Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:41
Hoi Tweakers,

In een weekje of iets dergelijks loopt mijn huidig abonnement bij T-Mobile via BelSimpel af:
Afgesloten in November 2014
Xperia Z3 Compact voor €80
24 maanden 0 minuten, 3GB data, onb. SMS'en voor €29/maand

Er komt nu gemiddeld zo'n 4 euro bovenop door bellen en extra MB's. (Totaal over 24 maanden is €792.55 volgens mijn facturen) - totaal is alles dus ongeveer €872. (Ter vergelijking, mijn Galaxy Nexus (november 2012) bij Vodafone met een 250MB abbo was iets van €700 over 2 jaar).

Ik heb een OnePlus 3 aangeschaft (€400) en het zou fijn zijn als ik een abonnement kan vinden waar ik voordeliger uit kom, of voor een vergelijkbare prijs.

Als ik verleng bij T-Mobile met hetzelfde (0 minuten, 3GB) kom ik neer op €19/maand, €456/24 maanden en dus €856 totaal. Prima, maar ik had gehoopt dat verlengen goedkoper zou zijn waardoor ik óf meer MB's kon halen óf bellen in mijn bundel kon stoppen.

Ik verbruik wel alle 3GB per maand, dus 6GB zou welkom zijn. Dan zou ik neerkomen op €22pm, €528/24 maanden en €928 totaal, wat t.o.v. nu ook prima lijkt.

Als ik verder kijk dan T-Mobile op PW, lijken de prijzen dicht bij elkaar te liggen. Ik wil wel een goede 4G-verbinding, van KPN, Vodafone en T-Mobile weet ik dat deze mijn gebied goed dekken. Van andere netwerkboeren weet ik niet hoe deze dat doen.

Bij BelSimpel.nl zijn dit ook dezelfde resultaten, met als extra valkuil dat goedkope abbo's een directe verbinding op adres nodig blijken te hebben, wat niet aansluit bij mijn situatie.

Heeft er iemand advies of alternatieven?

Omgeving - Boxmeer en Eindhoven, vooral wat ertussen ligt (reis via Helmond, maar ga waarschijnlijk in Eindhoven wonen na februari)

Wat me ook opvalt aan T-Mobile is dat de verlengprijzen hetzelfde zijn als de normale prijzen voor Stel Samen/Stel Bij? Ik heb dit al aan de klantenservice gevraagd voor vorige maand (eind september) en ze hadden iets over een actie van een maand, maar je zou denken dat een maand na 2 maanden al voorbij zou zijn).

[ Voor 12% gewijzigd door ikt op 02-11-2016 23:35 ]

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Moet zeggen dat de dekking in Twente van Tele2 op 4G nog matig is maar op zich ben ik wel tevreden.Wellicht handig je omgeving te vermelden?

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

• swhnld
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 13:14
De enige netwerkboer die je mist in jerijtje is Tele2, alle andere aanbieders gebruiken de netwerken van de overige 3 die je noemt, dus genoeg providers om te vergelijken.

• ikt
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:41
True schreef op woensdag 02 november 2016 @ 23:30:
Moet zeggen dat de dekking in Twente van Tele2 op 4G nog matig is maar op zich ben ik wel tevreden.Wellicht handig je omgeving te vermelden?
Bedankt! Heb ik erbij gezet.
swhnld schreef op woensdag 02 november 2016 @ 23:31:
De enige netwerkboer die je mist in jerijtje is Tele2, alle andere aanbieders gebruiken de netwerken van de overige 3 die je noemt, dus genoeg providers om te vergelijken.
Bedankt voor de suggestie! Tele 2 lijkt op het eerste oog voordeliger.

Dus ik heb het even op een rijtje gezet. Mis ik nog goede opties?

- Minimaal 3GB data
- KPN is veel te duur vergeleken met de anderen.
- Telfort heeft geen veel MB's, weinig minuten en is duur
- Simyo data is duur
- Hollandse Nieuwe heeft geen 4G?

Alles 24 maanden
code:
1
2
3
4
5
6
Provider    Prijs       Minuten Data        SMS     Opmerking
Tele2       € 20        100     4000        100
Ben         € 20        100     3000        100     €18+€2 voor 4G
T-Mobile    € 22        0       6000        INF     "Gratis" muziek streamen (Netneutraliteit onzekerheid)
T-Mobile    € 19        0       3000        INF
Vodafone    € 24        150     5000        INF

Zoals het lijstje nu staat is mijn voorkeur, dus ik zou Tele2 kiezen. De dekkingskaart lijkt me in lijn met wat T-Mobile nu praktisch heeft - zitten er nog andere haken en ogen aan?

Och! Ik lees nu pas op de FP dat Tele2 nieuwe abonnementen heeft. 100MB, 4GB voor €17. Ik kijk morgen even of dit klopt zo en haal dat dan :)

Ben voor Tele2 gegaan. Nogmaals bedankt voor de suggestie, die had ik compleet over het hoofd gezien :+

[ Voor 48% gewijzigd door ikt op 03-11-2016 16:26 ]