsG

Forumzwerver

Haal je bios batterij er eens wat minuten uit uit en boot dan nog eens en daarna weer met. Toen ik een R9 290 kreeg kreeg ik ook geen post. Ik heb een hele dag lopen prutsen, andere voeding, bijna alles er uitgehaald. Even bios gereset dmv batterij er uit en voila ik had ineens wel beeld. Wellicht dat het komt doordat deze videokaarten nu vaak een uefi bios hebben , dat het moederbord dat niet altijd meteen goed pakt?

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

• Niels Beute
Ik heb de kaart maar te koop gezet, ik heb geen flauw idee wat ik er nog mee aan moet.
Bij interesse kun je altijd een berichtje sturen ;)

BEDANKT IN IEDER GEVAL VOOR DE REACTIE'S

• legendareN
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 28-09-2025
Heb je iets geprobeerd van de tips hier? En is de kaart zelf niet kapot, dan is door verkopen niet zo handig :p
Pagina: 1