Uitgelichte gebruikersreviews

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kanem0chi
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 06-10 20:17
Hi,

Kan iemand mij vertellen hoe dat precies zit met de 'Uitgelichte gebruikersreviews' op de FP. Ik heb verschillende Xiaomi reviews geplaatst, en alleen een select aantal (Mi5 en Mi Band 2) komen af en toe op de frontpage op plaats 1 of 2 te staan. Mijn andere reviews, bijvoorbeeld de Mi NoteBook Air 12.5" , de Mi5s of de Mi5s PLUS (welke toevallig allemaal geen prijs hebben in de pricewatch), komen nooit op nummer 1 of 2 te staan, ook al staat mijn Mi5s al een aantal dagen boven aan de lijst van meest populaire gebruikersreview (https://tweakers.net/revi...dVRKkhMTw3OrEpVsjI0MKgFAA). Zelfde situatie met de Mi5s +, Drone, Zuk Z2, Mi Max, en Notebook Air geweest.

Is dit vanwege een bug, of is dit het algoritme wat jullie zo hebben ingesteld, dat reviews met een een prijs in de pricewatch wel op plek 1 of 2 komen te staan? een rotatie systeem is eerlijk, en begrijp ik ook. Al is dit meer gewoon kei harde focus op knaken binnen halen via gebruikerreviews, en lijkt mij niet heel eerlijk voor de schrijver van reviews, al zou dit jullie ook een motivatie moeten/kunnen geven om bijvoorbeeld China shops toe te staan in de pricewatch (en via shareasale bijv.) evengoed zo wat comissie kunnen pakken. :)

Want zeg nou zelf, + 5% commisie op een Notebook Air van 600$ of een Mi5s van 400+ dollar of andere populaire china gadgets is toch lekker voor de Persgroep? Al helemaal met het aantal views dat tegenwoordig gegenereerd wordt via GEBRUIKERREVIEWS. :X

[ Voor 16% gewijzigd door kanem0chi op 03-11-2016 10:42 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:27

crisp

Devver

Pixelated

Reviews van een product met een prijs krijgen wel voorrang, maar het is geen voorwaarde.

Geen bug iig, dus even naar Mooie Features waar een productowner wellicht meer uitleg kan geven ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanem0chi
crisp schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:30:
Reviews van een product met een prijs krijgen wel voorrang, maar het is geen voorwaarde.

Geen bug iig, dus even naar Mooie Features waar een productowner wellicht meer uitleg kan geven ;)
Voorrang krijgen (of 'geen voorwaarde') is totaal iets anders dan helemaal nooit op 1 of 2 komen ;) Beetje vaag dit imho. :X

[ Voor 5% gewijzigd door kanem0chi op 03-11-2016 11:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

kanem0chi schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:32:
[...]

Voorrang krijgen (of 'geen voorwaarde') is totaal iets anders dan helemaal nooit op 1 of 2 komen ;) Beetje vaag dit imho. :X
Ja, dat is het resultaat in de praktijk want er zijn bijna altijd wel populaire productreviews van producten met prijzen... De achterliggende gedachte zal niet zozeer (helemaal) commercieel zijn, maar dat reviews van producten die daadwerkelijk nog verkrijgbaar zijn interessanter zijn voor (casual) bezoekers.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanem0chi
crisp schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:38:
[...]

Ja, dat is het resultaat in de praktijk want er zijn bijna altijd wel populaire productreviews van producten met prijzen... De achterliggende gedachte zal niet zozeer (helemaal) commercieel zijn, maar dat reviews van producten die daadwerkelijk nog verkrijgbaar zijn interessanter zijn voor (casual) bezoekers.
Maar als dat het resultaat is, en je benoemt net zelf dat "wel voorrang, maar het is geen voorwaarde", dan is er wat mis met het algoritme maak ik hier uit op.

Wat ook lekker tegenspreekt is dit: " (helemaal) niet zozeer commercieel willen zijn, maar het wel aantrekkelijk willen maken voor de casual bezoeker.."

Mijn vraag is, kan of gaat hier wat mee gedaan worden? Lijkt mij niet zozeer alleen voor mij aantrekkelijk, maar vele reviewers (kiswum, chocobal etc) zouden het denk ik ook wle tof vinden om waardering voor hun werk te zien. En geloof me, de Chinese gadget vraag en community is groot ;)

[ Voor 26% gewijzigd door kanem0chi op 03-11-2016 11:44 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

kanem0chi schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:40:
[...]

Maar als dat het resultaat is, en je benoemt net zelf dat "wel voorrang, maar het is geen voorwaarde", dan is er wat mis met het algoritme maak ik hier uit op.
uhm nee, met 'geen voorwaarde' wil ik alleen zeggen dat als er geen productreviews zijn van producten met prijs ook reviews van producten zonder prijs kunnen worden geselecteerd. Voorrang betekent niets anders dan 'gaat voor op' en betekent niet 'maakt grotere kans om voor te gaan op' ;)

Intentionally left blank

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kanem0chi
crisp schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:44:
[...]

uhm nee, met 'geen voorwaarde' wil ik alleen zeggen dat als er geen productreviews zijn van producten met prijs ook reviews van producten zonder prijs kunnen worden geselecteerd. Voorrang betekent niets anders dan 'gaat voor op' en betekent niet 'maakt grotere kans om voor te gaan op' ;)
Mijn vraag is, kan of gaat hier wat mee gedaan worden? Niet alleen voor mijzelf, maar vele reviewers (kiswum, chocobal etc) zouden het denk ik ook wel tof vinden om waardering voor hun werk te zien. En geloof me, de Chinese gadget vraag en community is groot ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

kanem0chi schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:45:
[...]

