Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frisoheddema
  • Registratie: Augustus 2012
  • Laatst online: 26-06-2023
Moet je aan een grafische upgrade (Intern of Extern) van Macbook Pro beginnen of is het zonde van je geld?

Ik heb een Macbook pro (Early 2011, 13-inch) waar ik al eens wat nieuwe hardware in heb gezet, geeft volgende specs:
Processor: 2,3 GHz Intel Core i5
Memory: 16 GB 1333 MHz DDR3
Graphics: Intel HD Graphics 3000 512 MB

De hardware upgrade heb ik medio 2014 gedaan met:
- Samsung 840 Pro 265GB
- Corsair Mac Memory, 2 x 8 GB DDR3 1333 Mhz.

Met een externe monitor: X243H Display, 24-inch van Acer.

Ik merkt dat mijn computer af en toe wat problemen heeft met het goed renderen (ik geloof dat dit het juiste woord is) van 1080p of zelfs 720p films. Gamen is überhaupt geen optie (ook geen must have) en daarom overweeg ik een grafische upgrade die ervoor zorgt dat mijn laptop nog zeker 3 jaar mee kan. Maar.... Heeft dit wel zin met een oude Macbook Pro?

Dit zijn de opties die ik tot nu toe heb gezien:
1. Een kickstarter die is gefaald.
2. Dell met een 'plug and play' systeem
3. En een youtube filmpje over 'the Bizon' een externe Graphics card. volgens mij relatief duur en onbetrouwbaar

Budget: max +/- 500 euro. maar denk dat een duurdere/betere kaart geen extra performance zal opleveren door een zwaar verouderde processor?

Mijn voorkeur gaat uit naar een interne upgrade maar volgens mij is dit niet echt een optie met Apple. Alternatieven zijn welkom.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foxpat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:59
Zover ik weet is er niet een makkelijke en betaalbare manier om dit te doen, zeker niet met zo'n oude Macbook. Dan zit je al gauw aan de nieuwe thunderbolt/usb 3.1 aansluitingen als het uberhaupt al mogelijk is en die zitten daar niet op. Ik zou er persoonlijk niet aan beginnen en ik vrees dat er niks anders op zit dan een nieuwe Macbook kopen. (of iets anders)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:04
In dit geval is een nieuwe MacBook kopen de enige goede optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frisoheddema
Foxpat schreef op donderdag 03 november 2016 @ 17:42:
Zover ik weet is er niet een makkelijke en betaalbare manier om dit te doen, zeker niet met zo'n oude Macbook. Dan zit je al gauw aan de nieuwe thunderbolt/usb 3.1 aansluitingen als het uberhaupt al mogelijk is en die zitten daar niet op. Ik zou er persoonlijk niet aan beginnen en ik vrees dat er niks anders op zit dan een nieuwe Macbook kopen. (of iets anders)
Dus de USB poorten van mijn Macbook bieden niet de mogelijkheid om externe hardware te koppelen en daarmee prestaties te verbeteren? :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Foxpat
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 11:59
frisoheddema schreef op donderdag 03 november 2016 @ 17:52:
[...]

Dus de USB poorten van mijn Macbook bieden niet de mogelijkheid om externe hardware te koppelen en daarmee prestaties te verbeteren? :F
Het zijn maar USB 2.0 poorten dus nee, waarschijnlijk niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mizgala28
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 00:04
frisoheddema schreef op donderdag 03 november 2016 @ 17:52:
[...]

Geen enkele van je aansluitingen biedt die optie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Een nieuwe laptop kopen is inderdaad de enige optie helaas :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frisoheddema
ok dank voor het meedenken!!