Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

• Breezz
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 14:04
Dag Tweakers,

Ik begin binnenkort aan de bouw van storage-units in een stadscentrum. Het gaat om een een volledig onbemand pand met een 30-tal opslagruimtes die verhuurd worden.
De volledige ruimte heeft slechts 1 ingang: een dubbele deur met een elektrisch slot dat aan een codeklavier hangt (elke huurder heeft een eigen code). Verder zijn er geen deuren, ramen of openingen.

Camerabewaking is voorzien, en de deur zelf is dus beveiligd met een codeklavier. Ik zoek eventueel nog een alarmsysteem tegen inbraak. Ik ben er allen nog niet helemaal uit hoe precies. Het meest vanzelfsprekende zijn volgens mij bewegingssensoren in de ruimte, die gekoppeld zijn aan het code-klavier (zodat het alarm niet afgaat wanneer iemand binnenkomt dmv een code).
Maar vanaf wanneer moet het alarm dan terug aangaan? Na x minuten? lijkt me niet handig, want mensen mogen zo lang als ze willen binnen natuurlijk. Na x minuten geen beweging? ook moeilijk want dan moet je in elke unit een bewegingssensor hangen. Enige manier is dan volgens mij om mensen het alarm zelf terug te laten activeren, lijkt me ook niet zo handig.

Een andere manier is misschien om gewoon enkel de deur te beveiligen; Zodat het alarm afgaat wanneer de deur 'geforceerd' wordt (een inbraakpoging). Maar ik vind geen informatie over dit soort systemen.

Iemand nog een goed idee?

• Detmer
  • Laatst online: 15:44

Detmer

Professioneel prutser

Deur van binnenuit ook laten openen met een code en als er 5 minuten geen beweging is geweest alarm weer inschakelen?

Verkoopt gebruikte computers, laptops en meer: https://tweakers.net/aanbod/user/412392/ | https://www.ipsumcomputerservice.com

• Breezz
  • Laatst online: 14:04
Daar zie ik 2 problemen mee..

1) voor de brandveiligheid moet de deur langs binnen natuurlijk gewoon opengaan zonder code in te voeren, dat is meestal zo'n paniekbaar die aan het brandalarm is aangesloten. Dus dan moet ik er voor zorgen dat mensen altijd de code intypen ipv de makkelijke paniekbaar te gebruiken.

2) het gaat om storage, dus ik kan me inbeelden dat veel mensen de deur even willen laten openstaan (blokkeren) terwijl ze spullen van binnen naar buiten of andersom sjouwen.

• Erasmo
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online

Erasmo

Laadpaaljager

Die paniekhendel kun je toch ook gewoon aan de alarmering hangen?

Doet iets met stroom, motors en nu ook auto's op YouTube

• Killing Time
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 13-09 16:44
Nu weet ik niet hoe belangrijk bewegingsdetectie is, in het gezamenlijke deel zal weinig te stelen zijn toch?
Als je aan elke deur van de units een sensor koppelt kan je het alarm koppelen aan de codes. Heeft huurder01 zich aangemeld wordt alleen unit01 vrijgegeven en blijven unit02/30 op alarm.
Zo kan je ook vrij makkelijk inprogrammeren dat als unit 01 bijvoorbeeld al 20+minuten dicht is het systeem weer op alarm gaat.

• The-Source
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-11 18:48
Aangezien je het specifiek over 30 units hebt zou je met de meeste systemen welke 32 secties ondersteuning prima uit de voeten kunnen
30 units + 1 algemene ruimte.
Het programmeren is voor mij dan nog een redelijk eitje.
Wat ik zelf wel zou doen is ipv een code klavier een druppel/tag systeem kiezen welke je rechtstreeks op je alarm koppelt. Veel betere registratie daarmee mogelijk en tevens ook direct in/ uitschakelen van alarm van de units/ algemene ruimte hiermee mogelijk.
In principe (voor mij) niet heel moeilijk te programmeren en per unit kun je dan nog kiezen hoe je deze beveiligd. Ik zou daarbij zelf kiezen voor 1x AM dual tech Pir + contact op de deur. Nu is AM voor de unit niet perce nodig maar in de algemene ruimte des te meer want hiermee voorkom je dat opzettelijk sabotage (iets voor de sensor zetten) mee.
Maar zonder lay-out van de toko is een advies moeilijk te geven.
Ik heb hier overigens ook geen merknamen van producten neer gezet omdat er meerdere merken zijn die kunnen wat jij wilt.

edit: en dan ben ik toch wel weer verbaasd dat de TS hier niet meer reageert.

[ Voor 3% gewijzigd door The-Source op 05-11-2016 11:46 ]

Taal fouten inbegrepen ;)
Mijn AI Art YouTube kanaal

• thomke
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 27-11 22:54
Mag ik vragen welk code klavier je gebruikt hebt?

Ik ben namelijk zelf op zoek naar een 'dom' klavier (liefst met RFID) (dus die zelf geen gebruikers bij houdt en ook geen controle doet)
ik zou gebruikersbeheer via MySQL doen en de logica via Node-Red

zie: uitgebreide Toegangscontrole met Database

maar het moelijkste is dus een klavier vinden..
Pagina: 1