Moet je aan een grafische upgrade (Intern of Extern) van Macbook Pro beginnen of is het zonde van je geld?
Ik heb een Macbook pro (Early 2011, 13-inch) waar ik al eens wat nieuwe hardware in heb gezet, geeft volgende specs:
Processor: 2,3 GHz Intel Core i5
Memory: 16 GB 1333 MHz DDR3
Graphics: Intel HD Graphics 3000 512 MB
De hardware upgrade heb ik medio 2014 gedaan met:
- Samsung 840 Pro 265GB
- Corsair Mac Memory, 2 x 8 GB DDR3 1333 Mhz.
Met een externe monitor: X243H Display, 24-inch van Acer.
Ik merkt dat mijn computer af en toe wat problemen heeft met het goed renderen (ik geloof dat dit het juiste woord is) van 1080p of zelfs 720p films. Gamen is überhaupt geen optie (ook geen must have) en daarom overweeg ik een grafische upgrade die ervoor zorgt dat mijn laptop nog zeker 3 jaar mee kan. Maar.... Heeft dit wel zin met een oude Macbook Pro?
Dit zijn de opties die ik tot nu toe heb gezien:
1. Een kickstarter die is gefaald.
2. Dell met een 'plug and play' systeem
3. En een youtube filmpje over 'the Bizon' een externe Graphics card. volgens mij relatief duur en onbetrouwbaar
Budget: max +/- 500 euro. maar denk dat een duurdere/betere kaart geen extra performance zal opleveren door een zwaar verouderde processor?
Mijn voorkeur gaat uit naar een interne upgrade maar volgens mij is dit niet echt een optie met Apple. Alternatieven zijn welkom.
Ik heb een Macbook pro (Early 2011, 13-inch) waar ik al eens wat nieuwe hardware in heb gezet, geeft volgende specs:
Processor: 2,3 GHz Intel Core i5
Memory: 16 GB 1333 MHz DDR3
Graphics: Intel HD Graphics 3000 512 MB
De hardware upgrade heb ik medio 2014 gedaan met:
- Samsung 840 Pro 265GB
- Corsair Mac Memory, 2 x 8 GB DDR3 1333 Mhz.
Met een externe monitor: X243H Display, 24-inch van Acer.
Ik merkt dat mijn computer af en toe wat problemen heeft met het goed renderen (ik geloof dat dit het juiste woord is) van 1080p of zelfs 720p films. Gamen is überhaupt geen optie (ook geen must have) en daarom overweeg ik een grafische upgrade die ervoor zorgt dat mijn laptop nog zeker 3 jaar mee kan. Maar.... Heeft dit wel zin met een oude Macbook Pro?
Dit zijn de opties die ik tot nu toe heb gezien:
1. Een kickstarter die is gefaald.
2. Dell met een 'plug and play' systeem
3. En een youtube filmpje over 'the Bizon' een externe Graphics card. volgens mij relatief duur en onbetrouwbaar
Budget: max +/- 500 euro. maar denk dat een duurdere/betere kaart geen extra performance zal opleveren door een zwaar verouderde processor?
Mijn voorkeur gaat uit naar een interne upgrade maar volgens mij is dit niet echt een optie met Apple. Alternatieven zijn welkom.