Laten we de feiten eens op een rij zetten :
* Topic starter is nieuw op het forum, heeft zich op de dag dat hij de vraag poste geregistreerd.
* Refereert naar "op onze school"
* Komt terug na de herfstvakantie en treft een "traag internet" aan
Met deze informatie denkt topic starter een causaal verband te kunnen leggen tussen de installatie van verlichting in "De grote gymzaal" en een trage internetverbinding.
Volgens mij was de 2de reactie de beste :
Zonder enige vorm van kennis lijkt het hier te gaan om een leerling die totaal geen benul heeft wat er wellicht nog meer heeft plaatsgevonden tijdens de herftsvakantie.
Is hij al bij de netwerkbeheerder geweest ?
Wellicht is er een policy doorgevoerd waarin bepaald is dat de beschikbare bandbreedte voor de leerlingen beperkt is.
En zo kan ik nog legio redenen bedenken (in verband met de gebrekkige informatie die gegeven is) wat de reden zou kunnen zijn waarom topic starter op school een trage internet verbinding ervaart.
Kortom bij deze de vraag aan de topic starter om meer volledig te zijn in zijn informatie om zo tot een goed advies te kunnen komen.
Laat ik eens een schot voor de boeg doen :
Wat is jouw functie op deze school ?
Heb je al contact gehad met de technische beheerder van je school ?
Om wat voor een type Internet verbinding gaat het?
Hoe wordt deze Internet verbinding ontsloten naar jou?
Welke firewall gebruik je?
Is de configuratie van deze firewall gewijzigd in de herfstvakantie ?
Is de software van de firewall aangepast tijdens de herfstvakantie ?
Is de policy van de school wellicht aangepast ?
En zo kan ik er nog wel legio bedenken welke topic starter wellicht uit de doeken kan doen door zijn verhaal volledig te maken.
Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf.
Linux is only free if your time has no value...