Nas voor thuis

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• AndromedaDiablo
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 09-05-2024
Mijn vraag
Zoek een huis tuin keuken nas die voor thuisgebruik zoals video naar een samsung smart tv streamen genoeg voldoet.

Eisen
Niet al te duur uiteraard. 1000 euro is beetje duur.
*Graag 1 die op stand-by gaat bij niet gebruik, dus een zuinige nas.
*liefste met een normale hdd via sata die tegenwoordig gebruikt word als hardeschijven standaard
1tje die gewoon in de meterkast past dus geen model die 1m3 ruimte gebruikt.
Hardeschijf formaat is niet super belangrijk gaan gewoon wat series en films op voor de kleine en ons zelf.
hoef geen wifi te hebben, en 1 slot is genoeg voor een 2tot 4tb lijkt mij al genoeg voor ons.
...

Relevante software en hardware die ik gebruik
samsung tv boven en beneden
laptop
router
...

Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
diverse gegoogled maar advies is altijd welkom, zoek een zuinige nas
...

[ Voor 4% gewijzigd door AndromedaDiablo op 02-11-2016 19:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• br00ky
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 13:13

br00ky

Moderator Harde Waren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• T.Kreeftmeijer
  • Registratie: December 2015
  • Laatst online: 12-09 15:17

T.Kreeftmeijer

Thomas Kreeftmeijer

Zorg in elke geval voor een raid 1/5/6/10 configuratie, als dan een schijf stuk gaat is niet alles weg helemaal weg. Maar let op, raid is geen back-up. Dus als je wat verwijderd wordt dat van alle schijven verwijderd.
Zelf even googlen wat het precies inhoud, de buren hebben er een uitgebreid artikel over geschreven, helaas mag ik daarnaar niet linken.

Je moet zelf wel even vertellen hoeveel opslag je nodig denkt te hebben en een lijstje met wat je al in gedachte hebt is ook nodig. Daarover wordt dan advies gegeven.

[ Voor 41% gewijzigd door T.Kreeftmeijer op 03-11-2016 06:35 ]

13 000 Zeemijl - documentaire - Soms maakt al die keus het er niet makkelijker op.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GroeneThee
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 14:06
Voor mij de enige optie : Synology!! Prima hardware Maar het is de software die het verschil maakt. DSM is onovertroffen....

Heb zelf de 213+, een van de beste IT aankopen van de laatste jaren. Gebruik het voor backup van pc, laptop, MacBook en telefoon bij ons in huis, download en stream binnen en buitenshuis films/muziek, fungeert als opslag voor mijn bewakingscamera's..... Zou persoonlijk zelf nu gaan voor minimaal een 4 Bay. Zoek hier en bij de buren naar meer informatie en toepassingen, you won't be disappointed.

https://www.synology.com/nl-nl/

Edit: je kan gewoon simpelweg instellen wanneer hij aan gaat, uit gaat en in de tussentijd gaat hij in hibernation. Kastje is superklein en heb middels de App DsVideo van synology zelf een eigen Netflix gebouwd voor mijn dochters. Super easy.

En afhankelijk van je type Samsung TV kan je zelfs die App rechtstreeks op de tv installeren ipv op je telefoon of ipad.

[ Voor 24% gewijzigd door GroeneThee op 03-11-2016 07:17 ]