[Windows 10] Indexing kapot na anniversary update

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Wij hebben recent alle pc's geüpdate met de anniversary update van Windows 10. Sinds die tijd geven gebruikers aan dat Outlook elke ochtend niets kan vinden en de index aan het opbouwen is. Dit gebeurd ook en tegen de middag is het klaar, maar na een reboot gaat het weer van voren af aan.

Nu ben ik er achter dat de Windows Search service vastloopt op een of andere manier, die moet ik killen in de taskmanager.

Ik zie dat de gebruikers met dit probleem precies sinds de anniversary update geen bijwerkingen meer hebben van de C:\ProgramData\Microsoft\Search\Data\Applications\Windows map. De Windows.edb blijft dus van het moment van de update, waardoor hij elke dag weer moet indexeren, wat met de dag langer duurt.

Een fix hiervoor is de SeachIndexer killen, de bovengenoemde map verwijderen en de Windows Search weer starten, maar ik vraag me af of dit een bekend probleem is, waar misschien een betere fix voor bestaat.

Alvast dank!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Brahiewahiewa
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 30-09-2022

Brahiewahiewa

boelkloedig

Fairy schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:50:
...ik vraag me af of dit een bekend probleem is, waar misschien een betere fix voor bestaat...
Ik vraag me af waarom je niet meldt over welke versie(s) van Outlook het gaat

QnJhaGlld2FoaWV3YQ==

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Het is naar mijn weten geen outlook probleem. Het is in outlook echter wel het beste te zien, maar ook bestanden worden in Windows niet goed geïndexeerd.

Het betreft Outlook 2010.