Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Beste mensen, ik ben opzoek naar een laptop die bij mij past met de volgende specificaties. Alvast dank bij voorbaat!

Wat ga je met je laptop doen?
Welke programma's of welk OS wil je gaan gebruiken? Wil je gamen? Video's of foto's bewerken? Of gewoon een beetje surfen en mailen?
Ik gebruik de laptop zeer intensief, gemiddeld zeker toch wel 8 uur per dag intensief, en hij staat meestal wel zo'n 12 uur per dag aan. Ik gebruik het voornamelijk voor prive, school en werk. Online heb ik meestal ook wel zon 15 tabbladen tegelijk in gebruik. Daarnaast doe ik ook een beetje erop gamen. ik doe weinig uitgebreide spellen (enkel wat total war games, age of empire games) maar wil hier wel de mogelijkheid voor hebben aangezien ik geen nieuwe playstation meer aan ga schaffen (Waarop ik regelmatig assassins creed en andere shooters en oorlogsspellen doe). ik doe nu voornamelijk online games die wel veel berekeningen maken constant (denk aan o.a. Tribalwars2 en vergelijkbare real time spellen tegen andere). Ik heb er veel programmas op staan. Videos bewerken en zo doe ik niet. hier een printscreen van de programmas die ik voornamelijk gebruik. https://snag.gy/gTmoPe.jpg.
Toen ik zelf een vergelijking maakte op coolblue kwam ik op het volgende uit, maar wanneer ik de laptops afstreep die seperate linker en rechtermuisknop hebben (die dus geen onderdeel van de touchpad uitmaken), blijven er weinig over. Dit komt omdat mijn huidige laptop als ik 1 vinger op de linker muisknop heb en 1 op het deel om te bewegen hij nooit weet of ik linker of rechtermuisknop indruk. Daarnaast ben ik niet bekend met het merk MSI, en weet ik niet of een gamerslaptop voor mij een aanrader is of juist niet, (mede gezien het vele vervoer en intensieve gebruik). (zo zat ik nu naar de MSI GE72 6QD-016NL APACHE PRO te kijken, en heb ik ook ASUS ROG G752VM-GC024T overwogen die eigenlijk iets buiten mijn budget is).Deze bleven na wegstrepen over toen ik als volgt heb gezocht. http://www.laptopshop.nl/...1=70452,70456&95909=83420. Maar ik sta open voor alle input en alternatieven.
Graag jullie hulp. en alvast bedankt!

Wat is je budget?
Mijn budget is tussen de 1000 en 2000. het liefst zoek ik iets onder de 1500.

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ik vervoer de laptop intensief, en heb ook een goeie rugzak waar een 17 inch laptop in past. Allereerst veel van boven naar beneden maar ook van huis naar school, op reis in binnen en buitenland, en zo'n uur per dag in de auto of trein. Vooral daardoor heb ik twijfels over de mij onbekende MSI.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Wat ik belangrijke specs vind is voornamelijk
- 17 inch
- windows besturingsprogramma
- een snelle computter (core i7 of zo), en ik meen dat het werkgeheugen hier ook mee te maken heeft maar hier heb ik weinig verstand van.
- met veel opslag geheugen (ik gebruik hem namelijk prive en voor werk, en heb zo'n 700 GB aan bestanden die ik hier graag op zet).
- met een mat scherm
- hij moet DVDs kunnen spelen
- ik hou van een gedimd scherm
- ten minste 1 HDMI ingang nodig
- toetsen die verlicht zijn om hem in het donker te gebruiken is geen must maar wel gewenst.
- Ten minste 4 USB ingangen nodig, waarvan ten minste 2 zeer snelle.
- Moet geschikt zijn voor intensief gebruik en regelmatig vervoer.
- Het liefst heb ik ook een batterij die redelijk lang meegaat in zowel levensduur als aantal uur voor hij leeg is.
- ik vind het ook altijd het handigst als de linker en rechter muisknop los zitten van de touchpad, zodat hij makkelijk onderscheid maakt tussen of ik links of rechts druk (ik heb nu een Asus N750JV, en deze heeft dat niet, en aangezien ik zowel de C en D schijf aardig vol heb staan (1 TB totaal) is deze aardig langzaam, en de ventilator maakt de laatste tijd veel geluid, al gelijk bij het opstarten).