Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Vraag

Verwijderd

Topicstarter
Hallo.

Aller eerst ik heb geen idee of dit hier moet, maar zo niet mag een mod hem verplaatsen.

Maar nu ter zaken.
Op mijn school (ict mbo niveau 4 leerjaar) heb ik het vak Cisco. Nu snap ik er echt werkelijk niks van maar heb ik volgende week wel een toets van ccna 2 hoofstuk 1tm6.

Hoe kan ik dit leren? Ik kan geen Nederlands talige tutorials of filmpjes vinden.

Kunnen jullie me helpen?

Ps ja ik weet dat er antwoorden op internet staan maar hij maakt de toets zelf.

Alle reacties

• mathy_
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 22:31
Vroeger (11 jaar geleden) kregen wij een boek. Ik weet niet hoe dat tegenwoord gaat qua leerstof maar neem aan dat school jou dit aanbied?

• r2bit
  • Registratie: September 2012
  • Laatst online: 28-11 14:35
Heb je geen toegang tot netacad?
Zo ja, volg dan daar de opdrachten en gebruik Packet Tracer (ook daar te downloaden)

Door de opdrachten te maken en het in Packet Tracer voor je te zien snap je vaak sneller hoe het nou echt werkt en onthou je het beter. Desnoods kan je het boek er naast houden (opzoeken van commando's etc.)

Je kan ook de opdrachten uit de examens maken en zo kijken welke stof je al kent en welke stof nog niet.

[ Voor 1% gewijzigd door r2bit op 24-11-2016 23:45 . Reden: Spelfout gefixt ]

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

De vier CCNA boeken die ik hier heb staan zijn ze stuk voor stuk redelijk bruut, op de eerste na dat is Internetten 101. Het vrij is lastig doorkomen, maar zeker niet onmogelijk.
6 hoofdstukken zijn zo'n 250-350 pagina's.
350 / 7 dagen = 50 pagina's per dag.
10 pagina's per uur is 1 per 6 minuten. Je kan waarschijnlijk de helft overslaan(want onzinnige plaatjes of oefeningen) en dan heb je zo'n 15 minuten per pagina.
Houd je nog zat tijd over met 5 uur per dag leren. Even bikkelen en je bent er door.
Lukt het niet, weet je dat je de volgende keer eerder moet beginnen.

Nu weet ik niet hoe er getoetst wordt, misschien kan je docent je oefenopgaven geven en kun je daarop baseren wat en hoe je het best kan gaan leren.

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Verwijderd

Topicstarter
r2bit schreef op donderdag 03 november 2016 @ 00:04:
Heb je geen toegang tot netacad?
Zo ja, volg dan daar de opdrachten en gebruik packettracker (ook daar te downloaden)

Door de opdrachten te maken en het in packettracker voor je te zien snap je vaak sneller hoe het nou echt werkt en onthou je het beter. Desnoods kan je het boek er naast houden (opzoeken van commando's etc.)

Je kan ook de opdrachten uit de examens maken en zo kijken welke stof je al kent en welke stof nog niet.
Ik heb toegang tot netacad. Alleen zover ik weet staan daar alleen toetsen waarvan de antwoorden op internet staan. En die Labs heb ik niet zoveel aan. Ik heb ze doorgewerkt met veel moeite en veel Google en mede klasgenoten. Maar dat schoot niet zoveel op.

@die andere, weet nog niet hoe ik quote op pc op meerdere en wil niet dubbelposten.

Ehm ik heb zover ik weet geen boek in iedergeval geen fysieke. En al helemaal geen Nederlandse. Kan proberen met een Engelse als ik die zou hebben.

• Hero of Time
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 00:17

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2016 @ 00:38:
@die andere, weet nog niet hoe ik quote op pc op meerdere en wil niet dubbelposten.
offtopic:
Scroll eens omlaag als je de 'reageer' pagina voor je neus hebt (die je o.a. krijgt als je iemand quote). ;)

Wat er voor je toets gevraagd wordt is puur kennis. Snap je de stof of niet. Ken je het OSI model bijvoorbeeld en de lagen die er zijn. Weet je bijvoorbeeld wat ze betekenen? Cisco is redelijk zware stof, maar niet onmogelijk voor MBO niveau 4.

Het doornemen van netacad en de bijbehorende kleine toetsjes doen en de labs doorlopen en lezen wat er nou gedaan wordt en nadenken waarom het gedaan wordt zijn goede oefeningen voor je om de stof nog beter tot je te nemen.

