Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CoffeeJosk
  • Registratie: Juni 2010
  • Laatst online: 17-09-2023
Beste Allen,

Er zit in mijn setup een probleem waar ik maar niet achter kom. Allerlei zoekacties hebben tot nu toe nog niks opgeleverd en weet onderhand niet meer waar ik het moet vinden.

Allereerst de setup:
Als media player/opslag gebruik ik de QNAP TS-453pro 2GB
Deze zit aangesloten met HDMI 2.0 op mijn versterker/receiver Denon AVR-x2200w (mediaplayer poort).
Vervolgens gaat er een HDMI 2.0 (ARC) kabel naar mijn TV Sony Bravia KDL-55W829B
Alles hangt aan mijn thuisnetwerk.

Nu het probleem:
Ik gebruik Kodi 16.0 op mijn QNAP. Ik kan prima film kijken Lord of the Rings extended bijvoorbeeld zonder problemen. Echter, na een poosje (zeg 20 minuten) valt zowel het beeld en geluid weg (paar seconden) en zie ik op de versterker het PCM/DIG. knipperen. Dit houd dan vaak een minuut aan verdwijnt dan weer een poosje.

Ik heb al vanalles geprobeerd maar kom er niet achter wat dit veroorzaakt en hoe ik dit kan herstellen?

Graag jullie hulp! :)

Met vriendelijke groet,

Jos Gerrits

[ Voor 38% gewijzigd door CoffeeJosk op 03-11-2016 11:56 . Reden: Per ongeluk verzonden zonder dat het af was. ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Weet je wel wat het probleem is dan? Want zoeken naar iets waarbij het probleem onbekend is, gaat jou niet lukken, en ons zeker ook niet.

Edit: Sorry van mijn kant. Was alweer meer dan 5 minuten geleden, had niet gedacht dat je er nog zoveel bij zou schrijven.
  • Is het bij alle media die je afspeelt zo? Dan bedoel ik, speel je .mkv of .avi of iets anders af waar het opvalt dat dit alleen daar gebeurt?
  • Speelt de film/serie dan na die minuut gewoon verder waar het gebleven was, of is er wel een minuut verstreken in die film/serie en mis je dan een deel? Als deze gewoon een minuut door is gegaan en je zou eigenlijk terug moeten gaan dan gaat er iets mis in je setup. Zou je dan volgende eens kunnen proberen?
  • Kun je de QNAP eens direct op je tv zetten zonder de Denon ertussen en kijken of het dan ook nog gebeurt? Zo ja, dan gaat er iets mis op je QNAP met vermoedelijk Kodi. (buffering/hardware capaciteiten. Speel je bijvoorbeeld bestanden met hevc codecs af?) Eventueel een spindown van je harde schijven op je QNAP waardoor de buffer tijdelijk niet meer gevuld wordt?
Zit verder even zonder ideeën. Misschien heb je dit allemaal al geprobeerd, maar dat kan ik niet opmaken uit je post.

[ Voor 85% gewijzigd door Jivebunny op 03-11-2016 11:44 . Reden: Aanpassing op basis van aanvulling OP ]

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoffeeJosk
@Jivebunny, sorry ik had per ongeluk al op plaatsen geklikt, was nog niet helemaal klaar :)

Update: Ik heb mijn Denon versterker ook al eens terug gezet naar factory settings en alleen een ingangen setup gedaan zodat er beeld en geluid is. Deze setup is puur aangeven waar welk kabeltje zit aangesloten.

Update 2: Misschien handig om te vermelden, aan de versterker hangen alleen 2 vloerstaande speakers in stereo opstelling.

[ Voor 65% gewijzigd door CoffeeJosk op 03-11-2016 11:39 . Reden: update meer duidelijkheid ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Dit is niet relevant. De Qnap doet geen hdmi 2.0 en ook de Sony televisie doet geen hdmi 2.0. Sowieso zijn hdmi specificaties van kabels van weinig belang.

Heb je misschien nog een Pi of andere mediaspeler liggen waarmee je dezelfde film zou kunnen kijken? Dan kun je in ieder geval een aantal onderdelen in de keten uitsluiten. Mijn gok zou zijn om het in de Qnap te zoeken; en dan in Kodi.
Met vriendelijke groet,

Jos Gerrits
Dit is niet gebruikelijk op het forum. Check Het algemeen beleid #groeten nog eens.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CoffeeJosk
@ D vd V, mijn excuus voor het vermelden van de HDMI versie. Aangezien ik geen idee heb waar het aan ligt, dacht ik van vermeld het even, je weet het nooit. Sorry voor het doen van groeten, ik zit op het werk dan gaat dat automatisch.

@Jivebunny: Ik zal thuis even kijken bij welke media precies, maar geloof dat dit geen verschil maakt. Wat ik wel zeker weet is dat wanneer het beeld en geluid wegvalt, ik inderdaad een stukje van de film mis. Hij hangt dus niet vast.

Ik beschik helaas niet over een andere mediaplayer om te testen :(

[ Voor 6% gewijzigd door CoffeeJosk op 03-11-2016 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• S1NN3D
  • Registratie: Oktober 2011
  • Niet online
Misschien kun je een laptop gebruiken. Testen rechtstreeks op de tv en via de receiver. Heb je die beiden toch uitgesloten als de film dan prima speelt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jivebunny
  • Registratie: November 2010
  • Niet online

Jivebunny

Fail to plan. Plan to fail.

Inderdaad is nu zeker de stap om een ander apparaat het afspelen te laten doen, zoals D vd V aangeeft.

Omdat je geen beeld en geluid hebt tijdens het vastlopen, zou het kunnen zijn dat de receiver er even mee ophoudt.

Het kan echter nog steeds zo zijn dat Kodi tijdelijk vastloopt, maar dan alleen bij het afspelen. Het systeem zelf kan dan nog wel gewoon doorlopen qua tijdsduiding en het later oppakken en daar weer verder gaan.

Het is dus van belang om met een ander apparaat te testen, waarbij je dan beter kunt zien wat er nu mis gaat, zonder dat het beeld verdwijnt, en sluit je e.e.a. uit als veroorzaker en kom je dichter bij de bron van je probleem.

Pixel 9 Pro XL | NAS: HP Gen8 e3-1265L v2 16GB 12TB unRAID 6.9.2 | D: Ryzen 5600x 16GB 3000mhz RX 6800 XT MB Acer 27" IPS 144hz | Suzuki Swift 1.2 (2013)

Pagina: 1