Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_tb
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 29-05 23:56
Gisteren heb ik een Gigabyte GA-B150N Phoenix-WIFI moederbord ontvangen. Na het aansluiten van alle onderdelen blijkt het systeem niet te werken. Graag ontvang ik jullie mening:

De volgende onderdelen heb ik aangesloten:
- Streacom F1CWS Evo Zwart
- Mini-box picoPSU-150-XT + 120w brick
- G4500 processor
- Gelid Solutions Slim Silence i-Plus
- Crucial 8GB DDR4

Wanneer ik de PC inschakel gaan de oranje LED's op het moederbord en de powerled in de case branden, ook de CPU-fan draait. Maar na 2 seconden gaat alles weer uit. Vervolgens weer aan en na 2 sec weer uit, enzovoorts. Monitor geeft geen signaal, geprobeerd via HDMI en DVI.

Bij de lokale computerhandel een andere DDR4 strip geprobeerd en een PC-speakertje aangesloten. Helaas gaf dit hetzelfde effect, ook de speaker gaf geen piepjes.

De Hangen en Opstartproblemen troubleshooter doorgelopen en zaken geprobeerd zoals de CMOS batterij losgehaald. Ook hiermee geen effect... |:(

Mijn conclusie is dat het moederbord defect is, wat denken jullie?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MichaelvD
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 14-05 15:42
Heb je je pc ook al buiten je kast (op de doos van je moederbord) in elkaar gezet en geprobeerd aan te zetten ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_tb
Ja dat had ik al geprobeerd aangezien de M.2 aansluiting aan de onderzijde zit en ik anders weer alles vast moest schroeven. Maar waarom zou dit kunnen helpen? Een powerbutton issue is het niet aangezien het bord wel aangaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFastFood
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 27-05 18:21
Mister_tb schreef op vrijdag 04 november 2016 @ 10:35:
Ja dat had ik al geprobeerd aangezien de M.2 aansluiting aan de onderzijde zit en ik anders weer alles vast moest schroeven. Maar waarom zou dit kunnen helpen? Een powerbutton issue is het niet aangezien het bord wel aangaat.
Aangezien het probleem ook veroorzaakt kan worden door bijv. verkeerde spacers in de kast of dat er iets in de kast kortsluiting maakt waardoor het systeem niet wil opstarten :) .Daarnaast heb je de beschikking tot een andere cpu die je misschien kunt lenen? of daar überhaupt de mogelijkheid door hebt?
Staan de cpu en het geheugen wel op de cpu support list?
Welk specifiek type geheugen heb je van Crucial?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_tb
Bedankt voor je snelle reactie!

Dat zou dan nog kunnen, ik kan nog even proberen om het bord zonder powerbutton met een schroevendraaier aan te zetten.

Voor je overige vragen:
G4500 CPU staat erop http://www.gigabyte.com/p...9#memory%20support%20list

Geheugen ct8g4dfs8213 staat niet in de lijst van Gigabyte http://download.gigabyte....ga-b150n-phoenix-wifi.pdf
Maar op de site van Crucial is die 100% compatible met dit moederbord http://www.crucial.com/usa/en/ct8g4dfs8213

Gigabyte vroeg in de mail nog of de PSU voldoet aan de 2.31 of 2.4 richtlijn. Nu kan ik die richtlijn wel vinden maar nergens of de PICOPSU daaraan voldoet. Maar dit lijkt me wel toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mister_tb
Nou het probleem is opgelost. Blijkbaar had ik de 4 pins CPU power kabel niet goed aangesloten op het moederbord waardoor de CPU dus geen/onvoldoende stroom kreeg.

Dank voor de hulp!
Pagina: 1