(NAD?) Receiver advies bij B&W CM1

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltre
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 06-08 16:16
Set: stereo (front) B&W CM1, center HTM62 s2, Achter B&W M1 en sub asw610.

Heeft een NAD T748 V2 genoeg ballen voor bovenstaande set?
En wat te doen met een 4k tv? (gezien NAD geen 4K pass through ondersteund)

Wat wil ik? Heerlijk muziek luisteren en in een film getrokken worden alsof ik deze echt beleef.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:15

FeaR

In GoT we trust

Is een "NAD T648 V2" wel correct? Google geeft daar qua receivers niet veel op. Wat ook de prijsklasse waarin wordt gezocht er niet duidelijker op maakt.

Waarom dan de keuze voor NAD en niet voor een ander merk dat wel met 4K om kan gaan? Anders moet je alles rechtstreeks op de TV aansluiten en met andere kabels naar de receiver voor audio. Zit je met veel apparatuur aan S/PDIF vast en daarmee max DTS en DD 5.1. Bronnen met meerdere HDMI uitgangen zodat je wel HD Audio apart kan versturen zijn er wel maar wel zeldzamer. De eis van muziek luisteren en film kijken lukt met andere receivers ook zonder problemen. "Ballen hebben" is ook niet echt nodig. Vermogen zal het probleem niet zijn. De CM1 hebben een relatief lage gevoeligheid van 84 dB/m maar met 4 Ohm minimaal en nominaal 8 Ohm zijn het geen uitzonderlijk lastige speakers om aan te sturen. Op dat vlak zijn het eigenlijk niets zeggende eisen. Harde eisen als aantal HDMI ingangen, aanwezigheid van Spotify, et cetera zeggen meer en kan je receivers beter op vergelijken.

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltre
Klopt Fear, ik had het fout geschreven. De 748 V2 is de juiste benaming.

Ik heb bewust deze receiver benoemd om en uitgangspunt te hebben. Eerdere vragen via forums worden niet aangevuld met nieuwe input qua receivers dus wil ik het graag open houden en benieuwd wat andere gebruikers van deze speakers hebben en hebben beluisterd.

De prijsklasse van de receiver mag tussen de 650 en 999 liggen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-10 21:11
http://us.marantz.com/us/...eceivers&ProductId=SR6010

SR6010 features Audyssey MultEQ XT32, het is een van de goedkoopste versterkers met deze inregelsoftware.
Het mooiste geluid komt van de versterker met de beste roomcorrectie, verder doen ze niks anders dan versterken.
Denon x4200 zou ook kunnen maar die kost wel iets duurder.
Nad schijnt ook erg goed te zijn met zn software

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 07-10 13:02
De NAD heeft geen connectivity zoals Spotify, internet radio, bluetooth, wifi/DNLA etc. Mocht dat belangrijk voor je zijn, dan zijn de genoemde Marantz en Denon mogelijk een betere optie.

Ik heb gekeken naar de NAD modules, maar geen van deze kun je in de NAD 748 bouwen, helaas.

Zelf heb ik een NAD stereo versterker met een media tuner module erin gebouwd. Erg prettig!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• deltre
Bedankt voor jullie reactie.

De NAD T748 V2 heeft inderdaad geen mogelijkheid tot een module, de T758 wel.
De 4k module met Bluesound komt later dit jaar nog(?) uit maar wordt tevens in het vernieuwde model geïntegreerd.
Deze laatste heb ik onlangs beluisterd naast een Denon en een Marantz. Ik vond de laatste twee redelijk op elkaar lijken, er kwamen meer hogere tonen vrij. De NAD T758 die ik beluisterd had was meer ingetogen, zonder de hoge tonen, die ik als ruis ervoer. Alle drie overigens in stereo beluisterd, de NAD als enige ook in surround.
Natuurlijk waren al deze opstellingen allemaal niet afgesteld met Audyssey.
Wat ze overigens bij HOBO wel doen als je daar gaat luisteren. Voordeel dat je zo optimaal mogelijk de set kan ervaren, nadeel dat ze niet snel tussen systemen switchen om de klankkleur even snel te ervaren.

De Markants SR 6010 is naast de Denon AVR X4200W wellicht prijs-technisch het meest interessante.
Dan zou de 4tv er namelijk ook sneller kunnen komen :-)
De NAD T758 was met 4k pass-trough mijn favoriet, maar helaas.

De Marantz SR6010 geeft een vermogen van 110 watts per kanaal (8 ohms, .05%, 20Hz~20kHz).
Dat is dus over 2 kanalen.
Ik neem aan dat de weerstand in de receiver ingesteld kan worden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FeaR
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 19:15

FeaR

In GoT we trust

deltre schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:11:
De Markants SR 6010 is naast de Denon AVR X4200W wellicht prijs-technisch het meest interessante.
Qua vergelijking tussen die twee merken heb je met de Denon wel de hogere serie te pakken. De 4000 serie van Denon (waarbij de AVR-4520 een uitzondering was en Denon nu dus meer keuze heeft bovenin de markt) is te vergelijken met de 7000 serie van Marantz. De SR6010 van Marantz kan je tegenover de AVR-X3000 reeks zetten.
deltre schreef op donderdag 03 november 2016 @ 12:11:
Ik neem aan dat de weerstand in de receiver ingesteld kan worden?
Waarom zou je dat willen? Ervaringen op internet zijn verdeeld, maar het komt er op neer dat je de receiver gaat limiteren als je deze bijvoorbeeld op 4 Ohm instelt in plaats van 8 Ohm. Uit veiligheid wordt de receiver gelimiteerd en krijg je niet meer vermogen zoals velen denken. Ik draai hier ook op default 8 Ohm en dat zijn speakers met een dip tot opgegeven 2,9 Ohm en gemeten zelfs 2,6 Ohm.

[ Voor 32% gewijzigd door FeaR op 03-11-2016 18:09 ]

Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Goofy1978
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 12-10 21:11
Klopt maar de denon x3200 heeft geen Audyssey MultEQ XT32, de x3300 wel maar die is pas uit en een pak duurder.
Dus Marantz sr 6010 vs denon x4200 was een betere keus dacht ik zelf.
Ik heb ook een denon x2200 waar ik erg tevreden over ben, deze heeft wel een stapje mindere roomcorrectie.
Pagina: 1