Van onboard naar losse videokaart

Pagina: 1
Acties:

• japser84
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 24-12-2025
Ik zoek een?
Losse videokaart voor mijn systeem. Ik game niet en had geen problemen met mijn onboard chip, maar nu ik wat 3D werk op de pc doe merk ik dat het niet lekker draaid (Bijvoorbeeld Solid works) Dit wijd ik aan de videokaart, de rest is namelijk nog goed bij de tijd lijkt me.

Wat is je budget?
Liefste zo min mogelijk, max 100euro.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nee, zou bij voorkeur passief willen, maar relatief stille kaart met fan is ook goed. (geen stofzuiger :F )

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
Intel Core i5-3470, 3.20GHz, 6MB, HD2500
ASRock B75 Pro3-M S1155 B75 4xDDR3 mATX
Crucial M4 128GB 2.5" SATA3
Patriot Viper3 IEM 16GB(2x8GB) DDR3 1600
Be Quiet! Pure Power L7 350W
Seagate Barracuda 7200 2TB 7200rpm 64MB.

Ik heb weinig kaas gegeten van de videokaart wereld. Ik weet dat profi kaarten voor 3D tekenen mooi zijn maar heel duur en schieten hun doel in deze voorbij.
Op afbeelding van mijn moederbord zie ik PCI express 3.0 en Erp Eup ready staan.

Elk advies is welkom. Evt sta ik ook open voor een 2e hands.

Bedankt alvast

• Point.Flare
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 28-01 23:09

Point.Flare

Reverse-Forward Engineer

Als het toch enkel voor "wat 3d werk" is, dan zou je toch best met een oudere FirePro af kunnen? Die zijn vast wel voor rond de 100 euro te krijgen (tweedehands). De hd2500 in je i5 is absoluut niet beter dan dit en dan heb je tenminste een kaart die gericht is op modeling.

Welke Solidworks draai je?

• japser84
Ik draai 2013 maar sluit niet uit dat ik volgend jaar upgrade.

• xer_00
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-02 14:56
Ben je puur 3D aan het modelleren of ook bezig met productietekeningen (slddrw's) voor productietekeningen hebben de profesionele kaarten voordelen ivm de viewports. Puur voor het 3D modelleren hebben de profesionele kaarten geen voordelen.

• japser84
Ik maak ook 2D tekeningen. Maar daar merk ik weinig prestatie problemen. In SW heb ik het probleem dat het opbouwen en selecteren wanneer ik met muis over model gaat welleens een seconde of 2 duurd. En dat is heel vervelend.

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:46
Hoe hoog is de polycount van jouw modellen? Opzich zou een onboard aardig wat moeten kunnen trekken.

GTA VI - All aboard the hype train!!

• japser84
Ik kan daar nu geen antwoord op geven. Maar de complexheid van model is geen probleem. Het zijn zeker geen complexe modellen. Gewoon wat draaionderdelen. Niets ingewikkelds, geen enorme patronen of zo.

• Sir_Hendro
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:46
Het kan ook zijn dat de software een complexe script doorvoert om een selectie in een 3D omgeven te achterhalen. Ik ken deze software niet maar het zou kunnen dat het gewoon een sloom script is die je cpu flink laat werken tot hij de juiste selectie heeft achterhaalt. Met een dedicated GPU zou je vooral veel meer polygonen kunnen renderen per cycle. Als het rondkijken om jouw model nogal stottert dan zal een GPU zeker helpen. Alles alleen mouse clicks erg traag verlopen in de 3D omgeving zal het programma gewoon wat traag werken.

GTA VI - All aboard the hype train!!

Pagina: 1