Toon posts:

Welke 5.0 speakers voor Pioneer VSX-821?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste Tweakers,

Ik heb hier een Pioneer VSX821 staan die ik wil gebruiken voor "home cinema"
Actieve Sub van JBL heb ik staan.

Het probleem is de speakers,
Ik draai nu uit nood met speakers van philips van een home cinema setje, regelrechte troep maar heb geluid ;)
De reciever leverd 6 tot 16 Ohm.

Ik wil graag fatsoenlijke speakers voor een mooi geluid, center is geen probleem qua ruimte. Speakerzuilen naast de tv gaan helaas niet hier ivm een te brede tv meubel en een deur er pal naast. Heb gewoon geen mooie mogelijkheid voor zuilen aan de voorkant.

Dus boekenplank speakers, die kan ik immers gewoon op de tv meubel zetten.
Voor achter naast de bank heb ik het liefst wel iets op hoogte. Aan de muur is geen optie namelijk en ergens opzetten ook niet.

Dus je zou haast denken, zuilen achter en boekenplank speakers voor, maar gaat dat klinken? Zo hoort het immers niet dacht ik |:( 8)7

Dus de grote vraag, welke 5.0 speakersset ga ik naar op zoek?
Qua prijs moet het leuk blijven, zat te denken aan rond de 250 euro. Meer kan wel maar liever niet.
Het mag gerust 2ehands zijn mits het maar goede nette speakers zijn.

Hoop dat jullie enig advies hebben wat ik ben het spoor kwijt inmidels.

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 02-11-2016 21:39 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:18

FeaR

In GoT we trust

Schopje naar CEA aangezien het een aankoopadvies is. Tevens de titel aangepast. Hoofdletters en geen berg vraagtekens staat een stuk netter. Verder het verzoek om de TS uit te bouwen met iets van wat je zelf al gevonden hebt. Dat geeft ons een idee van de prijsrange (termen als "wel leuk blijven" zeggen niets) en het toont ook wat eigen inzet.

Zuilen achter kan, maar het geeft met films mijn inziens niet echt een meerwaarde. Als je een complete set koopt kan je natuurlijk wisselen maar ik zou de meerprijs er zelf niet voor over hebben. Het hangt natuurlijk ook af van de speakers die gekocht gaan worden. Een setje statieven heb je al voor honderd euro. Nieuw. Tweedehands zijn dergelijke accessoires nog vele malen goedkoper. Als dat al boven budget is zal wisselen misschien wel moeten.

Qua weerstand kan je het eigenlijk vergeten, daar moet je niet op letten. Sowieso vraag ik me af welke sets je bekeken hebt want nominaal 4 Ohm zie je niet heel vaak. Met de vermogens die je in de huiskamer gebruikt, ook met luid spelen, zal het allemaal zijn vaart niet lopen. Of je moet iets gekozen hebben met een gevoeligheid van 70 dB/m.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Bericht aangepast, hopelijk is het zo wat beter.

Ohm verhaal heb ik verwijderd want dat heeft eigenlijks weinig toegevoegde waarde achteraf.
Ik zocht nogal veel op marktplaats naar losse speakers om misschien zelf een setje samen te stellen en kwam toch geregeld 4 Ohm tegen.

En je zegt zuilen achter zijn niet echt een meerwaarde, kun je daar misschien over uitbreiden?
Waarom heeft het geen meerwaarde en wat zijn de voor en nadelen daarvan.

Want een 5.0 setje vinden met alleen maar boekenplank speakers valt niet mee merkte ik, satelietspeakers genoeg maar wil graag net iets meer.

Of ik zoek verkeerd uiteraard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smithkj
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 10-04 13:45
de rear speakers geven met films alleen de effecten weer. dus voegen relatief weinig toe. Tenzij je meerkanaals audio afspeelt, maar dan zit je weer met je front boekenplank speakers. dus het kan wel, maar je geeft dan eigenlijk teveel geld uit voor je rearspeakers, omdat die een minder belangrijke rol hebben.

dus 5.0 boekenplank is prima, je gaat wellicht het laag missen op termijn, maar dan kun je op een later moment uitbreiden met een subwoofer.

Daarnaast ga je t.o.v. je huidige set zo'n kwaliteitsslag maken dat het al veel beter wordt!

je kunt ook starten met 3.0 en dan later de twee rears bijvoegen. dan kun je je budget spreiden over 3 speakers.

zoek eens naar: Boston acoustics, Dali, Jamo, Tannoy (vaak vergeten, mercury lijn).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NL_Scratch
  • Registratie: Juli 2009
  • Laatst online: 12-10 16:50
Met jouw budget haal je 2 leuke boekenplank speakers in huis. Denk aan boston A25, Dali zensor 1 of iets goedkoper de teufel ultima 20mk2.

Dit zijn allen prima speakers echter met elk wel een andere klank. Er is maar één iemand die kan bepalen wat jij mooi vindt en dat ben je zelf. Oftewel ga luisteren in audio winkels.

De teufels kun je een maand proberen.

Vervolgens spaar je verder om je 2.0 of 2.1 verder uit te breiden. Achter kun je speaker stands gebruiken om de speakers op hoogte te krijgen.

Succes!

[ Voor 16% gewijzigd door NL_Scratch op 03-11-2016 13:00 ]