Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Volume onthouden van earphones & speakers

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• nino_070
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 24-11 12:14
Hallo,

Is het mogelijk het volume te onthouden van de speakers en van de earphones die ik op mijn computer gebruik, los van elkaar? Op deze manier kan ik voorkomen dat de ene keer het geluid in mn oren knalt als ik weer eens mijn earphones gebruik en zou ik kunnen voorkomen dat ik elke keer handmatig het geluid voor mn speaker harder moet zetten.

In de Windows volume mixer-tool (rechtermuisklik op het speakericoontje in het systeemvak en dan 'Afspeelapparaten' kiezen) zie ik slechts één afspeelapparaat staan: 'Luidspreker / speaker' (Realtek audio). Hier heb ik dus niks aan. In het Dell-audio configuratiepaneel is dit niet anders. Iemand enig idee hoe ik dit toch kan bewerkstelligen?

Beste antwoord (via nino_070 op 11-07-2017 16:06)

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01:58

John Doos

ClaudZaque

Bij mij koppelt die de volume settings aan het apparaat.

Maar dit zijn beide usb apparaten. (Corsair Void wireless en dell soundbar)
Dus bij het handmatig uitschakelen van het een, en handmatig inschakelen van het ander pakt die de laatst bekende niveau van het desbetreffende apparaat.

Nee

Alle reacties

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 25-11 22:14

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Die verandert als je een koptelefoon voorin inplugt. Heb je dat al eens gedaan en gekeken hoe dat zit? Volgens mij heeft Windows namelijk twee volume niveaus die het bijhoud hiervoor, alleen zie je er maar 1 van de twee.

Commandline FTW | Tweakt met mate

• nino_070
Dit is dus niet het geval. Het gaat om een laptop trouwens

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Dat is stom. In 't verleden was dat wel het geval namelijk (ten tijde van XP iig vziw). Nu durf ik het niet met zekerheid te zeggen, want gebruik geen Windows als main OS. Linux doet het bij mij wel netjes scheiden, maar daar heb jij weinig aan. :P

• nino_070
Ja stom hè, iemand anders die weet of dit mogelijk is?

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Wilde gok, maar verwijder de huidige driver eens volledig, inclusief Dell programma meuk ervoor en installeer de laatste versie van de Realtek site. Lijkt mij namelijk een driver dingetje.

Acties:
  • Beste antwoord

• John Doos
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 01:58

John Doos

ClaudZaque

Bij mij koppelt die de volume settings aan het apparaat.

Maar dit zijn beide usb apparaten. (Corsair Void wireless en dell soundbar)
Dus bij het handmatig uitschakelen van het een, en handmatig inschakelen van het ander pakt die de laatst bekende niveau van het desbetreffende apparaat.

Nee

Pagina: 1