i7-6700 koeler

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-02 09:23
Mijn vraag:
Is de bijgeleverde boxed koeler van de i7-6700 goed genoeg om deze cpu goed koel te houden tijdens lange game sessies of is een aftermarket koeler zoals bijvoorbeeld de Thermalright true spirit 140 power aan te raden?

Edit: Hij moet niet alleen koelen maar ook een beetje normale geluidsproductie houden onder full load ipv een stofzuiger. ;)

[ Voor 18% gewijzigd door Cowamundo op 02-11-2016 20:06 ]

Beste antwoord (via Cowamundo op 02-11-2016 22:54)

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-02 19:44

Shabbaman

Got love?

Die koeler houdt de processor wel koel; http://www.anandtech.com/...up-intel-amd-vs-evo-212/8

Maar als je toch 300 euro uitgeeft aan je processor kan je ook wel wat geld uitgeven aan een koeler die wat stiller is. Deze werd in de bbg aangeraden icm de i7- 7600: pricewatch: Arctic Freezer i32

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

Alle reacties

• ECP0WERS
  • Registratie: Juli 2007
  • Niet online
JA! de bijgeleverde koeling is sowieso voldoende (waarom leveren ze hem er anders bij?). Echter als je van stilte houd is een andere koeler wel aan te raden.

Die Thermalright is een degelijke koeler, maar veel te duur en totaal onnodig. Deze pricewatch: Cryorig M9i koelt meer dan voldoende.

Acties:
  • Beste antwoord

• Shabbaman
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 11-02 19:44

Shabbaman

Got love?

Die koeler houdt de processor wel koel; http://www.anandtech.com/...up-intel-amd-vs-evo-212/8

Maar als je toch 300 euro uitgeeft aan je processor kan je ook wel wat geld uitgeven aan een koeler die wat stiller is. Deze werd in de bbg aangeraden icm de i7- 7600: pricewatch: Arctic Freezer i32

"Our words are backed with NUCLEAR WEAPONS!" - Mahatma Gandhi

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Wat @ECP0WERS zegt, koelt genoeg maar stil is anders (relatief gezien valt het lawaai mee). De wat duurdere koelers zijn meer bedoelt om ook leuke temps te houden op agressieve overclock van -K cpu's. Maar op deftige overclocks doen onderstaande koelers het ook prima.

Mijn advies:
120mm
pricewatch: Arctic Freezer i32
pricewatch: be quiet! Pure Rock
92mm
pricewatch: Cryorig M9i
pricewatch: be quiet! Pure Rock Slim

[ Voor 4% gewijzigd door ToFast op 02-11-2016 19:56 ]

• Cowamundo
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 04-02 09:23
ECP0WERS schreef op woensdag 02 november 2016 @ 19:52:
JA! de bijgeleverde koeling is sowieso voldoende (waarom leveren ze hem er anders bij?). Echter als je van stilte houd is een andere koeler wel aan te raden.

Die Thermalright is een degelijke koeler, maar veel te duur en totaal onnodig. Deze pricewatch: Cryorig M9i koelt meer dan voldoende.
Ik doelde inderdaad ook op het geluidsniveau. Sommige stock koelers willen nog wel eens opstijgen zodra de temperatuur iets omhoog gaat. Excuus voor de onduidelijkheid.

• Reepje
  • Registratie: Juni 2010
  • Niet online
Ik vind de stock koeler goed genoeg.

Het ligt natuurlijk ook aan je eisen.
In mijn geval, ik wil een stille pc, en heb de HDD eruit geknikkerd. Dat geratel en getik stoorde mij enorm. Het zachte gezoem van de stock koeler hoor ik wel, maar stoort me totaal niet.

• ToFast
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 25-01-2025
Reepje schreef op woensdag 02 november 2016 @ 20:07:
Ik vind de stock koeler goed genoeg.

Het ligt natuurlijk ook aan je eisen.
In mijn geval, ik wil een stille pc, en heb de HDD eruit geknikkerd. Dat geratel en getik stoorde mij enorm. Het zachte gezoem van de stock koeler hoor ik wel, maar stoort me totaal niet.
Dat is voor iedereen heel persoonlijk inderdaad. Ik vind dat gezoem (en dan hebben we het over idle tot medium cpu load) wel irritant en zodra je gamed of een process wat langer hoge CPU load nodig hebt een wat harder gezoem nog vervelender. Met de alternatieve koelers is dit zowel in idle als op load nagenoeg onhoorbaar (tenzij je je oor vlak bij de kast houdt) én een fijner geluid door de grote van de fan (vanaf 120mm haast geen gezoem te noemen, maar meer dat je de luchtverplaatsing lichtjes hoort). Dat zeggende, de stock Intel koelers zijn tegenwoordig niet zo luidruchtig als vroeger en het is dan ook aan de TS om te beslissen wat hij belangrijk vind qua stilte.

• SuperVeloce
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 05:03
pricewatch: Raijintek EREBOSS Core Edition

Deze is anders ook wel goed en mooi zwart ;)

Intel i5 13600K | ASUS ROG RTX 4080 | ASUS ROG Z790-E | Corsair DDR5 32GB 6000Mhz | WD SN850X 1TB | ASUS ROG Helios | 27" 4K 60Hz | 27" ROG QD-OLED 360Hz | ASUS ROG Scope Deluxe | ASUS ROG Delta S | ASUS ROG Chakram X | 16ProMax | WatchUltra 2 zw

Pagina: 1