En er is altijd nog de optie om de leraar te vragen om de punten waar je wat meer moeite mee hebt uit te leggen. Wat trouwens ook een goed idee is, is met een paar klasgenoten samen gaan leren. Overhoor elkaar, leg aan elkaar uit hoe het werkt en zo. Als je iemand van een jaar hoger kent (mocht je niet in het 4e jaar al zitten, maar denk 't niet gezien je pas CCNA 2 krijgt) kan je die ook altijd nog vragen voor hulp.

Commandline FTW | Tweakt met mate

Verwijderd

Topicstarter
True schreef op donderdag 03 november 2016 @ 00:10:
De vier CCNA boeken die ik hier heb staan zijn ze stuk voor stuk redelijk bruut, op de eerste na dat is Internetten 101. Het vrij is lastig doorkomen, maar zeker niet onmogelijk.
6 hoofdstukken zijn zo'n 250-350 pagina's.
350 / 7 dagen = 50 pagina's per dag.
10 pagina's per uur is 1 per 6 minuten. Je kan waarschijnlijk de helft overslaan(want onzinnige plaatjes of oefeningen) en dan heb je zo'n 15 minuten per pagina.
Houd je nog zat tijd over met 5 uur per dag leren. Even bikkelen en je bent er door.
Lukt het niet, weet je dat je de volgende keer eerder moet beginnen.

Nu weet ik niet hoe er getoetst wordt, misschien kan je docent je oefenopgaven geven en kun je daarop baseren wat en hoe je het best kan gaan leren.
Is dat Nederlands of Engels,
Op papier of Digitaal?
Hero of Time schreef op donderdag 03 november 2016 @ 01:04:
[...]

offtopic:
Scroll eens omlaag als je de 'reageer' pagina voor je neus hebt (die je o.a. krijgt als je iemand quote). ;)

Wat er voor je toets gevraagd wordt is puur kennis. Snap je de stof of niet. Ken je het OSI model bijvoorbeeld en de lagen die er zijn. Weet je bijvoorbeeld wat ze betekenen? Cisco is redelijk zware stof, maar niet onmogelijk voor MBO niveau 4.

Het doornemen van netacad en de bijbehorende kleine toetsjes doen en de labs doorlopen en lezen wat er nou gedaan wordt en nadenken waarom het gedaan wordt zijn goede oefeningen voor je om de stof nog beter tot je te nemen.

En er is altijd nog de optie om de leraar te vragen om de punten waar je wat meer moeite mee hebt uit te leggen. Wat trouwens ook een goed idee is, is met een paar klasgenoten samen gaan leren. Overhoor elkaar, leg aan elkaar uit hoe het werkt en zo. Als je iemand van een jaar hoger kent (mocht je niet in het 4e jaar al zitten, maar denk 't niet gezien je pas CCNA 2 krijgt) kan je die ook altijd nog vragen voor hulp.
Ik zit in het laatste jaar ja, krijgen alleen CCNA 1 en half 2. Om een of andere reden.
Heb ook al it essential gehad, maar dat stelde niet zoveel voor...

Maar wat zijn nu de belangrijke dingen? De OSI model, Subnetten, een ip in het algemeen, Modussen als Trunk Vlan of Access en verder?

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Verwijderd schreef op donderdag 03 november 2016 @ 13:01:
[...]

Ik zit in het laatste jaar ja, krijgen alleen CCNA 1 en half 2. Om een of andere reden.
Heb ook al it essential gehad, maar dat stelde niet zoveel voor...
Dat is dan flink klote. Toen ik MBO deed, waren we in het tweede jaar al met Cisco bezig en konden we t/m het 4e jaar het hele CCNA curriculum doen en behalen met certificaat en al. Op het HBO kregen we 't nog een keer, maar dan de verkorte versie (versie van de leraar, niet die van Cisco) en gedeeltelijk het vervolg, CCNP volgens mij.
Maar wat zijn nu de belangrijke dingen? De OSI model, Subnetten, een ip in het algemeen, Modussen als Trunk Vlan of Access en verder?
Eh, dat is al zo lang geleden (> 10 jaar ondertussen :o), dat kan ik je echt niet meer vertellen. Er is ook zoveel verandert ondertussen.

• rafler
  • Registratie: Mei 2005
  • Nu online
Ik wil niet vervelend zijn maar zo te zien doe je een IT opleiding, vrijwel alles in de IT wereld is Engels.

