Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Tijdje geleden heb ik een Asus AC87u router gekocht om wat beter wifi bereik door het huis te hebben en van de dikke ellende van het standaard Ziggo modem af te zijn.

Op zich dik tevreden echter op zolder is het bereik matig. Dit is niet heel gek, de router hangt in de meterkast beneden en voor zolder moet het signaal dus diagonaal door twee dikke betonnen vloeren heen.

Nu heb ik gekeken naar een repeater die ik dan eventueel op de 1e verdieping in een stopcontact kan stoppen.

Echter:
Als ik iets met AC wil en roaming assistant dan is dat vrij prijzig.

Wat ik wil:
Dat er automatisch van signaal gewisseld wordt, ik wil niet naar zolder lopen en dan op een zwak wifi signaal van de router blijven hangen.
snel en goed wifi signaal boven (misschien moet ik niet miepen en AC 5ghz etc laten varen voor boven)

Zoals ik het zie kan ik voor een hoop geld investeren in een repeater. Of ik haal een tweede ac87u en zet die in AP modus (en plaats hem op zolder voor goed signaal) kabel naar zolder toe is geen probleem.
Lijkt mij dat ik dan wel een hele mooie optie heb, (geen latency van een repeater + roaming assistant?)

Of ik haal een goedkope repeater/tp-link of ander merk AP maar zijn er dan nog wel mogelijkheden tot het automatisch wisselen van wifi signaal....

Astennu lvl 110 Warrior - Bethesda lvl 104 Warlock - Ezrah lvl 110 Druid

Beste antwoord (via pyrofielo op 04-11-2016 14:58)

• Nemm
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 08-09 15:54
Ik zat met het zelfde probleem (meterkast, betonnenvloeren) en heb uiteindelijk een TP-link AV500 powerline setje gehaald. Ondersteund AC en ik heb nu overal in huis vol bereik. Hij kloont gewoon je bestaande WIFI dus schakelen is niet nodig. Ik heb hem dan wel op zolder gehangen vlak bij het trapgat, maar nu wel overal vol bereik :)
Hopelijk kan je hier iets mee. :)

Edit: Er zijn veel verschillende modellen die eventueel nog sneller zijn, of meer functies hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door Nemm op 03-11-2016 16:19 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Nemm
Ik zat met het zelfde probleem (meterkast, betonnenvloeren) en heb uiteindelijk een TP-link AV500 powerline setje gehaald. Ondersteund AC en ik heb nu overal in huis vol bereik. Hij kloont gewoon je bestaande WIFI dus schakelen is niet nodig. Ik heb hem dan wel op zolder gehangen vlak bij het trapgat, maar nu wel overal vol bereik :)

Edit: Er zijn veel verschillende modellen die eventueel nog sneller zijn, of meer functies hebben.

[ Voor 12% gewijzigd door Nemm op 03-11-2016 16:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Niet online
Nemm schreef op donderdag 03 november 2016 @ 16:17:

Maar als ik het goed begrijp is de truc dat klonen. naar zolder toe kan ik prima een kabel leggen dan zou ik geen powerline adapter voor nodig hebben.

is er van TP-Link (of ander budget merk) dan ook een gewoon access point met dezelfde mogelijkheid?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nemm
pyrofielo schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 14:06:
[...]

Maar als ik het goed begrijp is de truc dat klonen. naar zolder toe kan ik prima een kabel leggen dan zou ik geen powerline adapter voor nodig hebben.

is er van TP-Link (of ander budget merk) dan ook een gewoon access point met dezelfde mogelijkheid?
Die zijn er ongetwijfeld, maar ik zou je niet durven te adviseren welke je dan moet hebben. Ik neem aan dat je via de pricewatch er wel al wat hebt gevonden.
Wat voor mij gewoon de reden was om toch voor een powerline te gaan is omdat ik die op elke willekeurige plaats in huis kan hangen + ik er meerdere units aan kan hangen. Al bij al dus een flexibele betaalbare oplossing met hetzelfde resultaat.

Hopelijk kom je er uit :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Niet online
Ik heb nog ergens een tp-link routertje uitgeleend ofzo, ik zal die eens als acces point configgen en kijken hoe dat uitpakt.

Mocht het niet werken zoals ik wil kan altijd nog dure zooi aanschaffen. Ik post hier nog wel mijn bevindingen bedankt voor je hulp in ieder geval

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deppenboks
  • Registratie: Augustus 2012
  • Niet online
Je zou een Ziggo C7 (AC1750AP voor weinig :))kunnen halen, staan wel wat topics over op Tweakers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pyrofielo
  • Niet online
Ik ben uiteindelijk overgestapt van KPN naar Xs4all.

Beneden heb ik nu een Fritz!box en ik heb de Asus router in AP modus op zolder hangen.

Alle SSID's heb ik hetzelfde genoemd en gek genoeg is het bereik overal echt goed en heb ik totaal geen wifi problemen meer.

Dit lijkt misschien een beetje uit context maar de volgende stappen heb ik genomen:
Met KPN:
TP-link boven op zolder dat gaf wel vol bereik maar veel ellende, was niet stabiel.
TP-link boven uitgezet dat gaf boven slecht signaal en ook veel ellende (blijkbaar lag de oorzaak dus elders)
Asus router uitgezet en de experiabox gebruikt - (nog altijd problemen)
KPN gebeld die heeft wat instellingen in de experiabox verandert (Internet via wifi compleet onwerkbaar!!!)
KPN nog een aantal keer gebeld en moest betalen voor een monteur. Heb gelijk opgezegd.

Met Xs4all had ik beneden gelijk goed wifi bereik en geen gezeik meer. toen de asus router naar zolder verhuist.

in eerste instantie dacht ik dat de experiabox een bug bevatte met de dhcp server. iedere keer bij wegvallen van de verbinding kreeg ik een nieuw ip adres op de asus router. Maar zelfs met een vast ip en zonder die asus router bleef het klote. Dat fuckding kent ook geen bridge modus dus verder heb ik er geen tijd meer in gestoken. Nu met Xs4all heb ik een stabiele vebinding en ook overal bereik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blankinho
  • Registratie: April 2007
  • Laatst online: 11-06-2024
Er zijn legio topics te vinden met jouw vraagstuk en de ervaringen daarvan.
Powerline, range extenders etc werken redelijk maar echt roaming en/of samenwerken tussen de 2 of meerdere AP's zit er niet bij.

Bij wifi zaken is het de client die vaak de issues veroorzaakt doordat bijv op zolder je AP van beneden nog wel zichtbaar is en dus je device nog steeds daar naar toe connect terwijl het signaalsterkte niet voldoende is voor internet en viceversa met als je beneden zit.

Check bijvoorbeeld onderstaand topic:

Check onderstaand topic eens
\[Ervaringen/discussie] Ubiquiti-apparatuur - Deel 2
Pagina: 1