cyberbot schreef op donderdag 03 november 2016 @ 14:35:
[...]
de afspraak was ik neem het huis over, was ook de bedoeling maar heb gedacht dat zij mee ging werken tot alles over kan gezegd worden. ik heb niet gezegd ik neem jouw schulden op mee af.
nu is haar excuses dat zij bang is dat ik geen hypotheek willen betalen.
alles natuurlijk is geregeld met onze beiden advocaten. mijn advocaat zegt dat de rechter kan haar niet verplichten om te wachten.
mijn ex zegt als het huis verkocht moet worden, heeft zij geen geld om de rest schuld te betalen.
ik betaald neetje de hypotheek nog maandelijks en ook levensverzekering van ons allebei.
wij hebben geen achterstand in de betaling .
wat wilt zij hier mee bereiken snap ik ook niet !
Probeer eens hele zinnen neer te zetten, in plaats van whatsapp/telegram stijl. Zoals al gezegd is het bijna niet te volgen wat er wel/niet aan de hand is.
Verder eens met hierboven, ga eens goed de volledige uitspraak na met je advocaat. Het klinkt heel erg onlogisch dat je ex de inboedel meekrijgt (waarde +5-10.000 euro) en jij achterblijft met een schuld van -40.000 euro. Kan mij niet voorstellen dat een rechter een dergelijke verdeling als rechtvaardig ziet - een waardeverschil van effectief 45-50.000 euro is toegekend in haar voordeel.
Dus het lijkt er sterk op dat je niet het hele verhaal verteld of dat er iets niet klopt in het beeld dat je schetst (bijvoorbeeld punten als de auto, pensioen, alimentatie, etc).
Wat je ex zegt klopt verder. Zolang de hypotheek op beide namen staan, zijn beiden verantwoordelijk. Dus als jij nu stopt met betalen, is zij de klos. Natuurlijk wilt ze niet 4 jaar lang afwachten en hopen dat jij netjes blijft betalen, en niet straks wraak probeert te nemen ofzo. Ook kan ze zelf geen woning kopen zolang deze lening op haar naam staat.
Dus totdat haar naam van de aktes is, loopt zij financieel risico en kan ze tegelijk zelf niet verder.
Voor de exacte uitwerking, kun je het beste praten met je hypotheek adviseur. Die kan je situatie veel beter inschatten (inkomen, alimentatie, openstaande hypotheekschuld, rente etc) en op basis daarvan aangeven wat de mogelijkheden zijn. Mij zou het niet verbazen als na alimentatie blijkt dat je nog veel minder kunt lenen, en de woning inderdaad verkocht moet worden.
[
Voor 35% gewijzigd door
Xanaroth op 03-11-2016 14:46
]