Wat gaf je leraar aan toen je hem vroeg om een hulplijn?

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
CBT Nuggets wellicht (zijn vrijwel op allerlei plekken te downloaden)

Dit zijn de dingen die je in het officiele examen moet weten voor CCNA 1:
https://learningnetwork.c...ns/ccna/icnd1/exam-topics

En dit voor CCNA 2:
https://learningnetwork.c...ns/ccna/icnd2/exam-topics

[ Voor 65% gewijzigd door Turdie op 03-11-2016 16:04 ]

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-11 14:26
shadowman12 schreef op donderdag 03 november 2016 @ 15:55:
CBT Nuggets wellicht (zijn vrijwel op allerlei plekken te downloaden)
Dit is voor mij altijd de beste methode geweest (met held Jeremy _/-\o_ ). Uiteraard moet je wel toegang hebben tot de CBT Nuggest, maar wij kregen dit onder andere via de opleiding.

• Turdie
  • Registratie: Maart 2006
  • Laatst online: 20-08-2024
The Realone schreef op donderdag 03 november 2016 @ 16:02:
[...]

Dit is voor mij altijd de beste methode geweest (met held Jeremy _/-\o_ ). Uiteraard moet je wel toegang hebben tot de CBT Nuggest, maar wij kregen dit onder andere via de opleiding.
Ik haalde ze gewoon altijd binnen via torrent sites,daar staan ze weidverspreid

• DiedX
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:27
Verwijderd schreef op woensdag 02 november 2016 @ 23:50:

Hoe kan ik dit leren? Ik kan geen Nederlands talige tutorials of filmpjes vinden.

Kunnen jullie me helpen?
Yup. Het meest belangrijke is genoemd: eerder beginnen. Cisco is een doe-vak. Je krijgt de basiskennis via NetAcad, maar daarna moet je verder oefenen met PacketTracers.

Hoe ben je CCNA1 doorgekomen?

H1 tm 6 is alles met switching, VLAN's en router-on-a-stick. Primaire kennis om te weten.
Ps ja ik weet dat er antwoorden op internet staan maar hij maakt de toets zelf.
Mooi! Daar moeten we meer leraren van hebben :)

Je kan kijken naar de boeken van John Bakker. Hij heeft het CCNA curriculum vertaald naar Nederlands. Maar voor nu: oefenen, oefenen, oefenen!

DiedX supports the Roland™, Sound Blaster™ and Ad Lib™ sound cards

• Squ1zZy
  • Registratie: April 2011
  • Niet online
Waarom nederlands? Als je moeite hebt met engels dan ga je het zwaar krijgen in de IT. CBT heeft voor mij heel veel geholpen.

• Hero of Time

Hero of Time

Moderator LNX

There is only one Legend

Waarom in het NL? Nou, dyslexie is een bitch. Daarom. Dan is het wel zo prettig om de lesstof te krijgen in een taal die je het beste begrijpt.

• The Realone
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-11 14:26
Hero of Time schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 10:28:
Waarom in het NL? Nou, dyslexie is een bitch. Daarom. Dan is het wel zo prettig om de lesstof te krijgen in een taal die je het beste begrijpt.
Ik heb geen ervaring met dyslexie, maar ik denk wel dat je je af moet vragen of dat wel opweegt tegen alle nadelen. Engels is de standaard taal in IT. Veel termen zijn nagenoeg niet te vertalen en dat gaat gegarandeerd voor verwarring en de nodige fouten zorgen.

Verwijderd

Topicstarter
Squ1zZy schreef op zaterdag 05 november 2016 @ 09:17:
Waarom nederlands? Als je moeite hebt met engels dan ga je het zwaar krijgen in de IT. CBT heeft voor mij heel veel geholpen.
Ik kan ook wel Engels, maar als ik het in het Nederlands lees begrijp ik het sneller.

Verwijderd

Topicstarter
Een probleem aan de opdrachten is trouwens, op moment dat ik met packet tracer bezig weet ik de commands vaak wel, ik weet de techniek er alleen niet achter.
rafler schreef op donderdag 03 november 2016 @ 14:32:
Ik wil niet vervelend zijn maar zo te zien doe je een IT opleiding, vrijwel alles in de IT wereld is Engels.

Wat gaf je leraar aan toen je hem vroeg om een hulplijn?
niks.

//oops sorry voor dubbelpost

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 05-11-2016 22:46 ]

Pagina: 1