Na troubleshooting vast in safe mode van windows 10

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• UltiemePCNerd
  • Registratie: Oktober 2016
  • Laatst online: 30-11-2025
Hallo allemaal,
Ik ben sinds deze middag bezig met het troubleshooten van mijn gare LAN controller.
Ik probeerde safemode in te komen om te kijken of hij het dan wel deed (Dit deed ik via msconfig)
PC start in safemode alleen nu zit ik vast op het login scherm. Dit vanwege het windows wachtwoord dat online moet worden gecheckt (en dat gaat niet met een gare lan controller). Hoe kom ik nu uit safemode?

Specs van PC:
Intel Core I7 870
ASUS GTX 750 TI
16GB (4X4) G. Skill Ripjaws X DDR3 1600MHZ
Foxconn H55M-S
Ewent 600w Geavanceerde voeding
Windows 10 Professional

Wat ik heb geprobeert:
PC opnieuw starten
Schermtoetsenbord
Toetsenbord taal veranderen
Bios gecheckt voor opties
CMOS gereset.

Alle suggesties zijn welkom.

[ Voor 0% gewijzigd door UltiemePCNerd op 02-11-2016 20:36 . Reden: Typaids ]

Alle reacties

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Misschien is de lan controller kapot?

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07-2025
Even een nieuwe pci lan controller kopen voor een paar euro en die inbouwen.

Windows kan met de meeste goed overweg en zo zou je een lan verbinding kunnen opzetten. Indien het dan wel werkt weet je dat of je driver corrupt is of je nic defect.

Onboard nic kan je dan evt uitschakelen in je bios mocht deze defect zijn.

Seriously? Nope, not a bit...

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12:34

nelizmastr

Goed wies kapot

sinds wanneer moet je online zijn voor inloggen op je MS account op je PC? Bij mij hoeft dat namelijk niet.

[ Voor 4% gewijzigd door nelizmastr op 02-11-2016 22:05 ]

I reject your reality and substitute my own - R7 5800X3D - B550M PG Riptide - 32GB Ballistix DDR4-3600 @ C15 - RX7800XT - V750 Gold

• UltiemePCNerd
nelizmastr schreef op woensdag 02 november 2016 @ 22:05:
sinds wanneer moet je online zijn voor inloggen op je MS account op je PC? Bij mij hoeft dat namelijk niet.
Nou, hij geeft verkeerd wachtwoord aan, en ik ben 300% zeker dat ie goed is.. is alleen zonder internet

• UltiemePCNerd
Xessive schreef op woensdag 02 november 2016 @ 21:39:
Even een nieuwe pci lan controller kopen voor een paar euro en die inbouwen.

Windows kan met de meeste goed overweg en zo zou je een lan verbinding kunnen opzetten. Indien het dan wel werkt weet je dat of je driver corrupt is of je nic defect.

Onboard nic kan je dan evt uitschakelen in je bios mocht deze defect zijn.
Is dat een duur woord voor netwerkkaart? :P
Wel jammer dat deze het moet begeven. Moederbord is 1e hands uit een warenhuis en is 2 maanden oud. Mijn vorige moederbord (die ik nog heb) doet het gewoon nog (ook de lan controller, het is ook een realtek).
De persoon van wie ik het moederbord heb kan pas eind november kijken naar mijn moederbord, en aangezien ik niet de enige in de familie ben die mijn pc gebruikt, lijkt het mij slim om intussen een netwerk kaart te kopen. Nog enige suggesties? Ik heb geen PCIE slots vrij, maar wel normale PCI slots. Geen wifi kaart aub.

• Xessive
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 20-07-2025
UltiemePCNerd schreef op woensdag 02 november 2016 @ 23:29:
[...]

Is dat een duur woord voor netwerkkaart? :P
Wel jammer dat deze het moet begeven. Moederbord is 1e hands uit een warenhuis en is 2 maanden oud. Mijn vorige moederbord (die ik nog heb) doet het gewoon nog (ook de lan controller, het is ook een realtek).
De persoon van wie ik het moederbord heb kan pas eind november kijken naar mijn moederbord, en aangezien ik niet de enige in de familie ben die mijn pc gebruikt, lijkt het mij slim om intussen een netwerk kaart te kopen. Nog enige suggesties? Ik heb geen PCIE slots vrij, maar wel normale PCI slots. Geen wifi kaart aub.
Nic staat voor Network Interface Card oftewel een netwerkkaart.

Een simpele 10/100 kaart is gewoon een PCI kaart en zo'n slot heb je nog vrij zeg je.

Je kan dan weer inloggen in windows en uit deze safemode loop geraken.

Totdat de persoon tijd heeft om naar je pc te kijken kan je met die PCI netwerkkaart gewoon je windows gebruiken.

Lijkt mij de snelste optie.

Seriously? Nope, not a bit...

• evilweed
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-01 15:03

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

Troubleshoot?
lijkt mij niet.. hij wil niet doorstarten omdat hij in een safemode staat ,waar netwerk niet is aangevinkt.
Dus een andere zal weinig opleveren.
Pluspunt.. hij is dus niet stuk.

[ Voor 16% gewijzigd door evilweed op 03-11-2016 19:12 ]

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

• UltiemePCNerd
evilweed schreef op donderdag 03 november 2016 @ 19:05:
Troubleshoot?
lijkt mij niet.. hij wil niet doorstarten omdat hij in een safemode staat ,waar netwerk niet is aangevinkt.
Dus een andere zal weinig opleveren.
Pluspunt.. hij is dus niet stuk.
Zit vast in safemode MET netwerkmogelijkheden.
De NIC is bijna 100% stuk.
Windows herkent het niet meer, en wat ik ook probeer, ik krijg geen drivers geinstalleerd.
Ook staat hij niet meer in device manager.

• evilweed
  • Registratie: Juni 2014
  • Laatst online: 12-01 15:03

evilweed

Gaatjes vullen geen praatjes.

Bummer

De meeste computerfouten komen voor tussen het toetsenbord en de leuning van de stoel

Pagina: 1