Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

laptop voor het hbo

Pagina: 1
Acties:

• wouterdj99
  • Registratie: November 2016
  • Laatst online: 23-05-2023
Goeiedag,

Ik ga volgend schooljaar naar het hbo. Waarschijnlijk ga ik elektrotechniek volgen.
Omdat als ik mijn havo afgerond heb een lange periode vrij hebt was ik van plan om een gamepc te bouwen van ongeveer 1000 euro.
(http://pcpartpicker.com/list/6HvX2R)
Maar voor de opleiding heb je ook een laptop nodig dus ik dacht aan een chromebook of een andere goedkope (2e hands) laptop. Ongeveer 300 euro.
Nu is mijn vraag of dat goed te doen is of dat ik beter een echt goede laptop kan kopen. Van rond de 900 euro. En dat mooie computer bouw droompje maar even uit te stellen.

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:59

br00ky

Moderator Harde Waren
Laptop Aankoopadvies gemist? Schopje die kant op.

• Voyarch
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 17:01
Wat zijn de laptop specs die je nodig hebt voor je opleiding?

• koentjuh1987
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 26-11 08:25
Als je volgend jaar pas gaat beginnen aan de studie zou ik pas tegen die tijd wat gaan zoeken. Kun je even kijken wat je wil en wat je nodig hebt. Want moet je gaan tekenen in autocad dan gaat een Chromebook het niet worden. Of je kiest meer voor een surface en gebruikt je game pc tevens als thuis pc voor je studie. Of ga je op kamers? Moet je veel reizen?

...

• piqueno11
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 25-11 15:24
Dit zijn inderdaad mooie vragen van koentjuh1987, wat is je doel met de laptop? Wil je ook gamen? Of puur gebruik op school ? Ga je ermee veel reizen ?

Als het echt puur voor school is en je gaat ermee ook vaak reizen dan kan je inderdaad beter een chromebook ofso kopen voor niet te veel. Als je zegt nee, ik wil er ook mee gamen en thuis gebruik van maken dan zou je toch meer moeten investeren en wellicht afzien van de pc.

Maar zoals ik al zei is het puur voor school dan gewoon een simpel chromebook nemen en dan voor thuis een mooie game pc bouwen :)

Huidige setup : I5-4460 @ 3.2GHz -ASRock B85M Pro4 - MSI Radeon R9 280 Gaming 3G - Crucial MX100 256GB SSD - Crucial Ballistix 8GB 1600mhz - CoolerMaster N300 - Gelid Solutions Tranquillo Rev.2