Mijn vraag is, kan of gaat hier wat mee gedaan worden? Niet alleen voor mijzelf, maar vele reviewers (kiswum, chocobal etc) zouden het denk ik ook wel tof vinden om waardering voor hun werk te zien. En geloof me, de Chinese gadget vraag en community is groot ;)
Daarom heb ik je topic hier in Mooie Features gezet want daar kan ik je geen definitief antwoord op geven... Het huidige gedrag is echter 'by design' en zie ik niet zo gauw veranderen. Voor het stukje waardering van mooie reviews hebben we immers ook al de 'review van de maand'. Voor de frontpage wordt er meer een afweging gemaakt voor wat nuttig is voor de bezoeker.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanem0chi
crisp schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:48:
[...]

Daarom heb ik je topic hier in Mooie Features gezet want daar kan ik je geen definitief antwoord op geven... Het huidige gedrag is echter 'by design' en zie ik niet zo gauw veranderen. Voor het stukje waardering van mooie reviews hebben we immers ook al de 'review van de maand'. Voor de frontpage wordt er meer een afweging gemaakt voor wat nuttig is voor de bezoeker.
Okay. In ieder geval bedankt voor je antwoord, en als je dat niet zo snel ziet veranderen is dat erg jammer.

*Gaat zijn producten aanbieden in de Pricewatch* :9

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luca
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 11-10 20:43
crisp schreef op donderdag 03 november 2016 @ 11:48:
[...]

Ik zie alleen niet waarom dergelijke producten minder nuttig (of interessant) zouden moeten zijn? Immers kan juist een product dat goedkoper is geprijsd (elders), toch ook enorm nuttig of interessant zijn? Dat men in NL/BE dol is op China shopping - en zeker niet alleen op Tweakers is dat zo - is wel gebleken door de toename van het gebruik van bepaalde Chinese webshops de afgelopen tijd. En dan is er ook nog de mogelijkheid om gewoon reviews te schrijven over producten die niet eens bij Nederlandse webshops verkrijgbaar zijn, waardoor ik eigenlijk al geen onderscheid meer zie tussen beide 'soorten'. De review van de Xiaomi Mi 5 van kanem0chi zit inmiddels al op 65.000 views!! Dat is toch een gigantisch aantal voor Tweakers' begrippen..

Het 'by design' vind ik dan eigenlijk een wat rare reden, want het komt behoorlijk over met een commerciële gedachtegang. Wat an sich niet onbegrijpelijk is, laten we dat vooropstellen. :)

[ Voor 5% gewijzigd door Luca op 03-11-2016 11:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp

crisp

Devver

Pixelated

Het grootste punt met 'geen prijs' is natuurlijk dat we daaruit niet kunnen afleiden of een product wel of niet beschikbaar is. Als we zelf wel prijzen hebben dan weten we dat in ieder geval wel zeker.

Maar voor de rest zal je even moeten wachten tot een productowner zich hier meldt ;)

[ Voor 17% gewijzigd door crisp op 03-11-2016 12:39 ]

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kanem0chi
crisp schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:39:
Het grootste punt met 'geen prijs' is natuurlijk dat we daaruit niet kunnen afleiden of een product wel of niet beschikbaar is. Als we zelf wel prijzen hebben dan weten we dat in ieder geval wel zeker.

Maar voor de rest zal je even moeten wachten tot een productowner zich hier meldt ;)
Een product owner? Gelukkig ben ik dat zelf. ;)

Maar wie o wie bepaald hier dan "deze" regels? wil toch wel graag een PM wisseling met hem of haar hebben. :) Ik denk dat er namelijk veel te halen valt voor Tweakers Persgroep ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kanem0chi schreef op donderdag 03 november 2016 @ 17:17:
[...]

Een product owner? Gelukkig ben ik dat zelf. ;)

Maar wie o wie bepaald hier dan "deze" regels? wil toch wel graag een PM wisseling met hem of haar hebben. :) Ik denk dat er namelijk veel te halen valt voor Tweakers Persgroep ;)
Met product owner bedoelen ze hier niet iemand die het bewuste product van je review bezit maar iemand die zich bij tweakers bezig houd met de FP en eventueel specifiek de gebruikersreview sectie daar. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Femme
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 09-10 13:33

Femme

Hardwareconnaisseur

Official Jony Ive fan

De reden dat we reviews van producten met prijs voorrang geven is dat we er dan zekerder van zijn dat het een actueel product is (wat Tino zegt).

Het lijstje uitgelichte productreviews wordt niet gedreven door conversie, anders hadden we er wel op zijn minst prijzen met een link naar de prijslisting bijgezet.

[ Voor 9% gewijzigd door Femme op 04-11-2016 07:10 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kiswum
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 10-10 22:48

Kiswum

Gadget reviewer

@ alle China spul reviewers: Als je je product in de belangstelling zou willen hebben, dan is het goed om te kijken of dergelijke producten ook in de NL shops te koop zijn. Je zou de webwinkel of fabrikant van het product kunnen vragen of ze van plan zijn om binnenkort voet op Nederlandse bodem te zetten. In dat geval zou de webwinkel + Chinese producten, in de Pricewatch komen te staan = waarschijnlijk meer views.

Inmiddels weet ik wel welke producten veel views of weinig views zullen krijgen. In mijn optiek moet dat niet je focus zijn als hobby reviewer. Voor mij gaat het er vooral om dat ik nieuwe dingen in handen kan krijgen en dat ik anderen met mijn oordeel kan helpen. Als ik daarmee 1.000 of 10.000 views krijg, dat boeit me niet. Ik heb liever dat ik 10 of 100 mensen kan overtuigen om een product wel of niet aan te schaffen. Daarvoor zijn slechts 100 views nodig.

Link naar mijn website voor alle reviews en blogs: Kiswum.com.

Pagina: 1