Toon posts:

MSI 6330 secundary controller

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik was hier net een 'oude' 10gig Maxtor in mijn systeem aan het bijsteken, aangesloten op de secundary controller bij m'n cd-rom, toen ik bij het opstarten plots een melding kreeg van '80h no conductor cable on secundary controller'... Nu, effe de Maxtor er terug afgehaald, zodat enkel m'n cd-rommetje der nog aanhangt... melding weg... Op m'n primary schijf staat al lang win2k, dus ik hang die maxtor er weer aan, boot, krijg die melding, laat 'm rustig verder booten... alles werkt perfect. Toch had ik graag de reden van die melding geweten. Jumpers op die Maxtor en de cdrom staan goed... cable is in order (4 andere cables getest, zelfde melding)... iemand een verklaring ? :)

• KillerAce_NL
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KillerAce_NL

If it ain't broke...

Heb ik ook met een oude brander van een vriend van me. Geen idee hoe het komt. Volgens mij door een combinatie van PIO mode en DMA mode. Maar zelfs branden gaat goed met die melding, dus no prob

• SG
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20-08 12:04

SG

SG surft naar info hardewaren

is dat niet ie melding van dat je de 80polige kabel niet gebruikt en gebruik je nu dus de gewoone standaart 40 pins die tot uDMA33 gaat Is die maxtor 10 gig misschien geen Ultra 66 schijf die hebbe die 80 polige kabel nodig anders schakeld die na eenmelding terug naar UDMA33

of je cdrom is master en wilt de maxtor a;s master er op zetten wat foute boel is of

Cdrom master en HD Slave is ook niet aan te raden

HD Master en CDrom slave is beter

of steek die maxtor als slave bij de HD(primboot,master) op de primaire controler

X399 Taichi; ThreadRipper 1950X; 32GB; VEGA 56; BenQ 32" 1440P | Gigbyte; Phenom X4 965; 8GB; Samsung 120hz 3D 27" | W2012SER2; i5 quadcore | Mac mini 2014 | ATV 4g | ATV 4K

Verwijderd

Op vrijdag 29 juni 2001 22:11 schreef SuperG het volgende:
is dat niet ie melding van dat je de 80polige kabel niet gebruikt en gebruik je nu dus de gewoone standaart 40 pins die tot uDMA33 gaat Is die maxtor 10 gig misschien geen Ultra 66 schijf die hebbe die 80 polige kabel nodig anders schakeld die na eenmelding terug naar UDMA33

of je cdrom is master en wilt de maxtor a;s master er op zetten wat foute boel is of

Cdrom master en HD Slave is ook niet aan te raden

HD Master en CDrom slave is beter

of steek die maxtor als slave bij de HD(primboot,master) op de primaire controler
no conductor cable on secundary controller
staat er toch? Als je 80 ziet niet meteen schreeuwen van 80 aderige kabels :) (wel vaak het probleem, maar nu een keer niet :) )

Verwijderd

Topicstarter
Op vrijdag 29 juni 2001 16:17 schreef xenoke het volgende:
Ik was hier net een 'oude' 10gig Maxtor in mijn systeem aan het bijsteken, aangesloten op de secundary controller bij m'n cd-rom, toen ik bij het opstarten plots een melding kreeg van '80h no conductor cable on secundary controller'... Nu, effe de Maxtor er terug afgehaald, zodat enkel m'n cd-rommetje der nog aanhangt... melding weg... Op m'n primary schijf staat al lang win2k, dus ik hang die maxtor er weer aan, boot, krijg die melding, laat 'm rustig verder booten... alles werkt perfect. Toch had ik graag de reden van die melding geweten. Jumpers op die Maxtor en de cdrom staan goed... cable is in order (4 andere cables getest, zelfde melding)... iemand een verklaring ? :)
Ondertussen zelf nog wat verder mee geprutst... en Win2K begint hier heeeeeeeeel raar te doen... er klopt toch iets niet...

Verwijderd

ik weet niet zeker of ik hier goed zit maar sinds de installatie van mijn ifeel-usb muisje zijn al mijn poorten en schijven in windows opnieuw geinstalleerd..

Natuurlijk heb ik dit in de safe-mode hersteld door de dubelle key's te verwijderen.

Maar nu heb ik een zeer brakke pc.

Om de minuut staat mijn pc meer als 30 sec. totaal vast

D.W.Z ook de mouse pointer en de numlock key reageren niet!

Mijn spec's hieronder kloppen nog behalve:

-Ik heb een Trust 19200usb scanner
-Logitech IFeel USB-Optical
-Backup disk is nu een Seagate 2.1 gieg
-Oude cam weg! (nu alleen nog een deXXa)
en mijn usb apperatuur gaat nu via een hubje (had maar 2x usb op mainboard)
Verders ben ik van kabel naar ADSL gegaan

Ik heb al een complete reinstall gedaan en mijn PCTVkaart en modem eruit gelaten
Maar al direct tijdens de eerste sessie deed ie het weer..

Nu merk ik me op dat op de een of andere manier mijn 2 harddisc's nu ineens op de secundary controller zitten

ik had:

Prim. Master : Grote HD
Prim. Slave : BAckup HD
Sec. Master : 48x cdrom
sec. Slave : 8x4x32acer cdrw

en nu is het :

Prim. Master : 48x cdrom
Prim. Slave : 8x4x32acer cdrw
Sec. Master : Grote HD
sec. Slave : Kleine HD

Ik denk dat dit dus het probleem is maar ik heb de kabels niet omgewisseld :?

Oook krijg ik nu tijdens het CS-en (dat na veel geduld en 2 games met vette lags wel gaat) vaak een BSOD met de error "Kan niet schrijven naar station C:" (grote HD)
waarna ik vast zit en moet rebooten.

Heeft iemand een soortgelijk probleem al eens eerder gehad en wat zou ik nog kunnen doen ?

Alvast bedankt!

Verwijderd

Hmmz... op een of anderre manier heeft iemand ze dus toch verwisseld (geen prob's meer nu)

GrTz

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 18-06 23:18
Op vrijdag 29 juni 2001 22:30 schreef Sinterklaas 82 tm het volgende:

[..]

no conductor cable on secundary controller
staat er toch? Als je 80 ziet niet meteen schreeuwen van 80 aderige kabels :) (wel vaak het probleem, maar nu een keer niet :) )
Wedden van wel. er staat 80 conductor, omdat er tussen elke data-draad een ground draad loopt. Ik durf er 100 piek op te zetten dat het werkt met een 80 Aderige kabel.
Pagina: 1