[ML80] Sommige progs mogen geen dns lookup doen?

Pagina: 1
Acties:

• pinball
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

pinball

Electric Monk

Topicstarter
Mijn thuisnetwerkje hangt via een freesco routertje aan inet, alles werkt zoals het hoort. Behalve op m'n vers geinstalleerde mandrake (8.0) machine.
Daar draait (net als op alle andere (windows en slackware) pc's) een dnetc client, en elke poging om naar een keyserver te connecten strand op een 'failed to resolve' melding van de client.

Als ik (vanaf dezelfde prompt) de naam ping werkt het, als ik de client op IP ipv naam laat connecten ook. Andere apps (browsers, mail, malsync, irc etc) heben geen problemen met dns, alleen dnetc.

Het maakt ook niet uit of ik de client start als root of als user.

De machine is met medium security geinstalled, en totdat ik zelf zin heb om 'm met het handje dicht te timmeren draait er de bastille firewall op waar ik 0 verstand van heb.

Iemand een goed id?

Whenever you find that you are on the side of the majority, it is time to reform.

Verwijderd

[quoet]De machine is met medium security geinstalled, en totdat ik zelf zin heb om 'm met het handje dicht te timmeren draait er de bastille firewall op waar ik 0 verstand van heb.[/quote]

Dan zou ik dat verstand maar eens opkrikken of deze "bastille" uitzetten en het dan nog eens proberen. Draait bastille een soort portsentry ofzo?