UHD mediaspelers

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kansloze
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 30-08 21:18
Hoi medeTweakers,

Ik zoek een?
een UHD mediaspeler

Wat is je budget?
€350

Ik wil het apparaat gaan gebruiken om ......
4K, 3D en Blu-Ray films en series afspelen.

Wat heb je zelf al gevonden?
Ik heb twijfels tussen 2 a 3 verschilende mediaspelers:
Dune Solo 4K
Zappiti 4K
Zappiti 4K mini

Volgens zijn de specs hetzelfde van de Zappiti behalve dat de mini geen harde schijven kan hebben intern. Mochten de specs wel anders zijn dan hoor ik het graag. Ook de shield is nog even langs gekomen maar volgens mij doet die geen 3D ISO.

Welke vragen heb je hier nog over?
Op dit moment heb ik Kodi draaien op een Sony x93c via android van de tv. Maar de 4K films haperen allemaal en een 3D ISO werkt niet. Heb het gevoel dat het aan de processor van de TV ligt. Na een aantal reviews gelezen te hebben heb ik de keuze tot deze 2/3 spelers beperkt. Allebei hebben voordelen en nadelen, want volgens mij is de Dune meer toekomst gericht maar de Zappiti heeft weer Synology ondersteuning wat mij weer handig lijkt.

Wat zouden jullie mij aanraden? In principe hoeft het niet speciaal Kodi te draaien zo'n expert ben ik daar niet mee. Het enige waar ik het voor gebruik is om de films/series en gamekings/tweakers/pu mee te kijken.

Het liefste zou ik helemaal geen kastje erbij willen, maar zoals gezegd ben ik niet zo technisch om het zelf te doen. * knip *
Vragen naar (betaalde) hulp buiten het forum om is niet toegestaan. Check Het algemeen beleid #verbodenspam.

[ Voor 8% gewijzigd door S1NN3D op 03-11-2016 12:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plexter22
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 05-09 13:58
Zonder meer de himedia q 10 pro top machine blijf me elke keer verbazen.Zeer goede media speler beter dan shield tv

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HereIsTom
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 04-02-2023
Hier ook meer dan tevreden met de HiMedia Q10 Pro mediaspeler!

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• oldsmelly
  • Laatst online: 22:43
Em wat is er dan beter aan de Q10 tov de shield ?

MuziekLiefhebbert

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plexter22
Veel betere mediaspeler voor films .goeie instellingen voor beeld .Straks update naar android nougat.zelf ook de shield gehad moest je apk sideloaden .Problemen met de externe hd dan zag tie m wel dan weer niet.Bij de himedia harddisk erin en lopen met kodi laten scannen en je heb je eigen videotheek.Als je games leuk vind is de shield een optie .Maar persoonlijk als film liefhebber himedia voor mij is de favoriet

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramon
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 21:27
Voor dat bedrag kan je ook een Xbox One S aanschaffen. Kan je er ook echte blu-rays mee afspelen.

Check mijn V&A ads: https://tweakers.net/aanbod/user/9258/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kansloze
Na me even verdiept te hebben in de Himedia ben ik er nog niet over uit over de Q10 of Q5. Wat is het verschil behalve de harde schijven?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
kansloze schreef op woensdag 09 november 2016 @ 12:04:
Na me even verdiept te hebben in de Himedia ben ik er nog niet over uit over de Q10 of Q5. Wat is het verschil behalve de harde schijven?
Zoekt en gij zult vinden: http://www.himedia.ca/images/himedia-comp.jpg :+

Het grootste verschil heb je dus wel gevonden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kansloze
S1NN3D schreef op woensdag 09 november 2016 @ 12:32:
[...]

Zoekt en gij zult vinden: http://www.himedia.ca/images/himedia-comp.jpg :+

Het grootste verschil heb je dus wel gevonden.
Bedankt voor het plaatje! deze had ik nog niet gevonden, maar het enige verschil is dus alleen de harde schijven. Ik gebruik zelf een NAS dus dat maakt het een beetje overbodig. Nog een paar weekjes en dan ben ik jarig dus dan is de Q5 een mooi cadeau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Manke
  • Registratie: Januari 2003
  • Niet online
Hapert het ook als het bekabeld is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• plexter22
Goede keuze

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
kansloze schreef op woensdag 09 november 2016 @ 13:16:
[...]

Bedankt voor het plaatje! deze had ik nog niet gevonden, maar het enige verschil is dus alleen de harde schijven. Ik gebruik zelf een NAS dus dat maakt het een beetje overbodig. Nog een paar weekjes en dan ben ik jarig dus dan is de Q5 een mooi cadeau.
Die link klopt niet, dat zijn de oude modellen zonder Pro!
Het verschil is ook dat de HiMedia Q10 Pro 16GB interne opslag heeft, versus 8GB voor de Q5 Pro en de Q5 Pro heeft geen front touch buttons en geen coaxial digital audio port.

 iPad Pro 12.9 | Sony 55A89 4K OLED Smart Android TV | Mobile:  iPhone 8 Plus 64GB | Warmtepomp MHI SRC/SRK35ZS-W

• kansloze
HereIsTom schreef op woensdag 09 november 2016 @ 21:54:
[...]

Die link klopt niet, dat zijn de oude modellen zonder Pro!
Het verschil is ook dat de HiMedia Q10 Pro 16GB interne opslag heeft, versus 8GB voor de Q5 Pro en de Q5 Pro heeft geen front touch buttons en geen coaxial digital audio port.
Dat zijn voor mij geen onoverkomelijke verschillen, ga denk ik toch voor de Q5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
kansloze schreef op donderdag 10 november 2016 @ 08:03:
[...]

Dat zijn voor mij geen onoverkomelijke verschillen, ga denk ik toch voor de Q5
Ja zoals eerder gezegd, als je die dingen niet nodig hebt werkt de HiMedia Q5 Pro ook perfect!
Als je 'm bij Media24store.nl besteld wordt hij kant en klaar gelevert en werkt hij meteen uit de doos.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kansloze
HereIsTom schreef op vrijdag 11 november 2016 @ 00:11:
[...]

Ja zoals eerder gezegd, als je die dingen niet nodig hebt werkt de HiMedia Q5 Pro ook perfect!
Als je 'm bij Media24store.nl besteld wordt hij kant en klaar gelevert en werkt hij meteen uit de doos.
Nog 1 laatste vraag voordat ik echt helemaal over de streep ben, werken BDMV mappen ook?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HereIsTom
Ja BDMV mappen werken ook op de HiMedia.

• ambi1961
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-09 07:32
Vraag: gebruiken jullie de Himedia ook voor Netflix? En zo ja, is Netflix HD mogelijk?
Pagina: 1