Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Ik wil ermee gaan gamen, met dit budget lijkt ultra op 1080p het meest haalbare.
Vooral games zoals BF1, GTA V, Witcher 3 en Rise of the Tomb Raider.
Daarnaast kijk ik graag een twitch stream tijdens het gamen op een tweede scherm.
Wat mag het systeem gaan kosten?
ik heb max. €850 voor het systeem over, €180 voor een 24" monitor of €240 voor een 27" , omdat dit geen 144 Hz of 1440p hoeft te zijn, dit zouden toch alleen maar nutteloze features worden waar ik neem de kwaliteit game concessies voor wil doen
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Bedraad internet is helaas (nog) niet mogelijk.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Flink wat geduld bij het in elkaar zetten, wordt de eerste keer.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen echte voorkeuren, eerder negatief over Dell en HP..
Liefst geen BenQ 24" beeldscherm, de bezels zien er altijd gigantisch uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst heb ik een normaal 1080p 75 Hz monitor, om er toch iets extra's aan te hebben bij de lagere games zoals Rocket League enz. zonder de hoofdprijs extra te betalen. Ik heb graag op z'n minst een VA scherm of een IPS van 5ms of lager.
Het wordt uiteindelijk een dual screen setup, maar ik heb nog een mooi 1366x768 scherm dat het prima doet tot er nieuw budget is. Als het nodig blijkt, wordt het nieuwe scherm mijn tweede scherm en komt er een TN bij of anders precies dezelfde.
Ga je overklokken?
Nee, niet interessant genoeg.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb vooral nog moeite met het uitzoeken van de monitor en een paar vragen over de case.
De monitor zit ik er vooral mee of ik een 24" of een 27" wil.. als ik in de winkel sta is 27" het mooist voor mij, maar 2 naast elkaar lijkt me weer te groot.. en bovendien heb ik afraders gelezen over hoe 1080p 27" schermen eruit zien tijdens het gamen.
En ook een klein beetje over de gehele input lag ook al is 4-5ms natuurlijk niet zo heel veel.
Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer.
Ik heb zo m'n twijfels over de stilte en kracht van de casefans. (bij vooral de Sharkoon, die eigenlijk m'n lievelings was)
Ook ben ik bezorgd om de 2 5" HDD rechtop te hangen in de Phanteks. Gaat dit wel goed of zou die dan in een 3,5" moeten monteren?
Is het handig om bij de Phanteks en de NXZT er een tweede front fan bij te hangen?
De build
De monitoren waar ik tussen twijfel:
De 24 inch keuzes, voorkeur ging uit naar Iiyama
De 27 inch schermen, voorkeur ging uit naar de BenQ.
Alternatieve cases waar ik nog mee zat:
Heel erg bedankt voor het advies alvast.
Ik wil ermee gaan gamen, met dit budget lijkt ultra op 1080p het meest haalbare.
Vooral games zoals BF1, GTA V, Witcher 3 en Rise of the Tomb Raider.
Daarnaast kijk ik graag een twitch stream tijdens het gamen op een tweede scherm.
Wat mag het systeem gaan kosten?
ik heb max. €850 voor het systeem over, €180 voor een 24" monitor of €240 voor een 27" , omdat dit geen 144 Hz of 1440p hoeft te zijn, dit zouden toch alleen maar nutteloze features worden waar ik neem de kwaliteit game concessies voor wil doen
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
| # | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | HGST Travelstar 7K1000 (Enhanced Availability), 1TB | € 76,21 | € 76,21 |
| 1 | Asus USB-AC56 | € 53,- | € 53,- |
| 1 | Logitech G810 Orion Spectrum (Qwerty) | € 99,- | € 99,- |
| 1 | Logitech G502 Proteus Spectrum | € 69,- | € 69,- |
| 1 | Samsung 850 EVO 250GB | € 95,51 | € 95,51 |
Bedraad internet is helaas (nog) niet mogelijk.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Flink wat geduld bij het in elkaar zetten, wordt de eerste keer.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen echte voorkeuren, eerder negatief over Dell en HP..
Liefst geen BenQ 24" beeldscherm, de bezels zien er altijd gigantisch uit.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Het liefst heb ik een normaal 1080p 75 Hz monitor, om er toch iets extra's aan te hebben bij de lagere games zoals Rocket League enz. zonder de hoofdprijs extra te betalen. Ik heb graag op z'n minst een VA scherm of een IPS van 5ms of lager.
Het wordt uiteindelijk een dual screen setup, maar ik heb nog een mooi 1366x768 scherm dat het prima doet tot er nieuw budget is. Als het nodig blijkt, wordt het nieuwe scherm mijn tweede scherm en komt er een TN bij of anders precies dezelfde.
Ga je overklokken?
Nee, niet interessant genoeg.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik heb vooral nog moeite met het uitzoeken van de monitor en een paar vragen over de case.
De monitor zit ik er vooral mee of ik een 24" of een 27" wil.. als ik in de winkel sta is 27" het mooist voor mij, maar 2 naast elkaar lijkt me weer te groot.. en bovendien heb ik afraders gelezen over hoe 1080p 27" schermen eruit zien tijdens het gamen.
En ook een klein beetje over de gehele input lag ook al is 4-5ms natuurlijk niet zo heel veel.
Ik zie alleen door de bomen het bos niet meer.
Ik heb zo m'n twijfels over de stilte en kracht van de casefans. (bij vooral de Sharkoon, die eigenlijk m'n lievelings was)
Ook ben ik bezorgd om de 2 5" HDD rechtop te hangen in de Phanteks. Gaat dit wel goed of zou die dan in een 3,5" moeten monteren?
Is het handig om bij de Phanteks en de NXZT er een tweede front fan bij te hangen?
De build
| 1 | Intel Core i5-6500 Tray | € 200,- | € 200,- |
| 1 | Gigabyte GA-B150-HD3P | € 85,50 | € 85,50 |
| 1 | MSI GeForce GTX 1060 ARMOR 6G OCV1 | € 284,95 | € 284,95 |
| 1 | Phanteks Eclipse P400S Zwart Window | € 75,- | € 75,- |
| 1 | Microsoft Windows 10 Pro NL 64bit OEM | € 19,97 | € 19,97 |
| 1 | be quiet! Pure Rock Slim | € 23,95 | € 23,95 |
| 1 | Kingston HyperX Fury HX421C14FBK2/16 | € 84,91 | € 84,91 |
| 1 | Corsair CX450M | € 52,95 | € 52,95 |
| Bekijk collectie Importeer producten | Totaal | € 827,23 | |
De monitoren waar ik tussen twijfel:
De 24 inch keuzes, voorkeur ging uit naar Iiyama
| 1 | AOC I2475PXQU Zwart | € 175,45 | € 175,45 |
| 1 | Iiyama ProLite XB2483HSU-B2DP Zwart | € 174,49 | € 174,49 |
De 27 inch schermen, voorkeur ging uit naar de BenQ.
| 1 | Asus VX279H Zwart | € 210,- | € 210,- |
| 1 | BenQ EW2750ZL Zwart | € 190,16 | € 190,16 |
| 1 | Iiyama ProLite XB2783HSU-B1DP Zwart | € 233,51 | € 233,51 |
Alternatieve cases waar ik nog mee zat:
| 1 | NZXT S340 Colour Edition Zwart/Blauw | € 67,95 | € 67,95 |
| 1 | Sharkoon BW9000-W (Window) Zwart | € 70,95 | € 70,95 |
Heel erg bedankt voor het advies alvast.