Gisteren heb ik een Gigabyte GA-B150N Phoenix-WIFI moederbord ontvangen. Na het aansluiten van alle onderdelen blijkt het systeem niet te werken. Graag ontvang ik jullie mening:
De volgende onderdelen heb ik aangesloten:
- Streacom F1CWS Evo Zwart
- Mini-box picoPSU-150-XT + 120w brick
- G4500 processor
- Gelid Solutions Slim Silence i-Plus
- Crucial 8GB DDR4
Wanneer ik de PC inschakel gaan de oranje LED's op het moederbord en de powerled in de case branden, ook de CPU-fan draait. Maar na 2 seconden gaat alles weer uit. Vervolgens weer aan en na 2 sec weer uit, enzovoorts. Monitor geeft geen signaal, geprobeerd via HDMI en DVI.
Bij de lokale computerhandel een andere DDR4 strip geprobeerd en een PC-speakertje aangesloten. Helaas gaf dit hetzelfde effect, ook de speaker gaf geen piepjes.
De Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorgelopen en zaken geprobeerd zoals de CMOS batterij losgehaald. Ook hiermee geen effect...
Mijn conclusie is dat het moederbord defect is, wat denken jullie?
De volgende onderdelen heb ik aangesloten:
- Streacom F1CWS Evo Zwart
- Mini-box picoPSU-150-XT + 120w brick
- G4500 processor
- Gelid Solutions Slim Silence i-Plus
- Crucial 8GB DDR4
Wanneer ik de PC inschakel gaan de oranje LED's op het moederbord en de powerled in de case branden, ook de CPU-fan draait. Maar na 2 seconden gaat alles weer uit. Vervolgens weer aan en na 2 sec weer uit, enzovoorts. Monitor geeft geen signaal, geprobeerd via HDMI en DVI.
Bij de lokale computerhandel een andere DDR4 strip geprobeerd en een PC-speakertje aangesloten. Helaas gaf dit hetzelfde effect, ook de speaker gaf geen piepjes.
De Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorgelopen en zaken geprobeerd zoals de CMOS batterij losgehaald. Ook hiermee geen effect...

Mijn conclusie is dat het moederbord defect is, wat denken jullie?